Na české logické hře Peklik pracovali dva známí vývojáři z gamemakerovské scény Peking a Likandro (autor např. Lirige). Když jsem si přečetl, že půjde o hru typu Match 3, dostal jsem osypky, protože v poslední době je to mnou nejčastěji recenzovaný žánr. Naštěstí je tato informace pravdou jen částečně. Musíte sice hledat trojice symbolů, ale to je tak vše, co ji pojí s jinými tituly. Zbytek je kompletně odlišný a Peklik můžeme označit právoplatně za logický rychlík namísto pestrobarevné klikací arkády. A to je určitě plus.
Hrací plocha je tvořena soustřednými kruhy s pevným počtem slotů pro kuličky. Symboly přemísťujete tím, že otáčíte kruhy jako třeba při zadávání číselné kombinace na trezoru. Důležité je, že výsledná kombinace se poskládá nejen z kuliček nad sebou, ale i sousedních v rámci stejného kruhu. Podstatné přitom je, aby mezi nimi nebyla jiná barva, takže se může stát, že lze připojit k řetězci i symbol oddělený určitým prostorem. Celý koncept je tak složitější pro hráčovu představivost a orientaci a víc se "napracuje” při otáčení a klikání.
Celkem jsou k dispozici tři módy s desítkami levelů. V kampaňovém budete muset sestavovat komba o předem dané délce, nahrát určité skóre nebo odstranit stabilní symboly. I v rámci jednoho módu tak najdeme zcela odlišné levely. Druhý - logický - mód obsahuje předpřipravené levely, u nichž obvykle nejste limitováni časem, ale tím více ho strávíte nad řešením zadaných puzzlů. Třetí - volný - mód vám umožňuje namixovat si levely přesně podle vaší chuti. U Pekliku tak oproti jiným hrám typu Match 3 můžete strávit celé hodiny, aniž byste usínali nudou. Vzhledem k počtu levelů ovšem mohla obtížnost klidně posazena na nižší úrovni - pro nejmenší hráče jsou i první kola poměrně složitá.
Autoři si hodně vyhráli s celkovou audiovizuální stránkou. Snažili se vytvořit netradiční ornamentální grafiku, která by se dost dobře hodila i do dungeonů. Celý koncept ještě podrtrhuje keltská hudba od skupiny PerKelt. To není právě můj šálek čaje, ale sem se docela hodí a rozhodně bych našel větší procento logických rychlíků, kdy mi hudba vyloženě vadila. Grafice bych pouze vytknul ztvárnění speciálních symbolů. Všechny mají dekorativní tvar a je těžké si zapamatovat jejich funkci. V levelech, kdy se hrálo na čas, mi dost vadilo i pomalé přidávání kuliček. Při tvorbě kombinací se bral jejich počet, i když na ploše ještě nebyly. To uměle zpomalovalo celou hratelnost.
Peklik patří k nejzajímavějším logickým hrám z českých luhů a hájů poslední doby. Snaží se zůstat svůj i za cenu toho, že některé skupiny hráčů neosloví.