Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Push DX - se Sokobanem na věčné časy

  12:00aktualizováno  4:00
Mike Archer je specialista na logické hry. Jeho variace na Sokoban obsahuje přes dvě stovky levelů, které pochází z původní verze pro ZX Spectrum, mobilní verze, ale najdeme zde i úplně nové levely pro Push DX.
70

Push DX

Platforma: Freeware
Výrobce: Mike Archer

Stáhnout

Push DXMike Archer má prozatím na svém vývojářském triku pětici her. Omezuje se přitom výhradně na logický žánr a předělávky slavných klasik. Push DX je jeho variací na japonského legendárního Sokobana, jehož klony bychom od dob ZX Spectra je stěží spočítali. V roli skladníka se tentokrát představí tučňák, jehož úkolem je posunout všechny barevné bedny na určená místa na podlaze.

Vytvořit poutavou předělávkou není snadný úkol, Push DX se ho však chápe za ten správný konec. V nabídce má dvě stovky levelů, které jsou rozděleny do tří skupin. První set Brain Storm se stovkou levelů byl převzat z původní hry pro ZX Spectrum. Pokud jste tedy neměli možnost originál hrát, zde jej najdete. Druhý set Trium Mars s padesátkou levelů obsahuje pro změnu levely převzaté ze stejnojmenné mobilní hry. Poslední set Push DX s padesátkou levelů byl vytvořen přímo pro tuto hru a jsou Push DX v něm zakomponovány vychytávky, které Push DX přímo nabízí. Díky rozdělení do setů máme k dispozici nejen velký počet levelů a možnost paralelně je procházet, ale především rozdílnou hratelnost. Jeden set se soustředí na maximální level-design a je pravým mozkomorem, další je stavěn na rychlost, s tučňákem budete muset chodit na velké vzdálenosti a přemýšlet za pochodu, další je zase variabilní, s různými vychytávkami, které hra nabízí.

Celkem Push DX obsahuje čtyři druhy barevných kostech, záleží samozřejmě na levelu, zda budou všechny použity. Hrací dobu hlídá časový limit, který je zpočátku poměrně benevolentní, postupně samozřejmě obtížnost roste. V menu sice najdeme možnost zadat kód a přeskakovat levely, heslo jsem ale našel jen u originálních levelů, takže sejvování je možné jen u nich. Herní plocha je zpestřena o jednosměrné jezdící plošinky, některé části pokrývá led, Push DX na kterém nelze u tučňáka a kostek měnit směr. Bonusů není přehršel a většina levelů je zaměřena na nápaditý design, záludná bludiště a kombinace kostek. 

Grafika je pěkná a maximálně účelná. Líbili se mi samotné kostky s obličejem, jenž se pousměje, jakmile je kostka na správné místě. Push DX chybí hudební doprovod, takže po celou dobu vám dělají společnost jen zvuky ťapkání tučňáka. Pokud by se vám počet levelů zdál malý, můžete si sami vytvořit další v přiloženém editoru. 
Push DX je povedená variace Sokobana se spoustou levelů, hezkým zpracováním, u kterého fanoušci logických her mohou trávit mnoho hodin. Nečekejte nic originálního, ale na druhou stranu nebudete ani o nic ochuzeni.


Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

70 %

Hodnocení čtenářů

48 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 12 čtenářů



Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.