Doporučujeme

Rozhovor: Hyperion - akce se silným příběhem

Po mnoha měsících naprostého ticha se opět začíná mluvit o zajímavé akci českého týmu Stormheads. Jaké novinky a originální prvky jejich projekt přinese a kdy bude hotov? Zeptali jsme se v rozhovoru.
Hyperion

Na začátek alespoň ve stručnosti představ tým lidí pracujících na projektu Hyperion. Z kolika členů se skládáte a jak dlouho na projektu v takovém složení pracujete.
Česko-slovenský tým Stormheads vzniknul řádově před 4mi lety. Ze začátku jsme měli asi 20 lidi ale jak to ve free scéně bývá lidé ubývali a ubývali až jsme zůstali v 5ti Vzniklo jakési pevné jádro které se sice pomalu ale jistě prokousává tím nelehkým oříškem - vývojem hry. Na začátek jsem chtěl vybrat jednoduchou hru a tak jsem zvolil osvědčený typ - shoot`em up střílečku, na které jsme chtěli vyzkoušet co vůbec vývoj obnáší a hlavně jsme chtěli vyzkoušet jestli vůbec na to máme udělat něco hratelného. Taky jsme se chtěli naučit nové věci a splnit si svůj sen - udělat hru. Projekt dostal pracovní název Hyperion a první co jsem chtěl mít pevně v ruce (po zkušenostech z jiných amatérských vývojových teamu) byl design dokument. Ten jsme dali dohromady asi po půl roce dohadování a plánování. A pak začal samotný vývoj, který trvá dodnes. Takže na Hyperionu teď pracuje cca 5 lidí a zatím jsme s ním strávili 3 roky.

Váš tým se jmenuje Stormheads. Můžeš trochu přiblížit kdo a jak na to přišel?
No napadlo mě to jednou večer za bouřky, kdy jsem seděl a přemýšlel nad jménem teamu. Když jsem zavrhnul asi 50té jméno tak jsem si tak říkal, že pokud mě praští do hlavy blesk třeba se mi rozsvítí a konečně na něco přijdu ... Bleskem jsem sice nedostal ale Stormheads už zůstalo

Hyperion

Hyperion podle všeho spadá do dosti nabitého žánru 2D Stříleček. Hodláte svůj projekt něčím odlišit od zbytku mnohdy tuctových akčních her? Pokud ano, čím?
Chtěli bychom hru zpestřit několika věcmi: 1) celou hru by měl provázet příběh, který bude postupně hráči předkládán v podobě komiksových listů, vkládaných vždy mezi jednotlivé akční úseky. 2) Zároveň s dokončenou hrou by měl vyjít i level editor, pomocí kterého by si hráči mohli vytvářet vlastní levely 3) Pokud vše půjde podle plánu, měl by být do hry zabudován i systém obchodování, kde si hráč bude moct vylepšovat svojí loď pomocí různých štítů, zbraní, apod.

Můžeš trochu přiblížit příběh, kterého se dočkáme?
Děj se odehrává v budoucnosti, kdy probíhá aktivní průzkum neznámých částí vesmíru a využívání surovin, které se na objevených planetách nalézají. Je známo již několik mimozemských civilizací, které ale ne vždy usilují o to samé a vznikají různé konflikty, převážně o nově objevené planety a jejich suroviny. Mírumilovné národy, které se snaží využít nové technologie na další bádání a výzkum ku prospěchu lidstva a ostatních mimozemských civilizací se spojily do svazku, který byl pojmenován jako Unie. Oproti nim se však utvořilo společenství Cydrax usilující o nadvládu nad celým vesmírem a podrobení ostatních ras. Každé společenství objevuje nové planety a dochází k jakémusi soupeření o každou nově objevenou planetu. Jsou ustanoveny oddíly vyjednavačů, kteří se snaží urovnávat konflikty mezi Unií a Cydraxem a vzhledem k tomu že má Unie vojenskou převahu, všechno díky této křehké rovnováze jakžtakž funguje. Bohužel jen do chvíle, kdy se obě společenství střetnou na nově objevené planetě Croicha 45. Cydrax z ničeho nic napadá Unii a zde začíná samotná hra. Hráč se v roli poručíka bitevní lodi musí prokousat potyčkami s loděmi Cydraxu a přijít postupně na to, proč tolik Cydraxu záleží na této planetě a co se na ní skrývá.

