Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Priority: Survive – strategická pecka

aktualizováno 
Do rukou se nám dostává další real-time strategie - tentokrát ještě lepší, než v případě Bos Wars. Několik let vyvíjený počin slovenského týmu Distortum, vyprávějící o válce mezi třemi znepřátelenými frakce, se může v profesionalitě směle rovnat i komerčnímu Red Alertu…!
85

Priority: Survive

Platforma: Freeware
Výrobce: Distortum

  • grafika
  • hratelnost & atmosféra
  • profesionalita
  • obtížnost
  • slabší příběh

Stáhnout
PrioritySurvive_poster

PrioritySurvive_poster

PrioritySurvive_screenshot01Tři frakce – lidská armáda, domorodí brouci a lidští piráti – se v šesti misích poperou o planetu plnou vzácné rudy. Dosyta si užijete jak misí se stavbou základny, kdy není nouze o bitvy desítek panáků na obou stranách, tak i nervy drásajících chodících misí, ve kterých jako hrstka Sparťanů stojíte proti stonásobné přesile. Přestože o něco níže déle zmíním určité zápory hry, už teď raději dodávám, že mě Priority: Survive svou hratelností a zpracováním dost chytla – tohle je jedna z těch freewarovek, které recenzent hraje i po vydání recenze!

Ve stručnosti zmíním herní mechanismy, které kombinují jak systém ze starších C&C her, tak i z Blizzardích strategií. Těžíte jedinou surovinu pomocí Harvesterů, k chodu základny ale potřebujete energii. Budovy stavíte automaticky v určitém okolí od baráku Velitelství, ale jednotky stavíte samostatně v kasárnách, čili pokud máte 10 kasáren, můžete si v jeden moment trénovat 10 mariňáků.

PrioritySurvive_screenshot02Co vás možná už praštilo do očí je naprosto ohromující audiovizuální zpracování. Zobrazení v lecčems upomíná StarCraft, ale proč ne – když kopírovat, tak od nejlepších! Jednotky mají svoje trojrozměrné obličeje, výbuchy jsou správně koulervoucí a jakmile se za rachotu kulometů dostanou dvě čety do boje, každému military pozitivnímu hráči poskočí tep. Není sporu o tom, že Priority: Survive je po grafické stránce makabrozně cool. Nicméně, přesto se hra neobešla bez několika much na kráse…

V prvé řadě jde o příběh. Story je pouze o tom, že na vzdálené planetě byl objeven vzácný nerost a tak se o něho poperou modří s rudýma, a nakonec dojedou zelení. U většiny her by asi nevadilo, že jsme jejich příběh viděli už tisíckrát, ale u takto kvalitního projektu se paradoxně znovu nabízí srovnání se StarCraftem. Samozřejmě, pokud vám nejde o děj naplněný překvapivými zvraty a epickými momenty, můžete si přičíst k hodnocení deset procent navíc.

Mnohem vážnějším problémem je obtížnost. Protože zastupuju hráče-lamy, zmiňuju ji tu docela často. Praktický test na dvou lepších hráčích ale dokázal, že také oni měli problém některé mise vůbec dohrát. Problém není ve zběsilé umělé inteligenci nebo nutnosti vymýšlet plán na půl hodiny dopředu. Problémem jsou chodící mise, ve kterých pravidelně bojujete s šesti vojáky proti sto monstrům. Tradiční postup „přískoky“ pomáhá jen částečně, protože nepřítel je často vybaven nejen početní a palebnou přesilou, ale také supersilnými brouky, kteří na vaše vojáky vrhají cosi jako Psi Storm ze StarCraftu. Nepomáhá ani kulomet pravnuka Arnolda Schwartzenegra a.k.a. plukovníka Hudsona. Obrázek číslo dva ukazuje pokus jedné z mých čet pouze projít krátkým údolím bráněným Superbrouky…

Pro ostatní – dva Supersilní Brouci jsou schopni vaši skupinu zamést během několika sekund. I proti nim se dá aplikovat jistá strategie, a navíc se každý voják pomalu sám uzdravuje, takže i chodící mise jde samozřejmě dokončit. Když ale po jediném střetu se Superbrouky musíte půl hodiny čekat, než se vám komando regeneruje, tak to rozhodně nepomáhá ani hratelnosti, ani vaší hladině stresu.

PrioritySurvive_screenshot03Někdo může říct, že tuhovost přispívá hutné atmosféře, ale bude mít pravdu jenom částečně. Ve chvíli, kdy hrajete akční real-time strategii postupem spíše á la Commandos tušíte, že je cosi špatně. Kromě výše zmíněných problémů je tu i několik mušek s ovládáním (např. zvolení skupiny vám na ni nevycentruje mapu), ale ty nejsou v hodnocení prakticky vůbec zohledněny.

Teď to zase zní, že do hry kopu, a přitom ji hodnotím více než kladně. Priority: Survive je jednoznačně pecka, a o to více zahřeje, že pochází od východních bratří. Ačkoliv se ji cosi dá vytknout, je přesto podle mého zpracováním i hratelností o hlavu lepší, než nedávný Bos Wars – kdyby Priority: Survive hra přišla před deseti lety, mohla by se bez jakýchkoliv problémů prodávat za plnou cenu.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

85 %

Hodnocení čtenářů

78 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 122 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

The Esc4pe
The Esc4pe je akční řežba, která vypadá jako Borderlands

The Esc4pe si na nějaký hluboký příběh nepotrpí a hodí vás rovnou do akce. Ta je hektická, neustávající a komixově laděná, podobně jako třeba v Borderlands....  celý článek

Elementals Reborn
Podle Elementals Reborn je žhářství náročná zábava

Zakládání ohně může být podle některých zábava, ale ve strategii Elementals Reborn je to pořádná řehole. Dokážete rozšířit plameny na všechny budovy na mapě?...  celý článek

Dungeon Rushers
Dungeon Rushers je návyková práce „vymetače“ podzemí

Hra na hrdiny Dungeon Rushers je vlastně velice tradiční, ale všechny její prvky perfektně pasují, a tak se celé soukolí otáčí s líbeznou lehkostí. Dejte si...  celý článek

JIVA - Jirák výroba velkokuchyňského zařízení spol. s r.o. - Petr Laňka
zámečník/svářeč

JIVA - Jirák výroba velkokuchyňského zařízení spol. s r.o. - Petr Laňka
Středočeský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.