Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Real Game Creators – nefalšovaní vývojáři

  12:00aktualizováno  10. září 3:22
Rozhovor s poměrně mladým a zároveň nadějným týmem Real Game Creators, který v současné době pracuje na adventuře vytvořené pomocí adventurního WME enginu.

Real Game Creators Kdy a jak jste se dostali k počítačům?
To bylo na vánoce roku 1999, počítač jsem si přál již delší dobu, takže bylo jen otázkou času, za jak dlouho se mi na stole objeví. V té době jsem to s počítači moc neuměl, díky kamarádům se to však brzy zlepšilo. Za těch pět let co si s počítači hraji jsem se, myslím, dost zlepšil :)

Kdy a proč vznikl tým RGC?
Tým Real Game Creators vznikl na podzim roku 2003 za účelem vytvoření několika jednoduchých her v nizozemském programu Game Maker. Postupem času nám ovšem začínalo docházet, že tento program jaksi přestává stačit našim požadavkům. Proto jsme se poohlédli po něčem výkonnějším. Volba padla na ryze český WME Engine a prozatím si nemůžeme stěžovat.

Kolik lidí RGC tvoří?
Real Game Creators tvoří v současné době tři členové. Pro vytváření adventur máme velice typickou trojici - programátor (Ladislav Nosákovec), grafik (Michal Nosákovec) a scénárista (Eduard Fielder). V současné době probíhá jednání a testování nového hudebníka, který nám v týmu prozatím schází.

Jaké jsou vaše cíle?
Naše cíle jsou jednoduché: vytvářet kvalitní hry, které alespoň na nějakou dobu zabaví a které alespoň někomu na chvíli utkví v paměti. Pokud hráče vaše hry nebaví, nemá smysl je tvořit, to je jednoduchá matematika.

Kolik hodin denně strávíte u tvorby her?
To je velice různé, vzhledem k tomu, že všichni v týmu chodíme do školy, nezbývá nám na tvorbu her tolik času, kolik bychom si přáli. Ve všední dny to vychází zhruba na hodinu (kdy se nejčastěji tvoří grafika), mnohem lepší je to ovšem o víkendech, práce se stihne mnohonásobně víc.

Co děláte, pokud sedíte u počítače a nepracujete na tvorbě her?
Pokud sedíme u počítače a nepracujeme na tvorbě her (což se v poslední době nestává zrovna často) pak samozřejmě nejčastěji hrajeme hry nebo brouzdáme po internetu. Já osobně se mimo těchto dvou činností věnuji ještě psaní recenzí na počítačové hry do diskmagu Total Game (www.totalgame.aktualne.cz), tato práce mě vždy hodně lákala, a psaní mě navíc baví. Poslední dobou už mi bohužel na tuto záležitost nezbývá tolik času, jako dříve :

Co jste již vytvořili? A o co jde?
Naší prvotinou se stala (podle mě poměrně úspěšná) variace na klasického Pac mana - Robot RG712C. Jedná se o docela zábavnou hříčku, která sází hlavně na pěknou grafiku a plynulé hraní. Druhou hrou je kopie legendárního Pongu nazvaná Soccer PONG. Rozdíl je jen v tom, že náš se odehrává (což je snad z názvu patrné) na fotbalovém hřišti.

Real Game Creators Co vás na tvorbě gamesy Robot RG712C nebavilo a co vás naopak bavilo nejvíce?
Vzhledem k tomu, že Robot RG712C byla naše historicky první hra, musím přiznat, že mě na jejím tvoření bavilo prakticky všechno. Je moc příjemný pocit, když vidíte, jak se vaše hra pohybuje, a jak všechno funguje tak, jak má. Jediné, co mě snad na Robotovi nebavilo, bylo všemožné vymýšlení nejrůznějších variací a uliček v jednotlivých arénách.

Z jakého důvodu jste se rozhodli vytvořit hru Soccer PONG?
Soccer PONG je prozatím největší omyl týmu Real Game Creators. Přiznám se bez mučení, jediný důvod který nás vedl k tvorbě této hry, bylo zaplnění našich webových stránek. Výsledek si můžete prohlédnout sami, je to jasný příklad toho, jak se hry nedělají :) O jeho dalším osudu ještě nebylo rozhodnuto. Možná ho někdy, ve chvílích volna, celý předěláme.

Pracujete na zatím bezejmenné adventuře, co to bude, až to bude? Přibližte hru čtenářům...
Náš prozatím bezejmenný projekt bude klasická 3D adventura, s pěknou grafikou a možná krátkým, nicméně docela zajímavým příběhem. Hráči se v něm vžijí do detektiva Lumíra Lánského, který má za úkol najít pachatele, jenž otrávil místní likérku. To vše ve zhruba deseti živých lokací, ve kterých se objeví několik aktivních postav.

