Inspirací k založení podobného týmu nebylo náhlé pohnutí mysli, spíše dlouhodobý plán a inspirace, kterou Petri Purho našel v jednom nevinném článku o Experimental Gameplay. Možná trochu kaskadérským návodem na vytvoření hry v pouhých sedmi dnech se začal do puntíku řídit, což mu vydrželo až nečekaně dlouhou dobu.
Průřez rozsáhlou a originální tvorbou
Jimmy’s Lost His Marbles
RECENZE
Autorova prvotina pod hlavičkou Kloonigames. Jeho cílem bylo zjistit, zda vůbec dokáže vytvořit hru kompletně v sedmi dnech. Povedlo se a výsledek je dokonce i poměrně slušně hratelný, ač patří k autorovým slabším kouskům. Cílem hry je uvnitř obří chlapcovy hlavy ničit stejně zabarvené kuličky a to vždy po skupinkách o třech členech, přičemž potřeba je zvolit dobrou strategii, jinak je level zcela nedohratelný.
Slimy Pete’s Singles Bar
RECENZE
Hned druhý projekt zkoušel své štěstí v poměrně slušné konkurenci jedné ze zahraničních soutěží, kde se rozhodně neztratil. Koncept projektu byl opět velice nápaditý a cílem bylo hledat tři stejné konverzační bubliny, které ve chvíli, kdy se dostaly na řádek zmizely a dvě postavy se posunuly blíže k sobě.
Pluto Strikes Back
RECENZE
Inspirací pro třetí projekt byl sen, v jehož návaznosti vznikla opět hra za dobu kratší než 7 dní. Pluto se zde ocitá v roli utlačované planety, která se rozhodla dát všem okolním velikánům co proto a to poměrně výmluvnou metodou – baseballovou pálkou.
Cacodemon’s Barbecue Party in Hell
RECENZE
Neuvěřitelná doba pod 24 hodin čistého času stačila Petrimu k dokončení své další experimentální hry. Ačkoliv od ní po obsahové stránce nelze čekat zázraky, základní myšlenku splnila. Cílem bude vařit pro své pekelné kamarádíčky a to výhradně kočičí pochoutky, které musíte před grilováním nejdříve zbavit srsti.
Druid Soccer
Pátou hrou oslavil vývojářský tým Kloonigames příchod nového roku 2007. Ta přináší opět něco nového, čímž je samozřejmě multiplayer. Ačkoliv Druid Soccer nabízí singleplayer mód, je přímo určený pro hru dvou hráčů na jednom PC. Hraje se s obřím kamenem, který musíte dotlačit do protivníkovy brány, stejně jako zabránit, aby on udělal to samé u vás.
The Truth About Game Development
RECENZE
Jak to funguje v takovém herním vývojářském týmu? Na tom vám možná odpoví Petriho další hra, která je trochu morbidním zpracováním pracovního procesu v běžné vývojářské firmě, kde je vaším úkolem likvidovat slabé články a zvládnout nasazený termín.
Moo at the Moon
RECENZE
Sedmá hra byla také určená pro zahraniční vývojářskou soutěž, což se promítlo na jejím zpracování. Úkolem soutěžících totiž bylo k svého projektu použít jen jediné tlačítko a hra se štítkem Kloonigames se s tím poprala poměrně slušně a to nejen co se týče grafického zpracování.
Forbidden.exe
RECENZE
Po poměrně vydařeném aprílovém žertíku vyšla téměř záhy opravdová hra s pořadovým číslem 8. Jedná se o takovou malou exkurzi do samotné duše počítačové hry a počítače samotného, který se musí potýkat s nepříjemným virem. Ten útočí na jeho obsah, programy, zkrátka a dobře napadá vše užitečné, s čímž si musíte vy sami poradit.
Daydreaming in the Oval Office
Devátá hra se netradičně chytá poměrně aktuální politické otázky a na post hlavního hrdiny staví prozatímního prezidenta USA, George Bushe. Ten je zobrazen ve své oválné kanceláři, kde sbírá materiály proti Iráku. Vše je ale samozřejmě v podstatně nadnesenějším duchu, a náš světově známý státník bude muset především udržet nad zemí balón.
Crayon Physics
RECENZE
Desítka je Petriho šťastné číslo. Jak jinak si lze vysvětlit, že právě desátá hra se stala takovým trhákem, s vyváženou hratelností, k níž musel sám autor posléze vytvořit editor pro nadšené hráče, kteří toužili do zajímavého konceptu přidat také něco svého. A to hra přitom obsahovala jednoduché zpracování, grafiku a základní principy gravitace.
The Amazing Flying Brothers
RECENZE
Prozatím poslední projekt je vpravdě artistické dílo. Přivádí nás totiž do oblasti cirkusu, kde máte za úkol na dvou lanových houpačkách vymyslet co nejefektivnější přemet bez dotyku se zemí, za což jsou vám neustále započítávány body.
Co bude dál?
Ačkoliv nám již téměř rok mladičký zahraniční vývojář dokazuje, že kvalitní hry v krátkém časovém intervalu skutečně tvořit lze, bude rozhodně zajímavé sledovat, jak dlouho se mu podaří tento trend udržet. Soudě dle jeho pracovního nadšení a zapálení se ale máme rozhodně na co těšit. Ostatně jak ukazuje neúprosné počítadlo na domovské stránce týmu, další hry z produkce tohoto vysoce originálního týmu bychom se měli dočkat již za pouhé čtyři dny. Těšíte se také tak jako já? ;-)
|