Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor o Playboy klonu nové generace Mr. Lover

  12:00aktualizováno  10. září 2004 5:01
Stát se Playboyem a laškovat s dívkami ve virtuálním a tudíž bezpečném prostředí – tento sen plní řada klonů klasické textovky Playboy. Mike.pr prozradí v rozhovoru více o jedné nadějné připravované variaci na Playboye – Mr. Loveru.

Mr. Lover Nejprve se prosím zkus představit čtenářům Plných her, můžeš dát k dobru své záliby a třeba nějakou peprnou historku… :o)
Nazdar vespolek! Jsem rád, že tu vůbec můžu prezentovat Mr. Lovera, protože jako moje první hra málem skončil v popelnici. Mám nějak velké štěstí na umírání HDD. Abych se tedy trochu představil. Muž, téměř 19 let, student strojírenství ze zapadlého městečka Třebíče. Ještě že na škole už kreslíme ve 3D. By mě jen zajímalo kolik 3D grafiků by mohlo říct, že modelovalo převodovku. Už pár roků se snažím systematicky likvidovat hrou na kytaru sluch mých bližních a mého učitele, sportem si soustavně ničím zdraví. Jinak rád čtu téměř cokoliv a kdykoliv. Dnes bych si asi vysloužil titul vysloužilý pařan, protože ty tam jsou časy kdy jsem hrál na PC 10h denně. Z toho už jsem vyrostl.

Na internetu vystupuješ pod přezdívkou Mike.pr – co se za ní skrývá? Jak jsi k ní přišel?
Přes všemožně neoriginální přezdívky ( Killer (byl jsem moc dobrej v Duke3D), Azachiel ) jsem se dostal až k téhle, která je snad ještě méně originální. Je to vlastně můj anglický nick „Mike“ + „.“ + první 2 písmena příjmení. Jak prosté. Ještě jsem se nesetkal s tím, že by měl někdo stejný. Jen jedna ženská z USA si mě na ICQ asi s někým spletla :-).

Jaké máš zkušenosti s programováním? Kdy jsi se dostal k počítačům a kdy tě napadlo nějaký ten vlastní program vytvořit?
U počítačů jsem doslova strávil moje dětství. Od 6 let Didaktik, pak PC XT, 286 a od té doby jsem bez PC skoro jako bez ruky.
K programování jsem se dostal asi před 6-ti lety, když jsem doma našel knížku o Borland Pascalu. Tak jsem si v tom začal hrát. Jako student základní školy jsem vytvářel naprosto úžasné programy typu objem kvádru, Pythagorova věta apod. Vzhledem k tomu, že se moje matematicko-fyzikální schopnosti rovnaly téměř nule proti tomu co umím teď, tak to tehdy byl celkem úspěch. Mr. Lover Pak brácha nastoupil na střední a moje znalosti Pascalu se podstatně rozšířily. To už jsem chtěl dělat hry. Většina z nich skončila hodně špatně, ale alespoň jsem si vyzkoušel jaké to je dělat něco většího.
První téměř dodělanou hrou byl Mentos Hunter (MH), Moorhuhn-like hra. To jsem udělal po návratu z tábora. Nicméně kompletní hra nespatřila světlo světa, protože šla do koše s mým prvním odpáleným diskem. Pak jsem chtěl dělat MH 2, ale vývoj jsem nedokončil. V těchto dobách jsem ještě neznal internet a dostupnost tutorialů byla pro mě nulová. Změna přišla na střední škole. V prváku v nudných hodinách výpočetní techniky, jsem naprogramoval 2 hry UFO Rampage a XXX Hada. Ve škole to mělo velký úspěch, protože jsem tam nesměli mít hry. A jen tyto učitel povolil, byla to přeci jen práce studenta.
Pak jsem začal vyvíjet něco jako klon asteroidů, který měl skončit ve výsledku něco podobného jako hra Stellar Frontier. Jenže na takový rozsah mi opravdu už reálný režim v Pascalu nestačil (opravdu sqělý programovat pro 640kB paměti). To vedlo k tomu, že jsem začal studovat C++. Nakoupil jsem si nějaké knížky a koncem minulého léta jsem si byl už jistý, že ten jazyk celkem ovládám. Tak jsem si to začal dokazovat právě na Mr. Loverovi.

