Raid’em – sebevražedná obtížnost
Raid'em
Platforma: Freeware
Výrobce: David Wang
- Kooperativní hraní
- Obtížnost
- Znepřehledňující efekty
raidem_01
Občas se stane, zvláště jste-li taková lama jako já, že se vám do pracek dostane hra, jejíž obtížnost vysoce překračuje vaše schopnosti. S údivem pak pozorujete, jak po překvapivě krátké době k zemi klesá vámi pilotovaný stoj stejně jako hráčské ego. Může to být způsobené realističností hry nebo špatnou vyvážeností, ale taky to může být prostě záměr autorů. Dnešní arkáda Raid´em je právě takovým příkladem.
V zásadě není Raid´em ničím jiným než další z řady nevybočujících shora viděných 2D arkád třídy "Raptor". Ovládáte raketku osamoceně se ženoucí proti miliónům nepřátel. Tady proti vám letí stíhací formace, támhle si to zase šinou tankové onuce. Sem tam získáte power-up, většinou ale v Raid´em budete mít problém vůbec přežít.
První sekundy ve hře se s nadsázkou daly spočítat na prstech jedné ruky válečného veterána. Zatímco v běžné arkádě se vás nepřátelé snaží dostat férově jeden po druhém, takže chvíli sestřelujete letadla a potom zase pozemní palposty, v Raid´em vypadá bojiště spíše jako při dopravní zácpě. Zničit třebas jen polovinu nepřátel je mimo merit drtivé většiny hráčů. Pro průměrné hráče se hra z běžné arkády velmi rychle transformuje na jakousi survival arkádu. Není důležité vyhrát, ale přežít!
Autoři Raid´em ovšem své dítě nevěnovali pouze kovaným milovníkům arkád, ale přidali stále příliš málo viděnou možnost kooperativního hraní. S kolegou už je kropení o něco vyváženější a navíc hra samozřejmě získává automaticky na zábavě - ve dvou je přece všechno zábavnější - nicméně i pokud pominu fantastické co-op střílení, má Raid´em některé závažné nedostatky především v oblasti grafiky.
Z každé zničené nepřátelské popelnice totiž vyletí desítky šrapnelů divoce poletujících po obrazovce. Lidská percepce se v takové davové scéně obohacené o stovky létajících střepů velmi rychle ztratí, nota bene ve hře dvou hráčů, kdy po obrazovce šmejdí hned dva totožné stroje. Raid´em svou nesmyslnou nepřehledností zbytečně hází klacky pod nohy zábavě.
Nejedná se přitom o věc, které by si vývojáři nemohli nevšimnout – vlastně bych řekl, že se jedná o problém doslova bijící do očí. Společně s absencí ovládání myší a bojištěm doslova přetékajícím nepřáteli tak vzniká spíše iritující záležitost, která vás bude bez ustání frustrovat. Kooperativní mod hře přidává důležité body, ale sám hratelnost nad vodou neudrží a nejste-li hardcore střelci, dejte ruce pryč.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 7 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...