Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pupupow - marný je odpor, marné je se vzpouzet

aktualizováno 
Dokážete v dnešní hře vydržet v jednom kole déle než minutu? Zní to jako hračka?
71

Pupupow

Platforma: Freeware
Výrobce: IvIorgoth

  • animace
  • detailní objekty

Stáhnout
Pupupow 1

Také nezávislé hry mají svou odvěkou Hamletovskou otázku ve stylu “být, či nebýt”. Pokládá si ji každý vývojář před tím, než se pustí do tvorby svého díla. Mnohdy má na počátku jen prostou myšlenku v hlavě, která mu několik dnů po sobě nedá spát a on se musí rozhodnout, zda ji zrealizuje či ne. Často se ovšem stává, že ji hráči odmítnou, protože jediná myšlenka přetransformovaná do formy několikaminutové hry zkrátka jen těžce soupeří s komplexním komerčním titulem s mnohahodinovou hratelností. Jenže právě tyto zhmotněné nápady jsou hnacím motorem, který posouvá herní průmysl dál.

Pupupow je také příkladem takového “pokusu”. A jaká je jeho hrací doba? Těžko říci. Jedno kolo může trvat dvacet vteřin, nebo čtyřicet vteřin, nebo minutu. Podstatné ovšem je, po kolikátém zahrání se vám omrzí. V tomto okamžiku přebírá otěže návykovost, která má v tomto případě poměrně pevná chapadla. Právě obtížnost a vědomí, že každá vteřina navíc, kdy zůstanete na živu, je vlastně malý zázrak a velké vítězství.

Pupupow 1

Samozřejmě samotný koncept vesmírný arkády, kdy musíte s raketkou manévrovat mezi asteroidy a vyhýbat se přitom nepřátelským střelám, není nic nového. Ovšem málokdy se podaří pocit bezradnosti z blížícího se konce zhustit tak, že jej prožíváte od spuštění, a pak každou vteřinu s těch několika mála, kdy budete naživu. Pupupow přitom využívá věc, která je sice logická, ale přesto se objevuje jen vzácně. Jde o poměr mezi raketou (zde tedy konkrétně létajícím talířem) a nepřátelskými objekty.

Pupupow 1

V době, kdy se rychle rozšířily velké monitory, však většina her stále využívá nízkého rozlišení, které pouze roztáhne na celou obrazovku. Výsledný efekt tak není dobře patrný, protože objekty jsou sice proti hrdinovi poměrově větší, ale samy jsou na ploše nepatrné. Zde je všechno obrovské a detailní a není výjimkou, že budete prchat před asteroidem zabírajícím tři čtvrtě obrazovky.

Jednoduchý prchací koncept autoři podpořili nejen detailní grafikou, ale především animacemi, jež tvoří nedílnou součást herní dynamiky. Šmouhy na pozadí vám tak dávají echo, odkud můžete čekat další smrtelný útok a přibližně do které části obrazovky byste se měli jít ukrýt.
Pupupow je skvělý na odreagování. Obsahuje čtyři sloty, kam se zapisuje čas, po který jste vy nebo vaši přátelé dokázali přežít.

 

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

71 %

Hodnocení čtenářů

50 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 28 čtenářů

Témata: Asteroid, Raketa


Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.