Hrál jsi původního textového Playboye od Victory Software?
Hrál. Je to klasika. Byl jsem hodně překvapen, když jsem zjistil, že ho hrálo i pár mých kamarádek. Což mě přivedlo na myšlenku udělat potom i verzi pro dívky, jenže pokud si někdo všimnul, tak na ČeskéHry.cz byly v diskusi dobré argumenty proti tomuto návrhu. Takže nakonec nic takového dělat nebudu, leda by mi došla do mailu hromadná petice.

Mr. Lover V čem vidíš výjimečnost Playboye, která zapříčinila vznik řady jeho klonů? Je Playboy zajímavý i jinak než lehce erotickou tématikou?
Vysvětlení proč vyšlo tolik klonů je celkem jednoduché – pokud člověk zvládne Delphi, jde tato hra udělat poměrně za chvilku (to jen já na ní dělám skoro rok). Tahle hra je podle všeho opravdu úspěšná jen kvůli erotice a navazování vztahů. Nebudu lhát, když řeknu, že je proto velmi oblíbená u puberťáků. Sám o tom vím své.

Co tě vedlo k započetí prací na vlastní playboy-like hře? Jak vznikal její koncept: připravil sis dopředu design document, nebo jsi přidával nápady v průběhu vývoje?
Mr. Lovera jsem začal dělat spíš jako test znalosti C++. Minulé léto jsem se totiž učil dělat C++ a chtěl jsem udělat nějakou méně náročnou hru, tím myslím hlavně na grafiku, přece jen jsem víc programátor a statické koláže zas tak složité udělat není. Tak jsem na tom začal pracovat. Žádný design dokument jsem neměl, jen jsem měl plnou hlavu představ jak by hra měla vypadat a během vývoje jsem přidával nové nápady nebo zjednodušení apod. To na druhou stranu způsobilo to, že mám až zbytečně složitý zdroják. Hodně věcí by tam šlo předělat a počet řádků by se rapidně snížil, jenže by to znamenalo další zdržení a vývoj by se vlastně nikam nepohnul.

Myslíš, že je ještě možné přijít do úzce vymezeného žánru playboy-klonů přijít s výjimečnými novými nápady? Co originálního přinese Mr. Lover?
Mr. Lover by měl přijít hlavně s RPG prvky a mnohem komplikovanějším chováním dívek. Dívky budou reagovat na vlastnosti postavy, na to v jakém autě hráč jezdí, kde bydlí apod . Některá má ráda krásné hochy, jiná zase inteligentní. Mr. Lover Tuhle část programu jsem teprve nakousl a bude vyžadovat mnoho testování a nastavování. Nová je hlavně možnost inventáře, každý předmět má možnost přiřazení vlastní funkce. Všechny předměty se dají koupit v hypermarketu, kde mají opravdu vše.

Na svých stránkách píšeš, že po vydání bude Mr. Lover uvolněn jako open-source pro všechny, kdo by chtěli pokračovat a případně hru ještě vylepšit. Myslíš, že se na to někdo chytne? Jaké nápady se ti nepovedlo implementovat, nebo jsi z časových a jiných důvodů na jejich implementaci rezignoval?
Verze 1.0 by měla obsahovat opravdu jen základní věci potřebné k zvyšování schopností + dárky. Nebudu dělat žádné počítače nebo mobily a jiné vychytávky. Právě kvůli tomuto bych rád, aby se toho pár lidí chytlo a s mojí podporou bychom vydávali patche, které by hru nakonec dotvořily (něco jako v Sims). Věcí na dodělání je plno, již výše zmíněné mobily a počítače, nebo by se mohla udělat možnost jet na dovolenou, kde by se nemuselo chodit do práce a byly by zde zase jiné dívky. A tak dál. Fantazii se meze nekladou. Sám úplně práce na Loverovi neukončím jen bych byl rád, kdyby někdo začal spolupracovat a přinášet nové nápady.