Hyperion

Jak plánujete, že bude fungovat obchodní systém? Za co budou hráči nové vybavení dostávat/nakupovat?
Hráč by měl získávat peníze jednak za zničené lodě, a jednak za splněné mise. Za tyto peníze pak bude moct v servisním doku vytůnovat svojí loďku

Jaké typy nepřátel do hry chystáte? Dočkají se hráči i nějakých obtížnějších bossů?
Určitě. Jednak to bude řada standardních bitevních plavidel a dále pak na konci každé kapitoly bude boss ať již v podobě obtížné lodě nebo např. mimozemské pevnosti, kterou bude zapotřebí zničit

Jak velký rozsah bude nejspíše Hyperion mít? Kolik levelů bude dodáváno s plnou verzí a kolik času by mělo odhadem zabrat úplné dohrání?
Celkem bude Hyperion obsahovat 7 kapitol, každá bude mít řádově kolem 5ti misí. Dohrání by mělo zabrat pár hodin (ale to je skutečně jen hrubý odhad)

Ačkoliv je na webu uváděna charakteristika hry jako 2D střílečky, zmiňujete se o úkolech, které budou obsahovat prvky i jiných žánrů. Můžeš to trochu přiblížit?
No původně měla být hra ještě proložena několika jinými ůkoly jako např. rozlousknout nějaký logický zámek nebo hádanku, popř. únik hráče po povrchu planety do lodi apod. ale obávám se, že bychom to nestihli všechno zabudovat do hry samotné. Ale hráči se nemusí bát. Několik překvapení, které se budou lišit od pouhého střílení nakonec ve hře bude

Jak daleko jste aktuálně ve vývoji? Na kdy odhadujete vydání a případě jaké nejtěžší úkoly vás ještě co se týče tvorby čekají?
Optimisticky na konec roku 2007 (ale opravdu hodně optimisticky ) V podstatě je hotový engine hry, particle systém, level editor a pár dalších nástrojů pro tvorbu. Trochu zaostávají práce na grafice jednotlivých levelů a bossů, čímž bych chtěl i vyzvat případné zájemce z řad grafiků, kteří by měli zájem nám s hrou pomoct ať mě kontaktují na david@stormheads.com. No a jinak zbývá zabudovat systém obchodování a dodělat hudební doprovod. No práce je pořád dost a dost.

Hyperion

Máš nějaké oblíbené týmy co se české i zahraniční freeware scény týče? Či snad oblíbené hry, k nimž se rád vracíš?
Samozřejmě mám. Z českých teamů asi Anakreon a Rake In Grass, ale určitě bych si vzpmněl na víc. Obdivuju všechny teamy nebo i jednotlivce, kteří dokáží dotáhnout vývoj do konce . A co se týká her tak se určitě rád vracím ke starým peckám jako Little big adventure, Lands od Lore, Kyrandia, apod. Taky si když je čas zahraju na emulátorech něco z archívu na ZX Spectrum nebo MSX.

Jaké další koníčky máš kromě vývoje her? Čemu se věnuješ ve volném čase?
Především hraju na bicí ve dvou kapelách a to mi asi bere nejvíc času. Jinak maluju a kreslím, jezdím na kole, chodím do posilovny, jezdím na bruslích apod. Vzhledem k tomu že mám rodinu (naštěstí hodně tolerantní ) ) je toho času fakt málo a cítím že trpí i vývoj, ale to je život free scény

Na závěr existuje něco, co bys rád dodal nebo vzkázal čtenářům?
Závěrem bych chtěl povzbudit všechny ty , kdo mají snahu něco vytvořit ať do toho jdou po hlavě. Je to těžký ale co dneska není. Taky doufám že se i nám podaří naše dítko vymazlit až do hratelného stavu a potěšíme nejednoho hráče byť třeba i jen na chvilku.

Homepage týmu: Stormheads.com


  • Vybrali jsme pro Vás