Zatímco v 99 procentech dalších stříleček můžete kropit bez omezení, v POPGunneru máte jediný nezničitelný projektil, který „Pongově“ létá nahoru a dolů dokud ho nechytíte svojí lodí, přičemž poté ho můžete znovu vystřelit – a zbytek si už domyslíte. Projektil se jmenuje Polarity Orb, přičemž je stěžejní částí vaší stříhačky.
Ve chvíli, kdy je totiž Polarity Orb připnutý na trupu vaší lodi, je tato nezničitelná. Ne, nemůžete použít jednoduchý kamikaze způsob likvidace nepřátel. Nezničitelnosti ale můžete využít čelí-li salvě zbraní bossa nebo když chcete třeba proletět první vlnou nepřátel a zasáhnout až tu druhou. Nebo jste-li zoufale přečísleni. Ve chvíli, kdy uznáte za vhodné, Polarity Orb zase vystřelíte a připíšete si další frag.
Za „zezadu“ Orbem zničené nepřátele dostanete body navíc – POPGunner je skutečně jen o nejvyšším skóre. Kromě obligátní destrukce vašeho plavidla hra končí i v případě, že vaší obranou proletí příliš mnoho nepřátelských létavců Jak můžete vidět okolo, loď ovládáte standardně směrovými šipkami. S ovládáním se váže další zajímavější prvek, a to, že bojiště není omezeno mantinely. Ačkoliv si nejsem úplně jistý, jestli to je záměr autorů, tak v kombinaci s vystřelovaným a chytaným projektilem se dají dělat poměrně elegantní komba.
Možná není moje nadšení tak úplně na místě, ale je jednoduše příjemné vidět po TOLIKA střílečkách zase jednou nápad, který vypadá chytře a při jehož aplikaci musíte používat mozek, a ne pouze postřeh. Je samozřejmě pravda, že ve všech dalších ohledech je POPGunner veskrze standartní a možná až podprůměrný. Grafika, rozlišení, efekty, všechno z toho sotva stojí za zmínku. Drasticky chybí také variabilnější prostředí nebo více sbíratelných bonusů
POPGunner rozhodně není žádný zázrak. Je ale bez pochyb o prsa lepší, než můj nedávný Winglancer. A to nemám na mysli nějaké nulky, ale pěkné zakulacené trojky. Musím tedy svěží závan téhle malé střílečky alespoň trochu ocenit vyzdvihnutím nad jiné stojaté tituly freeware trhu. A stejně tak by jste mohli i vy.