Jinak je hra založena na klasických akčních pravidlech, které spočívají ve snaze zlikvidovat všechny pohybující se protivníky a to nejlépe dříve, než se to samé podaří jim. K dispozici máte zpočátku jednodušší zbraň, jejíž zaměřovač je ovládán nejjednodušší možnou formou tedy pohyby myši, přičemž stejně tak je třeba ovlivňovat polohu celého vesmírného letounu, k čemuž klasicky poslouží klávesy WASD, jejíchž funkce je myslím nad slunce jasná. A kdyby ne, hra vás stejně na začátku provede jednoduchým tutoriálem, kde jsou vám alespoň v textové formě předávány základní informace.
Co se nepřátel týče, ty mají veskrze stejný tvar jako vaše maličkost, na první pohled je ale rozeznáte díky jasně+ červené barvě, která šikovně kontrastuje s ostatními odstíny ve hře. Ostatně s barvami si autoři zrovna příliš nevyhráli a tak se budete muset spokojit s několika základními jako je modrá, červená, žlutá či černá.
Co se hratelnosti týče, jsou dojmy z Planet Retainer lehce rozpačité. Stísněný prostor a nutnost neustálého manévrování byl jistě zajímavým pokusem, který se ale díky značné nepřehlednosti a občasné nemožnosti zachytit nepřátelskou létající jednotku se stávají lehce iritující. Pomocnou ruku vám sice podává poměrně šikovný radar informující vás o aktuální poloze a počtu nepřátel i tak ale bude poměrně značné úsilí vyžadovat jejich hledání, což vás za několik málo minut možná donutí hru bez milosti vypnout. Škoda možná trochu špatně zúročeného nápadu...