Přiznám se, že je mi sympatická koncepce pokání. Málokdo umí předstoupit před ostatní a říct "tohle jsem udělal blbě". A doplní-li třeba herně-vývojářské studio svoje pokání i dárkem pro nás freeware pozitivní, je to radost dvojnásobná. Nepříliš známé polské studio Codeminion takto v nedávné době spolu s popisem svých úspěchů a neúspěchů vypustilo do freeware vod jednu ze svých komerčních ranných her, 2D shora viděnou arkádu Pteroglider Postmortem. Ke znovuvydání jako freeware prý výrazně přispěl fakt, že placených verzí hry se prodalo pěkných 32 kusů. Plné hry gratulují!
Docela by mě zajímalo, co si o freeware vypustění nyní myslí oněch šťastných 32 platících zákazníků, ale pojďme raději rovnou k recenzi.
Pod bizarním jménem se skrývá klasický setting á la kultovní Raptor: Shadow of Darkness. Se svým pterokluzákem ničíte houfy nepřátel a probojováváte se k hlavnímu bossovi. To celé ve vesmíru. Hra má svůj původ v roce
No, možná měli Codeminion na mysli jenom žánr budgetovek, ale nešť.
Herní část Pteroglideru samozřejmě obsahuje nezbytné součástí každé slušné arkády. Někteří nepřátelé na vás nalétávají přímo, jiní se těžkooděnecky plouží v pevné formaci. Především z oponentů vypadávají masité power-upy, po jejichž aplikaci se z vašeho ptero-vesmírného-kluzáku stává ještě mocnější zabiják. Ovládání nečiní jakékoliv problémy, navzdory prohlášení Codeminion, že nápad o střelbě myší byl na svou dobu příliš odvážný, nebo co.
Zajímavou inovací hratelnosti je docházející munice. Nestává se příliš často, že by podobnou věc vývojáři implementovali zrovna do frenetických arkád. Náboje, přesněji tedy energii do zbraní, si samozřejmě budete z padlých nepřátel doplňovat velmi často, navíc se vám, myslím, i tak pomalu doplňuje, přesto však se mi několikrát stalo, že hlavní kanón vypověděl službu a nastal čas na zběsilné kličky a hledání nejbližšího energetického power-upu. Roztomilé.
Hodně bodů k dobru získal Pteroglider za oslnivou grafiku. Dotek profesionální ruky na hře rozhodně je poznat, a všechny ty modely jsou vyvedeny v pěkném detailu a roztomilých pastelových barvách, byť ve chvíli, kdy nastoupí boje v mlhovinách a s nimi i částicové efekty, ztrácí hra potřebnou plynulost.
Nedá se říct, že bych z Pteroglideru byl jakkoliv odvázaný, ale oceňuji vůli Codeminion vypustit svůj starší neúspěšný titul. Navíc, pokud vás věci okolo vývoje her alespoň trochu zajímají, tak zpověď Codeminion na jejich oficiálním webu je i trochu zajímavá (kdyžtak pogooglujte). Každopádně je pěkné, že se k nám dostává k světu vypadající a neodfláknutá arkáda, taková, která si těch 80% za své řemeslné zpracování určitě zaslouží.