Pátek – prezentace projektů
Vše začalo v pátek kolem 18.00, kdy se v kulturním domě Rubín objevili první nezávislí vývojáři, na něž čekaly čtyři hodiny až na malé přestávky souvislého vyprávění o vcelku úspěšných herních projektech, mezi nimiž nechyběl výtečně vypadající Billiard Simulator, či Aquadelic. Amatérské nezávislé vývojáře pak vystřídali ostřílení matadoři, jež prozradili něco málo o projektech jako Cold War nebo Vietcong 2, kde se autoři zaobírali také několika málo aspekty, díky nimž prostě druhý Vietcong nebyl natolik úspěšný, jak mnoho fanoušků dost možná bláhově očekávalo. Vše navíc završili informací o celkovém rozpuštění týmu, který však pouze přestává tvořit pod značkou Pterodon a jako celek přechází k největšímu českému vývojářskému studiu Ilussion Softworks.
Sobota – přednáškový den
V každém případě nejnabitějším a pro mnohé také nejzajímavějším dnem byla bezkonkurenčně sobota. Na všechny, kdo nakonec do Rubína dorazili čekalo přes 12 hodin přednášek, probíhajících současně v obou dostupných sálech – v malém a velkém. V průběhu dne jste tak mohli vyslechnout přednášky na téma Úvod do pixel a vertex shaderů, Možnosti moderního grafického HW či třeba úvahy na téma Jak udělat hru úspešnejší od Lubora Kopeckého nebo Filosofie her od Martina Procházky. A aby toho nebylo málo, byly pozdní večerní hodiny zasvěceny Pixel Art Workshopu Jana Halfara. Ti vytrvalejší pak nelenili a ještě se i po takto namáhavém dni rozutekli do okolních hospod trochu se občerstvit a probrat nezávislou scénu s dalšími zasvěcenými.
Neděle – pohodový den
Posledním a zároveň nejméně hektickým dnem byla neděle, kdy se již všichni zájemci nesešli v KD Rubín, ale v restauraci Hvězda, kde se mohli oddávat jak debatám se všemi ostatními, tak i konzultacím s přednášejícími či třeba věnovat svou pozornost probíhajícímu Workshopu. Kolem třetí hodiny pak bylo GDS 2006 prohlášeno za oficiálně ukončené a všichni se rozjeli směrem ke svým bydlištím.
Závěrem
Celkově musím uznat, že bylo letošní GDS snad ještě o fous lepší než to předešlé a svůj podíl pak na tom nenese pouze neustále zásobování dobrým jídlem a pitivem, které byly k dispozici pro všechny. Hlavní podíl na tom nese především celková organizace a příjemné atmosféra, jež po celou dobu akce panovala. Co dodat? Snad jen – těším se za rok zase.
PS: Za obětavé půjčování foťáku děkuji Mrazíkovi ;-)
Rozhovor s Jiřím "Filou" Filipovičem, organizátorem GDS 06
Jak jsi spokojený s právě proběhlým ročníkem GDS, podařilo se vše alespoň částečně podle plánů?
Podle mého názoru se jedná o dosud nejvydařenější GDS. Velice kladně hodnotím větší zapojení herních studií, což nám přineslo jednak více peněz (a tedy možnost občerstvení zdarma), ale hlavně více kvalitních přednášek. Po organizační stránce jsem také spokojen, přecejen se jednalo již o čtvrtý ročník a doufám, že je jistá praxe organizátorů znát.
Setkal ses jako organizartor s necim, co se ti na letosnim GDS nelibilo a do pristiho rocniku bys byl urcite rad aby se to odstranilo?
Nejvíce mi na GDS vadily dvě věci, jež jsem ale jako organizátor nemohl ovlivnit. Tou první bylo počasí, které se po čtrnácti tropických dnech muselo pokazit zrovna na GDS, tou druhou pak byla porucha letadla, díky které se k nám z GB nedostal Pavel Buriánek, který měl mít velmi zajímavou přednášku o práci v zahraničí.
Rozhovor s Petere Adamčíkem, 3DIVISION
Jak bys zhodnotil letošní GDS z pohledu návštěvníka?
Tak z pohľadu navštevníka GDS hodnotím určite veľmi dobre, páčilo sa mi. I keď GDS som navštívil hlavne kôli stretnutiu s ostatnými vývojármi s ktorými sa skoro vôbec nevidím a tiež kôli výletu :-D, ale samozrejme aj kôli prednáškam a niektoré boli naozaj zaujímavé (samozrejme nebol som na všetkých :-) )
Co říkáš na celkovou organizaci letošního ročníku? Jak bys ho zhodnotil s předešlým a co se ti třeba v porovnání s ním líbilo více nebo méně.
Organizácia oproti minulému ročníku podstatne lepšia hlavne asi kôli vačšiemu rozpočtu :-), ale aj úroveň prednášok bola lepšia a tiež fakt že GDS navštívilo tento rok viac ľudí od fachu.