Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Penguins - jako lumíci na ledě

  12:00aktualizováno  17. prosince 8:12
Tučňáci se lumíkům opravdu podobají. Nejsou sice zdaleka tak komplexní jako jejich starší příbuzní a chybí jim spousta vlastností, které z lumíků vlastně činili Lumíky, ale něco do sebe to předhazování ryb tučňákům přece jenom má.

Penguins 2000

Platforma: Freeware

Stáhnout

Penguins 2000

Penguins 2000 se lumíkům opravdu podobají. Nejsou sice zdaleka tak komplexní jako jejich starší příbuzní, ale k tomu se ještě dostaneme. Pamatujete se přece na lumíky? Ta malá hloupá stvoření se zelenou hlavičkou, za kterou vždycky tak roztomile chytali těsně před tím, než jste je explozí poslali do věčných lumíčích lovišť? Ale proč se vlastně ptám, musíte se na ně pamatovat, jinak byste se nenechali nalákat na titulek, který právě o lumících mluví. Pamatovali si na ně zřejmě i dva ukrajinští programátoři - Oleg Savčuk a Alexej Mas, kteří se rozhodli vydat se ve vyjetých kolejích a společně vytvořit něco, co by jim chvíle strávené s bandou neposedných zviřátek nějak oživilo.

Tak tedy - co mají tučňáci s lumíky společného a v čem se naopak liší? Za prvé celá hra Penguins 2000 na první pohled velmi podobně jako Lemmings působí. Jakmile odkliknete úvodní obrazovku, začnou se vám na jedné straně Penguins 2000monitoru sypat do herního pole řady tučňáků, které je třeba dovést na druhou stranu monitoru. Černobílí fešáci se pohybují stylem, který se těžko definuje - většinou si to šinou pořád rovně, ale při nárazu pochopitelně mění směr. Tedy pokud jim do toho nijak nezasahujete.

A to právě musíte, jinak byste je nedostali tam, kde je chcete mít. Neocenitelnou pomůckou při ovládání tučňáků vám budou ryby. Leklé modré živočichy můžete klást kdekoliv po ledové ploše (tučňáci se totiž pohybují po ledové kře, která nikde nepřesahuje za obrazovku, takže rolování potřebovat nebudete) a lákat tím tučňáky ke změně směru. Tučňák jdoucí kolem ryby totiž zavětří (to vidět není, jenom předpokládám, že to tak tučňáci dělají) a vyrazí k rybě, která od něj ale nesmí být moc daleko. Tím vlastně může chytit nový směr, v němž pak po pozření ryby pokračuje i nadále.

Penguins 2000

Důležitou vlastností tučňáků, kterou musíte ještě znát, je jejich náchylnost ke shromažďování. Tučňáci nejsou žádní individualisté, a tak pokaždé, když narazí na jiné příslušníky svého druhu, připojí se k nim a vytvoří s nimi řetěz. Této jejich obliby v kolektivu lze samozřejmě využít k tomu, aby se do kýženého místa dostalo víc jedinců najednou.

Tak a tady veškerá podoba s lumíky u Penguins 2000 končí. Na rozdíl od lumíků nedisponují tučňáci jakýmkoliv vývojem - žádné další úrovně v základní hře, žádní specializovaní lumíci, nic. Jediné, co si autoři pro své hráče připravili, jsou přídavné mapy, které si lze stáhnout na oficiální stránce hry (což se přiznám, že jsem neudělala, takže vám o nich nemůžu poreferovat) a zdá se, že se pracuje i na editoru map, který by měl být uveřejněn ke stažení tamtéž.

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Satan Balls
Při hraní šílené Satan Balls nevíte, jestli se smát, nebo brečet

Šílenství a totální destrukce v této hře neznají mezí. Abyste si ji užili, musíte drasticky snížit kvalitu svého humoru a IQ o minimálně sto bodů. I přes...  celý článek

Elder Chaos
V lovecraftovské strategii Elder Chaos hrajete za ty zlé s chapadly

Válka mezi silami dobra a zla je věčná. Rozhodující prvek můžete být vy. V této strategii inspirované mýtem Cthulhu se zhostíte role právě těch zlých. Tak hurá...  celý článek

Beyond-Human
Beyond-Human je dokonalá a zatraceně obtížná akční plošinovka

Lidstvo prohrává válku s mimozemskými vetřelci. Vy, supervoják, jste byl jednou z posledních nadějí. Jenže teď vám jde o vlastní život. V perfektní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.