Rooms - ve světě Harryho Pottera
Dnešní hra patří mezi finalisty Independent Games Festival 2008, což je samo o sobě jistou zárukou kvality. Hned v několika směrech je podobná loňskému českému zástupci s názvem Samorost. Obě byly naprogramovány za pomoci flashe, jsou založeny na plnění úkolů a po grafické stránce kombinují bitmapovou a vektorovou grafiku. Zatímco Samorost je čistokrevnou adventurou, Rooms jsou především logickou hrou s adventurními prvky.
Jak název naznačuje, hrají hlavní roli místnosti. V každém levelu je musíte různě přeskupovat, aby byly průchozí a dostali vás do pokoje s dveřmi. Jistou nápovědu představuje i pokoj s cedulkou EXIT, který předchází tomu závěrečnému. Pokoje představují jakési dílky puzzle, ovšem nejde jen o jejich přesouvání, ale i vzájemnou interakci.
Hlavní postavou je čaroděj, který nápadně připomíná Harryho Pottera. Odkazů na literaturu a postavy je zde víc: Můžete třeba využívat teleportů jako v Matrixu. V každém levelu je vám představena určitá předmět nebo speciální vlastnost. Naučíte se posunovat pokoje, využívat žebříky, teleporty, bomby pro bourání překážek, otáčení místností, skříně pro výměnu obsahu mezi místnostmi atd. Všech těchto vlastností nějak využijete, abyste se dostali do finální místnosti. Základní vlastností všech místností je jejich přesouvání a orámování v některých směrech, které naznačují neprůchozí stěny.
Rooms nabízí řádku levelů a narůstající obtížnost vyžaduje používání všech postupů, které jste se předtím naučili. Jak už jsem se zmínil, hra kombinuje vektorovou a bitmapovou grafiku. Hlavní postava je v pohybu pěkně animovaná, takže to vypadá, jakoby to byl živý trpaslík uvězněný v obří Rubikově kostce. Bohužel se občas objeví nějaká chybka, kdy se třeba postava otočí na opačnou stranu, než kde je právě aktivovaný předmět, nebo se zasekne při lezení na žebřík. Na plnění levelů máte dostatek času, navíc je možné mezi nimi přeskakovat zadáním přístupového hesla. K ovládání využijete především myš, kterou sbíráte a aktivujete předměty, prohlížíte inventář jak u adventur. Klávesnice slouží k pohybu, používání žebříků a dveří.
Hra má tajemnou hudbu a ponurou atmosféru světa čar a kouzel. Napomáhá tomu i skvělý herní interface v podobě jakéhosi orloje, na kterém nechybí různé budíky a čas odpočítávající se v protisměru. Až na některé drobné chyby při pohybu postavy nemám, co bych hře vytknul. Zarytým fanouškům logických her asi budou úkoly v Rooms připadat jednoduché, což je dáno nízkým počtem kombinací pokojů a faktu, že po několikerém zkoušení se obvykle doberete správného řešení.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 17 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Byt 3+1 v Kostelci u Zlína
Zlín - Kostelec
3 490 000 Kč