Perspective

Perspective

Perspective je ukázkou bezchybného zpracování originálního nápadu

• 0
Ve vysoce originální a technicky perfektní arkádě Perspective záleží v prvé řadě na vašem úhlu pohledu, protože je potřeba hrát si s dimenzemi. Vedle nápadu pak skvěle působí i jeho technické zpracování.
100

Perspective

Výrobce: Digipen

• geniální hrátky s úhlem kamery
  • grafika, hudba
  • originální a skvěle provedené

Ať už se na to díváte z jakékoliv perspektivy, je Perspective velmi perspektivní. Tato logická arkáda s perfektním audiovizuálním zpracováním a originální a vysoce zábavnou hratelností je především příkladem dokonale převedeného osobitého nápadu z teorie do praxe. Je obtížné najít hranice dokonalosti, ale v případě tohoto všestranně výtečného titulu se dá o pokoření všech limitů hovořit.

Perspective
Perspective
Perspective

Dívat se optikou skeptika, mohl bych svobodně prohlásit, že Perspective je jen další z řady skákacích arkád, které staví svou hratelnost na jediném zajímavém či originálním prvku a nápadu. Jsem si jistý, že by tomuto tvrzení nikdo nemohl nic vytknout. Jenže proč být skeptický, když se ukáže, že onen nápad, na kterém titul staví, skvěle funguje a navíc je vše provedeno s nesmírnou pílí a odhodláním?

Perspective
Perspective

Na počátku Perspective stojí herní automaty, které představují jednotlivé úrovně. Hlavní hrdina, jakási digitalizovaná postavička, která mezi těmito automaty přechází, má jednu velmi zajímavou vlastnost: není trojrozměrná jako všechno prostředí kolem ní. Je pouze dvourozměrná, a dá se tak říci, že se pohybuje pouze po stěnách. Jediným prostředím, kterým se může pohybovat, jsou stejně barevné modré plošiny, jež však jsou volně v prostoru.

Pomocí posuvu kamery je nutné celou scénu nastavit do správné perspektivy a to tak, aby se ze 3D objektů stala 2D plošina, po které může postavička vesele běhat. Těžko se to popisuje, protože Perspective si hraje s úhlem pohledu a vytváří jakýsi dvoudimenzionální podprostor uvnitř prostoru trojrozměrného. Pro plné porozumění se podívejte na video.

Tento geniální a v podstatě i velmi složitý proces je ve hře zpracován až s neuvěřitelnou lehkostí a nadhledem. Vnímání prostoru je podrobeno zkoušce v podobě nelogických a přírodní zákony obcházejících manipulací s kamerou, ale hra samotná je až děsivě přesná a jednoduchá. Hráč tedy kouká jak spadlý z jahody, přestože vše ve hře je velmi polopatické a krásně funkční. V jednoduchosti je síla.

Perspective
Perspective
Perspective

Jak již bylo řečeno, i vše ostatní je v Perspective velmi pečlivě dotaženo k vysokým kvalitám, grafikou počínaje a krásnou hudbou konče. Je velmi hezké, když existují tituly, na nichž je vidět, že žádný aspekt není ponechán jen tak stranou a všemu je věnováno dostatečné úsilí. Takový produkt, jako je Perspective, pak působí velmi stabilně, inteligentně a především je zábava jej hrát.

100 %

84 %

Doposud hodnotilo 52 čtenářů