Push DX - se Sokobanem na věčné časy
Mike Archer má prozatím na svém vývojářském triku pětici her. Omezuje se přitom výhradně na logický žánr a předělávky slavných klasik. Push DX je jeho variací na japonského legendárního Sokobana, jehož klony bychom od dob ZX Spectra je stěží spočítali. V roli skladníka se tentokrát představí tučňák, jehož úkolem je posunout všechny barevné bedny na určená místa na podlaze.
Vytvořit poutavou předělávkou není snadný úkol, Push DX se ho však chápe za ten správný konec. V nabídce má dvě stovky levelů, které jsou rozděleny do tří skupin. První set Brain Storm se stovkou levelů byl převzat z původní hry pro ZX Spectrum. Pokud jste tedy neměli možnost originál hrát, zde jej najdete. Druhý set Trium Mars s padesátkou levelů obsahuje pro změnu levely převzaté ze stejnojmenné mobilní hry. Poslední set Push DX s padesátkou levelů byl vytvořen přímo pro tuto hru a jsou v něm zakomponovány vychytávky, které Push DX přímo nabízí. Díky rozdělení do setů máme k dispozici nejen velký počet levelů a možnost paralelně je procházet, ale především rozdílnou hratelnost. Jeden set se soustředí na maximální level-design a je pravým mozkomorem, další je stavěn na rychlost, s tučňákem budete muset chodit na velké vzdálenosti a přemýšlet za pochodu, další je zase variabilní, s různými vychytávkami, které hra nabízí.
Celkem Push DX obsahuje čtyři druhy barevných kostech, záleží samozřejmě na levelu, zda budou všechny použity. Hrací dobu hlídá časový limit, který je zpočátku poměrně benevolentní, postupně samozřejmě obtížnost roste. V menu sice najdeme možnost zadat kód a přeskakovat levely, heslo jsem ale našel jen u originálních levelů, takže sejvování je možné jen u nich. Herní plocha je zpestřena o jednosměrné jezdící plošinky, některé části pokrývá led, na kterém nelze u tučňáka a kostek měnit směr. Bonusů není přehršel a většina levelů je zaměřena na nápaditý design, záludná bludiště a kombinace kostek.
Grafika je pěkná a maximálně účelná. Líbili se mi samotné kostky s obličejem, jenž se pousměje, jakmile je kostka na správné místě. Push DX chybí hudební doprovod, takže po celou dobu vám dělají společnost jen zvuky ťapkání tučňáka. Pokud by se vám počet levelů zdál malý, můžete si sami vytvořit další v přiloženém editoru.
Push DX je povedená variace Sokobana se spoustou levelů, hezkým zpracováním, u kterého fanoušci logických her mohou trávit mnoho hodin. Nečekejte nic originálního, ale na druhou stranu nebudete ani o nic ochuzeni.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 12 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Prodej byt 3+kk, 79m2, Santa Pola, Gran Alacant
Santa Pola, Španělsko
4 990 000 Kč