Kolik bude v Mr. Loveru dívek a jejich fotografií? Spolupracuješ při jejich výběru s nějakými porno stránkami, jako to někdy bývá, nebo je sháníš jinde?
Od začátku počítám s tím, že ve hře bude 50 dívek. Původně jsem chtěl, aby tam byla 1 fotka s oblečenou dívkou + 2 erotické. Teď to bude kvůli velikosti 1+1. S žádným serverem nespolupracuji, většina fotek pochází ze sbírek kamarádů, takže ani nevím, odkud přesně jsou. Případně kdybych měl s tímto nějaké problémy, tak bych se na nějaký server asi obrátil. Hra bude ovšem úplně zdarma, tak snad nic podobného nenastane.

Mr. Lover Jaké možnosti bude hráč v Mr. Loveru mít? Hovoří se kupříkladu o mnohem širších možnostech nakupování, vylepšování bydlení, automobilech…
O možnostech bych zatím ještě nic neříkal. Zatím je ve hře plně funkční nakupování a chystá se kasino. První verze by se měla rovnat Playboyi. Jinak další možnosti budou snad dalších verzích.

Budou ve hře nějaké RPG prvky?
Ano. Inspiroval jsem se u Fallouta (tu hru mám moc rád), takže postava má:
Vlastnosti – jako Krása, Inteligence, Charisma atd. Ty se ve hře už nemění (možná budou, ale jen velmi obtížně)
Schopnosti – jako umění konverzace, hudba (hra na kytaru), vaření ,… Tyto se budou měnit podle toho jak bude hráč tyto činnosti provozovat (cvičit na kytaru, číst si kuchařky)
Každý prvek bude nějak důležitý. Ať v už práci nebo u dívek. Např. při nízkém štěstí se zvýší možná šance autonehody a naopak.

První pohled na screenshoty prozrazuje, že grafické zpracování se odpoutalo od Windowsovských oken, což je jistě dobře. Co nám můžeš o grafice říci?
Chtěl jsem udělat konečně Playboye s trošku solidní grafikou. Nicméně je to pořád „okýnková hra“, jen jsem si udělal vlastní wokna a navrhl vlastní roletková menu. Využívám tam hodně průhlednosti a jiných efektů (fadeout atd.). Pozadí se mění vždy podle toho, kde se hráč zrovna nachází. Jinak všechnu grafiku jsem dělal já s pomocí mého a kamarádova obrázkového archivu.

Mr. Lover Bude mít Mr. Lover také nějakou hudbu či zvukové efekty?
Zvuk tam bude určitě. Mám tam i podporu pro MP3 skladby, jenže nejsem nějak úžasný hudebník, abych si udělal vlastní soundtrack. Já sám mám ve hře nahrané písničky podle mého vkusu. Takže např. title song mám Mr. Boombastic od Shaggyho (z této písničky vlastně pochází název hry). Ke hře bude přiložený návod jak si přejmenovat písničky, aby byly ve hře (je to obdobné jako v The Sims). Pokud se najde nějaký fanda, můžeme dát do kupy oficiální soundtrack.
Samozřejmě to všechno jen zvětšuje velikost samotné hry, takže zvuk i hudba budou vlastně jen addony. Hra funguje i bez nich.

Jaké programovací jazyky, grafické programy a jiné vývojářské nástroje pro jeho tvorbu používáš?
Tuhle otázku jen stručně shrnu: Dev-C++, PSP 7.0 a 8.0, Cool Edit Pro, vlastní editory na editaci dívek.

V jaké fázi se Mr. Lover momentálně nachází a kdy vydáš jeho finální verzi?
Ještě před týdnem jsem si myslel, že by mohla být alpha verze hotová do konce června a pak by probíhalo jen ladění. Verzi 1.0 jsem odhadoval na půlku prázdnin. Jenže teď mám celkem velké změny v plánech a za poslední dva týdny jsem se sotva dostal k PC. Proto bych se nerad zavazoval přesným datem, ale doufám, že to bude co nejdříve.

