To v praxi znamená akční hru netradiční hned z několika pohledů. Jednak je to grafická stránka. Na tu sice tradičně nazíráme pohledem z boku, ovšem tentokráte nám nabízí trochu odlišné zpracování, barevné okolí a dobu, kterou by bylo možno datovat tak možná několik set let zpátky. Celkem pozoruhodná je i velikost hlavní postavy včetně draka, která by se na herní obrazovku pod sebe vlezla tak maximálně dvakrát, což bude trochu znesnadňovat uhýbání před létajícími zbraněmi.
Vedle faktu, že se hra odehrává někde v období pravěku, má v sobě také celou řadu fantasy rysů. Jak jinak si chcete vysvětlit jezdce na drakovi a barevné koule, které jak on sám tak i protivníci vyplivují ze svých úst. To je vlastně jediná zbraň, které budete moct využít a kadence není nijak slavná. Zvyknout se na to ale dá zvlášť vzhledem k tomu, že většinou stačí jediná trefa pro skolení nepřátelské jednotky k zemi – ovšem musíte se trefit. Nepřátelé jsou poměrně variabilní. V prvé řadě jde o létající dráčky, kteří vás v mnoha případech ohrožují třeba i příletem z opačné strany, než čekáte. Pak jsou to téměř bezpečně vypadající květinky, které ovšem přiblížíte-li se k nim, vyplivují bez milosti vražedné koule. To samé platí i o malých neidentifikovatelných kreaturách a o záludných pravěkých mužích, kteří neváhají po vás vrhnout svým kyjem. Řeč přijde i na složitější bossy, na ty si ale budete muset vzhledem k obrovské délce levelu počkat. Naštěstí je po cestě řada automatických savepointů, které vše do jisté míry ulehčují.
Roy Caverna mě potěšil trochu netradiční hratelností i grafickým zpracováním. Vše vypadá dosti nereálně, stejně jako grafický efekt zobrazovaný po úmrtí protivníka. Těch několik kapek krve nemají s realitou vůbec nic společného, přesto do celkové vizáže hry prostě zapadají.