Mnou dnes představovaná hra nese název "Prší". Jedná se o předělávku karetní hry do počítačového aranžmá. Nejde rozhodně o první český remake, bylo jich více - jmenujme například dosovské Prší od Pavla Káše jr. z roku 1993 nebo Prší! od Martina Filipa, Prší pro Windows od Marka Schmidta, od Paroubka či remake od Q-Softu pro ZX Spectrum nebo třeba Prší, které bylo obsaženo ve hře Polda III. Prší, které představuji v tomto článku je také, jak lze pochopit z názvu, českého původu a jeho autorem je Honza "LLaarryy" Štěpánek. Předpokládám, že každý někdy tuto karetní gamesu hrál, ale pro jistotu to ještě zrekapituluji.
Účastní se dva a více hráčů, jsou jim rozdány karty, ale část karet je nutné nechat na tzv. lízání. Hráči se poté v určitém pořadí střídají ve vynášení a snaží se udržet buď barvu nebo hodnotu. Nemá-li hráč potřebnou kartu, musí si líznout (vzít další kartu). Pokud vyhodím svrška, můžu zvolit barvu, která aktuálně platí. Když někdo, kdo hraje přede mnou, vyhodí eso a já jiné nemám, musím jedno kolo stát a když přede mnou někdo vyhodí sedmičku a já nevlastním sedmičku, musím si líznout dokonce dvě karty, což vždy naštve. To by bylo ve zkratce asi tak vše. Úkolem je zbavit se všech karet.Docela mě bavilo gamesu testovat pro psaní této recenze, protože prší je kratochvíle, která dokáže, přejou-li tomu okolnosti, člověka na malou chvíli odpoutat od všedních starostí.
Prší od LLaarryyho simuluje hru poměrně úspěšně. Karty vypadají věrohodně a hra probíhá, jak má. Jediné, co bych hře vytkl, je absence většího množství různých nastavení. Vlastně si lze zvolit pouze své jméno a počet karet na začátku, to jest celé. Na druhou stranu - na co hromadu zbytečných nastavení, když by je stejně nikdo nevyužil. Vždyť hrát Prší od LLaarryyhhoo lze i takhle a ta nastavení by tam vlastně ležela ladem... Tak neváhejte, stahujte!
- středa 23. března 2005