Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor Hippo Games

  2:25aktualizováno  2:41
Hippo Games stojí za desítkami různých her. Jmenujme například Racer, Speed Busters, Kulič či Bombič. Rozhovor s hlavním představitelem Hippo Games - Bernardem Ladislavem Lidickým IV je tu a v něm i plno odpovědí na záludné i dotěrné otázky.

Rozhovor Hippo GamesKdy a proč team Hippo Games vznikl?
To vím docela přesně - 18.6.1996 dopoledne :-) 
Chtěli jsme se naučit programovat a tak jsme (jsem Ondru donutil) vytvořili Hippo Games. Jde o to, aby se nedělaly věci, co se zahodí. U her je šance, že to bude někdo hrát docela slušná, řekl bych.

Co vás žene dál tvořit hry? Vždyť už existujete na poli herního softwaru skoro deset let a tak dlouho vydrží jen málokdo...
Docela mě to baví.

Co vás na tvorbě her baví nejvíce a co naopak nejméně?
Nejzábavnější je jistě vymýšlení hry. Snění o tom, jaká hra bude. Nejmíň mě baví dělat nějaké menu ke hře. Ale tak nějak to uživatelé potřebují. Jinak se hra špatně používá, že?

Kolik má v současné době Hippo Games členů?
Nikdy nebylo něco jako, že někdo je členem a někdo není členem. Je to tak nějak zbytečný formalismus. Taky si myslím, že Hippo je trošku špatně pochopené. Není to jeden team, co prostě maká na nějakém projektu. Je to spíše volné sdružení několika lidí, co občas udělají nějakou hru. (nezávisle na sobě).

Kdybych se chtěl stát vaším členem, co bych proto musel udělat?
Chceš? Prostě uděláš nějakou hru a pošleš ji a hurá! Je na Hippu. Všimni si, že u každé hry je napsané, kdo ji vytvořil.

Rozhovor Hippo GamesV čem všem hry tvoříte? Jaký jazyk a vývojový nástroj je vám nejvíce sympatický?
Neb Hippo není jeden velký team, tak budu mluvit za sebe. Já používám C/C++. Poslední hra je tedy v Javě. Jako editor používám Vim. Dřív jsem používal různá IDE, ale tohle je moc fajn prográmek. Z knihoven používám SDL, Allegro, OpenGL. Všechno to jsou knihovny přenositelné mezi Linux, Windows, MacOS, ....

Dříve jste vydali několik her za rok. V poslední době je to tak jeden, dva kousky ročně, čím je toto snižování produktivity způsobeno?
Na střední škole má člověk mnohem více volného času. Ve dvě je doma a má volno :-) To na vysoké neplatí. Někdo tam chodí jenom na zkoušky, takže má volno pořád. Já ale spíš patřím k těm, co tam chodí.

Kterou ze svých her považujete za nejzdařilejší a kterou máte nejraději?
To je těžké. Mám rád všechny hry. Jinak bych je neměl šanci udělat. Ale nejraději si zahraji Kuliče. 

A kterou naopak nejvíce nesnášíte?
Ke všem mám pozitivní vztah.

Rozhovor Hippo GamesVaším zatím posledním dílkem je JPexeso, proč jste se rozhodli udělat zrovna remake Pexesa? Co všechno to umí?
Protože jsem potřeboval napsat zápočták na Javu :-) Psal jsem jedno pexeso už dřív. Ale nějak se nedodělalo a pak jsem o něj přišel, protože mi havaroval disk. No hlavní ficura je, že počítač se snaží zapomínat. No moc mu to nejde, ale jde porazit.

Na přání kamarádů je tam skin s nepříliš oblečenými ženskými. Současně je to test, jaká bude stahovanost :-)

Co připravuje Hippo Games v blízké době?
Velice extenzivně se tak nějak upravuje Bombič, aby běžel i na ne i386.
Tedy program běží, ale datové soubory jsou špatně navržené. Takže výsledek je, že na MacOSX to jde prý přeložit, ale už ne spustit.

Jaké jsou cíle Hippo Games do vzdálenějšího budoucna?
Hledět vstříc šťastným zítřkům.

Nehodláte udělat zase nějakou větší volně šiřitelnou gamesu typu Racer?
Uvidíme. Možná časem.

Jak vůbec vzpomínáte na doby, kdy vaše hry jako Racer, Kulič byly na výsluní a všude se o nich psalo, hovořilo?
Mám rád, když někdo moje programy používá. Takže velice rád. Ale mimochodem jen minulý měsíc měl Racer cca 1600 stažení. Podotkněme, že z ciziny. Hippo World Wide :-)

Rozhovor Hippo GamesDěláte hry pro Dos, Linux i Windows. Který z těchto operačních systémů je vám nejsympatičtější a pro který z nich tvoříte software nejraději?
Samozřejmě že Linux :-) Při práci ve Windows normálně trpím. To, co Linuxu trochu schází jsou hry. A proto jsem taky několik her od Hippa portoval na Linux. (Racer, Kulič, Bombič,.. ) Tam jsou potřeba. Na Windows je her mraky.

Myslíte si, že může být Linux zajímavý a plnohodnotný operační systém i pro běžné uživatele?
Otázkou je, kdo je běžný a kdo uživatel :-) Jestli máte kolem sebe nějakého člověka, který Linuxu trochu rozumí, tak je to moc fajn systém. Když odmyslíme nedostatek her, tak je Linux bezpečnější, rychlejší, levnější (ceně zdarma se těžko konkuruje), svobodný (žádná zadní vrátka v systému), bez virů. Když si nainstalujete nějakou distribuci, tak je počítač prakticky hned připraven k používání. Co víc by člověk chtěl :-) Většina hardwru je podporována přímo jádrem, takže se nemusí doinstalovávat žádné ovladače. Programy se nainstaluji rovnou z distribuce, takže žádné lovení programu a crackování... (no možná trochu nuda)
Dobré může být zkusit nějakou Live distribuci. To se rovnou spustí a ani se to nemusí nikam instalovat.
Tady jsem se nějak rozkecal :-)

Jakou distribuci Linuxů používáte?
Debian testing (http://www.debian.org/). Jsem zatím vcelku spokojen. Míval jsem také Mandrake a
Rock Linux.

Jaký je vztah Hippo Games k softwarovým patentům? Jste rádi, že jejich nebezpečí je na nějaký čas zažehnáno?
Z našich stránek je jistě patrné, že bych byl nejraději, kdyby slovo patent nikdy nebylo vynalezeno.

Rozhovor Hippo GamesKde máte internetové stránky a co vše lze na nich nalézt?
Doufám, že každý ví, že to je „http://hippo.nipax.cz“…
Jsou tam ke stažení všechny hry a zdrojáky a některé zajímavé věci pro programátory.

Jaké jsou ohlasy na vaší herní tvorbu?
Velice pozitivní. Děkuji všem, kteří poslali email :-)

Co by jste vzkázali našim čtenářům?
Smyslem života je žít radost.

Autor:


Témata: Linux


Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.