Mr. Lover Jak hodnotíš současnou českou freeware scénu a projekty jako České hry či CZ-ONE? Staneš se členem CZ-ONE?
Současná česká herní scéna je celkem na dobré úrovni a myslím si, že bychom se měli trošku ukázat ve světě. Sám chci hned po vydání Mr. Lovera udělat anglickou verzi. CeskeHry.cz jsou naprosto vynikající věc. Možná by bylo dobré, kdyby vycházelo víc tutorialů. Ale za tak krátkou dobu čítá počet uživatelů fóra cca 200 lidí a to je podle mě celkem slušné číslo.
Rozhodně jsem SGAMES za nápad s CZ-ONE nekritizoval. Byly o tom na PH bouřlivé diskuse. Já osobně budu o možné spolupráci uvažovat, protože můj tým tvořím jen já, což je dost málo. Zatím si ale počkám jak projekt CZ-ONE dopadne. Ale základní myšlenka se mi zdá jako dost dobrá.

Chystáš se účastnit soutěže Becherovka Game 2003 nebo Joystick Českých her? Pojedeš na Game Developers Session v Uherském Hradišti?
Na žádné soutěže se rozhodně zatím nechystám. S GDS ještě uvidím. Pravděpodobně se tam pojedu podívat, ale účast jsem radši pro nejistotu nepotvrdil. Poslední dobou opravdu nevím, kdy a kde skončím.

Co si myslíš o pronikání erotiky do her? Nezdá se ti, že je erotických až pornografických her docela málo, když to porovnáme třeba s filmy? Čím to může být způsobeno?
Mr. Lover To je jako otázka, co si myslím o pronikání erotiky do knih. Kdysi to bylo skoro nemožné, ale dnes je možné téměř vše. A vzhledem k tomu, že erotika je jedním z nejvyhledávanějších věcí na internetu, tak má v hrách určitě taky budoucnost.
Porno her je opravdu dost málo. Jenže pokud porovnáme film s hrou, tak z toho určitě vyjde lépe film. Film se dá natočit i za den. Kolik kvalitních her by se dalo za tu dobu udělat? Takže dejme tomu, že trochu kvalitní hru (ne puzzle nebo něco podobného) by dělal tým dejme tomu měsíc. A to se, myslím, porno průmyslu zas tolik nevyplatí.
Abych však neřekl, že herní porno průmysl neexistuje, tak bych poukázal na řadu „her“ z Japonska. Všechno jsou to Hentai, takže firmě stačí najmout hlavně schopné grafiky. Hry o kterých jsem slyšel: True Love, 3sis, Immoral studies, Seasons of Sakura a mnoho dalších.

Jaké jsou tvé oblíbené počítačové hry? Máš i nějaké oblíbené freewarovky?
Poslední dobou už ani moc nehraji, takže většina mých oblíbených her je z herní prehistorie. Prince of Persia jsem hrál vcelku nedávno. Jinak jsem měl hodně rád Fallouty ( 1 + 2 + Tactics ), Baldur’s Gate, The Sims + datadisky. Mr. Lover A do nedávna jsem hrál po LAN modifikace pro Half–Life Day of Defeat a Counter-Strike. Z freeware her Icy Tower, Sven, Noctis, Moorhuhn, Soldat, Vertrix 2, Noctis a jistě mnoho dalších, na které si zrovna teď nevzpomenu.

A na závěr jako obvykle: chceš-li ještě něco říci k Mr. Loveru nebo jen tak vzkázat čtenářům Plných her, máš prostor…
Vcelku by mě zajímalo, kdo to dočetl až sem (já jsem to přečetla opravdu celé :-) - Yavie, korektorka BW). Napište to do diskuze :-). Já jen doufám, že se již brzy objeví Mr. Lover na internetu, aby bylo zase jednou co hrát. A chtěl bych popřát všem školákům super prázdniny, a když nebudete zrovna někde pařit, tak si zkuste udělat nějakou hru. Ať se česká freegame scéna zase o něco rozšíří !!

Autor:


Témata: Asteroid, UFO


Nejčtenější

Lost Constellation
Pohádková Lost Constellation vypráví opravdu prapodivnou bajku

Les skrývá mnohá tajemství. Některá taková, jaká raději nechcete znát. V této doplňující epizodě pro jinak komerční hru Lost In The Woods pořádně nasajete...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.