Reapers End 1 – po uši v… trablích
Reapers End 1
Platforma: Freeware
Výrobce: Incognito Game Studios
- Kvalitní vizuální zpracování
- Bugy, bugy, BUGY!
- Neúnosně krátké
- Přímočará hratelnost
Reapers End 1
Zřejmě ne neprávem je zombie mapa z Call of Duty: World at War považována za vrcholný moment celého dílu. Po všech přímočarých tunelových vyvražďovačkách nemrtvých i nacistů (popřípadě nemrtvých nacistů) je totiž obrana jednoho statického bodu proti davům soupeřů skutečně něčím, kde je třeba zapojit přemýšlení a taktiku mnohem více, než při klasickém postupu chodbou. Tedy, teoreticky. Ve střílečce Reapers End 1 právě takovou obranu realizujete – naneštěstí je ale pro hru příznačné to, co pro mnoho freeware střílečky. Totiž, že “dvakrát měř, jednou řež“.
Ve stanici metra tak na vás ze čtyř stran nabíhají ve vlnách nemrví, přičemž čím více jich sundáte, tím lepší zbraně kupujete, a spirála násilí se může roztočit na plné obrátky. Hra má poměrně zručně sestavený engine a vypadá překvapivě dobře – na nezávislou scénu, samozřejmě. Pobíhání a střelba jsou rovněž svižné, a pokud by vývojáři v tomto enginu předvedli nějakou válečnou akci, byla by to atmosférická freeware pastva pro oči. Jenže tím výčet kladů končí.
Reapers End 1 ani omylem nedosahuje úroveň zombie map v CoD5. Nesahá ani na podobné freeware survivaly, jako třeba Survivor: The Living Dead. Chybí totiž interakce s prostředím, takže nemrtvým nemůžete zatarasovat vstupy, nebo je třeba vlákat do místnosti s plynem a ten následně zapálit – zkrátka absentuje zajímavé využívání prostředí. Zbývá tedy pouze tupé střílení, které se omrzí v řádech minut. I to by mohl zachránit kooperativní mód, ten hře ale chybí. A aby toho nebylo málo, funkce save je zabugovaná a nefunguje. Pokud už křečovitě pohybující se zombie ustojíte alespoň tři kola, hra dojde svému konci po souboji s ohavně nudným hlavním záporákem.
Přání je otcem myšlenky, ale jenom snaha nestačí. Reapers End 1 má velmi sympatický námět i provedení. Obecně ale obsahuje neuvěřitelně málo herního obsahu a potencionálně kouzelnou obranu místnosti limituje na tupé pobíhání a kropení do stejně vypadajících monster. Měsíce dalších dodatků a především betatestu by hře pomohly mnohem více než engine umějící realisticky vypadající světelné efekty.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 28 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...