Cizí slovo Primordial se používá zejména v biologii a kultuře, kde označuje počátek. Tentokrát se vztahuje k samotnému počátku lidské civilizace, kdy procházíme evolucí pračlověka. Hru mají na svědomí studenti herní univerzity Digipen, což již samo o sobě naznačuje neortodoxní styl zpracování a originalitu. Obojí Primordial skutečně nepostrádá a ukazuje, že i milionkrát prověřený žánr 2D hopsaček viděných z bočního pohledu má stále co nabídnout.
Jeskynní komplex Lascaux ve Francii je pravděpodobně nejznámějším nalezištěm pravěkých kreseb na světě. Právě tyto obrázky jakoby ožívají v dnešní hře. Tvoří pozadí, nápovědu a vlastně ožívají i v popředí v podobě hrdiny a celého světa. V roli pračlověka postupně procházíme jeho světem a objevujeme okolí. Nejprve jej ale musíme na počátku vždycky vzbudit, protože spánek a shánění jídla jsou po celou dobu jeho hlavní motivací. Postava se záhy naučí sbírat okolní plodiny a objeví kouzlo oštěpu. Hra je rozkouskována na levely, během nichž je nutné splnit určité úkoly a není možné je nějak přeskakovat. Pokud zabijete a pozřete určitý nový druh, tak se evolučně posunete dál a získáte určitou novou schopnost: např. skákání či běhu.
Samozřejmě rozvoj mozku a lidstva mají na svědomí především myšlení a učení. I v pozici Homo Sapiens Sapiens budete muset tyto zákonitosti odhalit pomocí kreslených nápověd na zdích. Primordial tak rozhodně není jen prostou skákačkou, ale mnohdy i logickým oříškem.
Přesto, že jsou hry od Digipenu mnohdy experimentální a nemusí sednout svým technickým zpracováním každému, v případě Primordial je tomu naopak a právě po stránce grafiky a animací perfektně podtrhují příběh a tvoří dokonalou iluzi pravěkého světa. Postava se pohybuje, jakoby plula ve stínech pochodní, jež osvětlují jeskyni a postavy ožívají doslova před očima. Naopak bez pohybu vypadají jako statická kresba. Vše navíc podtrhuje podkreslující etno hudba. Primordial je díky tomu jednou z nejoriginálnějších a nejpoutavějších arkád viděných z bočního pohledu poslední doby.