Kdy jste na hře začali pracovat?
Hra začala být vyvíjena v lednu letošního roku, a od té doby se na ní neustále pracuje. Ohlášené datum vydání je stanoveno na říjen tohoto roku, a s klidem na srdci můžu říci, že hra tento termín neotřesitelně dodrží. Zbývá dodělat několik lokací, dialogů a celkově hru okleštit od chyb a nepřesností.

V čem tvoříte grafiku k této adventuře?
Grafiku vytváříme hlavně v programech Blender a Poser. V Blenderu vzniká naprostá většina grafiky ve hře a s její současnou podobou jsem spokojen. Poser nám slouží k vytvářeni postav, které se ve hře objevují. Grafika by měla být hlavním kladem hry, což je pro nás velice důležité.

Hra je tvořena pomocí WME Enginu, jaký je váš názor na tento program?
Náš názor na WME Engine je samozřejmě naprosto kladný. Na tomto místě bych chtěl poděkovat Mnemonicovi, který nám s tímto nástrojem hodně pomáhá a se kterým jsem stále v kontaktu. V současné době neznám lepší nástroj na tvorbu adventur. Navíc freeware a český.

Co budete dělat po dokončení adventury?
Naše plány nejsou nijak zvlášť tajné. Ihned po skončení stávajícího projektu se pustíme do další adventury. Tentokrát však mnohem rozsáhlejší, s lepší grafikou a promyšlenějším scénářem. Hra zavede hráče do slavných mafiánských let, kdy zemi vládly drsní gangsteři. Příběh má na starosti náš scénárista Zeo, který na něm právě začíná pracovat. Podle všeho se ale můžete těšit na poměrně zajímavou adventurku, pochopitelně také freeware.

Real Game Creators Chtěli byste se jednou tvorbou her živit?
Otázka na kterou znám odpověď už od svých osmi let, kdy jsem dostal svou první konzoli (Play Station). Dělat hry profesně byl vždycky můj veliký sen. Nicméně vzhledem k tomu, že zájemců o tuto práci je stále více než dost, patrně se mi toto přání nikdy nesplní :(. Takže ano, chtěl bych se jednou tvorbou her živit.

Jaké jsou vaše plány do vzdáleného budoucna? Třeba za 5, 10 let?
Zajímavá otázka, na kterou ovšem prozatím nemám konkrétní odpověď. Za pět až deset let bych chtěl mít dodělanou střední školu a mít slušné pracovní místo. V budoucnu bych se chtěl stále věnovat počítačům, protože pracovat s nimi je můj dlouholetý sen.

Jakou hudbu posloucháte?
Mezi mé oblíbené zpěváky patří už dlouhou dobu Daniel Landa, kterého při práci poslouchám poměrně dost často. Ze skupin se mi líbí hlavně Blink 182, Sum 41 a místy také Linkin Park, z českých potom Chinaski nebo Support Lesbiens. Občas si také pustím Taneční ligu, nebo nějakou jí podobnou taneční muziku.

Myslíte si, že jsou naše hry konkurence schopné ostatním hrám v EU?
Pokud jde o ty komerční, tak si myslím, že stoprocentně. Pokud se podíváte na hry jako je Mafia, Vietcong nebo Hidden and Dangerous, musíte na první pohled poznat, že konkurence schopné rozhodně jsou. Pokud se ovšem bavíme o freeware hrách, nemyslím si, že bychom mohli být na stejné kvalitativní úrovni. Jen pár českých amatérských týmů (jmenovitě např. OFF Studio nebo SGames) může uspět v konkurenci v zemích EU.

Koncem minulého roku jste spustili vlastní stránky, co na nich mohou uživatelé najít?
Na našich internetových stránkách (www.rgc.aktualne.cz) se uživatelé mohou dozvědět vše o aktuálním dění v týmu, novinky nebo popis připravovaných her a samozřejmě si zde naše vydané hry mohou stáhnout. Kromě toho zde lze shlédnout několik animací vytvořených v Blenderu nebo několik obrázků v sekci galerie.

Co byste vzkázali našim čtenářům?
Čtenářům bych vzkázal hezké čtení, ať se zajdou podívat na naše internetové stránky a ať hrají co nejvíce české freeware hry.

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Osada
Osada – interaktivní klip od autorů Machinaria

Mix trampů a Divokého západu šokuje svou vytříbeností.   celý článek

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

webovky3_poster
Germánské webovky: Travian a OGame

Ještě jsme zde. Z původně plánovaného týdeníku rozebírajícího necelý tucet signifikantních webových her poslední dekády se sice z recenzentských,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.