Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Priority: Survive – strategická pecka

aktualizováno 
Do rukou se nám dostává další real-time strategie - tentokrát ještě lepší, než v případě Bos Wars. Několik let vyvíjený počin slovenského týmu Distortum, vyprávějící o válce mezi třemi znepřátelenými frakce, se může v profesionalitě směle rovnat i komerčnímu Red Alertu…!
85

Priority: Survive

Platforma: Freeware
Výrobce: Distortum

  • grafika
  • hratelnost & atmosféra
  • profesionalita
  • obtížnost
  • slabší příběh

Stáhnout
PrioritySurvive_poster

PrioritySurvive_poster

PrioritySurvive_screenshot01Tři frakce – lidská armáda, domorodí brouci a lidští piráti – se v šesti misích poperou o planetu plnou vzácné rudy. Dosyta si užijete jak misí se stavbou základny, kdy není nouze o bitvy desítek panáků na obou stranách, tak i nervy drásajících chodících misí, ve kterých jako hrstka Sparťanů stojíte proti stonásobné přesile. Přestože o něco níže déle zmíním určité zápory hry, už teď raději dodávám, že mě Priority: Survive svou hratelností a zpracováním dost chytla – tohle je jedna z těch freewarovek, které recenzent hraje i po vydání recenze!

Ve stručnosti zmíním herní mechanismy, které kombinují jak systém ze starších C&C her, tak i z Blizzardích strategií. Těžíte jedinou surovinu pomocí Harvesterů, k chodu základny ale potřebujete energii. Budovy stavíte automaticky v určitém okolí od baráku Velitelství, ale jednotky stavíte samostatně v kasárnách, čili pokud máte 10 kasáren, můžete si v jeden moment trénovat 10 mariňáků.

PrioritySurvive_screenshot02Co vás možná už praštilo do očí je naprosto ohromující audiovizuální zpracování. Zobrazení v lecčems upomíná StarCraft, ale proč ne – když kopírovat, tak od nejlepších! Jednotky mají svoje trojrozměrné obličeje, výbuchy jsou správně koulervoucí a jakmile se za rachotu kulometů dostanou dvě čety do boje, každému military pozitivnímu hráči poskočí tep. Není sporu o tom, že Priority: Survive je po grafické stránce makabrozně cool. Nicméně, přesto se hra neobešla bez několika much na kráse…

V prvé řadě jde o příběh. Story je pouze o tom, že na vzdálené planetě byl objeven vzácný nerost a tak se o něho poperou modří s rudýma, a nakonec dojedou zelení. U většiny her by asi nevadilo, že jsme jejich příběh viděli už tisíckrát, ale u takto kvalitního projektu se paradoxně znovu nabízí srovnání se StarCraftem. Samozřejmě, pokud vám nejde o děj naplněný překvapivými zvraty a epickými momenty, můžete si přičíst k hodnocení deset procent navíc.

Mnohem vážnějším problémem je obtížnost. Protože zastupuju hráče-lamy, zmiňuju ji tu docela často. Praktický test na dvou lepších hráčích ale dokázal, že také oni měli problém některé mise vůbec dohrát. Problém není ve zběsilé umělé inteligenci nebo nutnosti vymýšlet plán na půl hodiny dopředu. Problémem jsou chodící mise, ve kterých pravidelně bojujete s šesti vojáky proti sto monstrům. Tradiční postup „přískoky“ pomáhá jen částečně, protože nepřítel je často vybaven nejen početní a palebnou přesilou, ale také supersilnými brouky, kteří na vaše vojáky vrhají cosi jako Psi Storm ze StarCraftu. Nepomáhá ani kulomet pravnuka Arnolda Schwartzenegra a.k.a. plukovníka Hudsona. Obrázek číslo dva ukazuje pokus jedné z mých čet pouze projít krátkým údolím bráněným Superbrouky…

Pro ostatní – dva Supersilní Brouci jsou schopni vaši skupinu zamést během několika sekund. I proti nim se dá aplikovat jistá strategie, a navíc se každý voják pomalu sám uzdravuje, takže i chodící mise jde samozřejmě dokončit. Když ale po jediném střetu se Superbrouky musíte půl hodiny čekat, než se vám komando regeneruje, tak to rozhodně nepomáhá ani hratelnosti, ani vaší hladině stresu.

PrioritySurvive_screenshot03Někdo může říct, že tuhovost přispívá hutné atmosféře, ale bude mít pravdu jenom částečně. Ve chvíli, kdy hrajete akční real-time strategii postupem spíše á la Commandos tušíte, že je cosi špatně. Kromě výše zmíněných problémů je tu i několik mušek s ovládáním (např. zvolení skupiny vám na ni nevycentruje mapu), ale ty nejsou v hodnocení prakticky vůbec zohledněny.

Teď to zase zní, že do hry kopu, a přitom ji hodnotím více než kladně. Priority: Survive je jednoznačně pecka, a o to více zahřeje, že pochází od východních bratří. Ačkoliv se ji cosi dá vytknout, je přesto podle mého zpracováním i hratelností o hlavu lepší, než nedávný Bos Wars – kdyby Priority: Survive hra přišla před deseti lety, mohla by se bez jakýchkoliv problémů prodávat za plnou cenu.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

85 %

Hodnocení čtenářů

78 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 122 čtenářů



Nejčtenější

Peridium
V Peridium se snažíte přežít nákazu na antarktické stanici

Podobně jako v jistém slavném hororu, i v Peridium se hlavní hrdina ocitá v nerovném boji s mimozemským organismem, který postupně mění jeho přátele v...  celý článek

Další z rubriky

Dead Ringer: Fear Yourself
Dead Ringer je mrazivá sci-fi akce s mnoha skvělými nápady

Podobně jako v geniálním System Shocku, i v akčním RPGčku Dead Ringer jste ponecháni napospas odporným nepřátelům na palubě opuštěné lodi. Jenže zde nebudete...  celý článek

Eagle Island
Akční plošinovka Eagle Island je noční můrou ochránců zvířat

Hlavní hrdina ve hravé a barevné Eagle Island má ten nejpodivnější druh útoku. Na své nepřátele vrhá svého mazlíčka. Tomu to ale naštěstí nijak nevadí. Ponořte...  celý článek

Hercules – The Untold Stories
Hercules – The Untold Stories je klasická rubačka ze staré školy

Bájný rek Herkules by se asi divil, jak „věrohodně“ je v této hře vyobrazen. Nic naplat, je to klasická rubačka, a tak po cestě pošlete do Hádu desítky...  celý článek

Subaru Forester 2,0D Comfort
Subaru Forester 2,0D Comfort

r.v. 2013, naj. 89 000 km, diesel
449 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.