Prison Break – vzpoura utopená v polygonech
Prison Break
Platforma: Freeware
Výrobce: Wilson Saunders, Anthony Curry (music)
- Grafika
- Jednohubková hratelnost
- Dobré pojetí rail-shooteru
- Přímočaré
- Nulová znovuhratelnost
- Nevyužitý koncept
Prison Break
Existuje jeden drasticky přehlížený koncept jménem "kolejnicové střílečky" (rail shooter). Ačkoliv se jedná o 3D hry, pohyb hráčovy postavy je v nich drasticky limitován, přesněji řečeno omezen na dráhu předem vybranou vývojáři. Panák sám dojde do určité lokace, vy zlikvidujete padouchy (dříve bylo samozřejmostí kolejnicovou střílečku hrát s lightgunem) a panák sám dojde do další lokace, kde se proces opakuje. Ačkoliv to může znít archaicky, nový představitel tohoto žánru se jménem Prison Break dokazuje, že kolejnicové střílečky ještě zdaleka neřekly své poslední slovo.
Jak napovídá název, v Prison Break potlačujete vězeňskou vzpouru. Se stejnojmenným seriálem hra nemá společného vůbec nic, snad kromě svého prostředí. Hrajete totiž za bachaře vybaveného šestiranným koltem, přičemž cílem je vyčistit jednu velkou vězeňskou halu. Na nesmrtící metody zapomeňte – stejně jako vy máte bouchačku, i vězni jsou vybaveni vrhacími noži. Začíná krvavá jízda za potlačením vzpoury skrze likvidaci všech jejích účastníků.
Prison Break se sice nesnaží o nějakou realistickou simulaci vzpoury (ke své škodě), přesto jde o trochu více, než jen samovolné klikání myší na vězně. Velmi vtipným prvkem je možnost vržené nože sestřelit, což je podstatné kvůli naturelu celé hry – titul obsahuje jediný level, ale kvůli nemožnosti ukládat není tak snadné jím projít na první pokus. Dopředu daný postup navíc určuje tempo hry
Nenechme se mýlit! Byť obecný konsensus pravidelných hráčů je, že otevřené hry (jako Fallout nebo Deus Ex) jsou lepší než hry naskriptované (jako Call of Duty), ani dopředu nalinkované tituly nelze podceňovat. S pořádným příběhem a správným dávkováním akce si i takové hry lze užít, a Prison Break nám to dokazuje. Jde o jednoduchou zábavu – to ale neznamená, že zde není místo pro další invenci.
Žánr kolejnicových stříleček se už řadu let nachází ve stavu klinické smrti. Čas od času je resuscitován kvůli horší technické zdatnosti konzolí, obecně je ale zoufale podřízen diktátů stříleček s “neomezeným“ pohybem. Přitom hry jako Modern Warfare profitují (v kampani a částečně i hře více hráčů) právě z toho, že maximálně limitují hráčovy možnosti podobně jako kolejnicové střílečky – skoro se nabízí alegorie na to, že jde o “dálnicové střílečky“, kde sice musíte jít jednou určitou ulicí, ale můžete si vybrat cestu po levé nebo pravé straně.
Jednohubka Prison Break umně naznačuje, že minimálně nezávislá scéna by si měla rozmyslet své hanění kolejnicových akcí. Nabízejí slušnou zábavu, a s dobrým příběhem nebo originálními elementy by nešlo o tituly natolik odlišné od toho, co frčí v těch nejkomerčnějších kruzích.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 8 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Pronájem skladu, 237 m2, Zákolany
Zákolany, okres Kladno
15 400 Kč/měsíc