Pokud jste měli tu čest s prvním dílem, tento pro vás vlastně nebude ničím novým. Jak napovídá název, budeme mít co dočinění s pavučinou, která sama o sobě tvoří tak trochu netradiční herní prostředí a to je jedině dobře. Jinak se totiž jedná o klasickou záležitost „najdi tři stejné a prohozením sousedních políček vytvoř souvislou skupinu“. Pokud jste tyhle hry již někdy hráli (a je to dost pravděpodobné) asi jste měli tu čest s verzí v klasickém čtverci nebo obdélníku se čtvercovými políčky, což je podstatně přehlednější a zároveň také jednodušší. Čímž se rozhodně nesnažím hanit herní plochu ve tvaru pavučiny, právě naopak. Je neokoukaná a originální, což se v dnešním světě kopií rozhodně cení.
Před sebou tedy máte precizně udělanou pavučinu která se od horního okraje natahuje do prostoru, počet uzlů ale zůstává a to je hlavní. Právě ten totiž rozhoduje o tom, kolik barevných kuliček se na pavučinu může pověsit. I když tedy pavučina vypadá nestejnoměrně, v každé řádce i sloupci se nachází stejný počet prvků, což je základní předpoklad pro to, aby vše fungovalo. Na těchto uzlech budete tvořit skupiny o třech stejných kuličkách a to vždy po jednom řádku a sloupci. Tyto skupiny ale vždy musí být propojeny pavoučím vláknem. Proč toto zdůrazňuji pochopíte v pozdějších levelech, kde pro ztížení situace autoři sem tam přestřihli nějaké to vlákno a vzhledem k tomu, že tak vznikly nepropojené uzly, není vůbec snadné s nimi pracovat. Jako malé osvěžení se vedle přehazování objektů na sousedních uzlech dočkáte i několika málo miniher jako jsou jednoduché puzzle a mezi každým levelem bude situaci zpříjemňovat krátké příběhové intermezzo.
Rainbow Web 2 je prakticky to samé co jeho předchůdce, což samozřejmě hraje proti němu. Navrch ale donesl nový příběh, minihry a lehce pozměněnou herní plochu, což jsou nezanedbatelné plusové body, které ten zbytek tak nějak rozumně vyvažují.