Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor o plošinovce Cryptic s týmem Keensoft

  12:00aktualizováno  10. září 2004 5:39
Jako první z rozhovorů s českými freeware vývojáři jsme pro vás připravili interview s Hydroxidem ze začínajícího, ale ambiciózního týmu Keensoft, který připravuje dvě zajímavé akční hry.

Cryptic Hydroxid. To je látka, kterou asi většina čtenářů důvěrně zná z neoblíbených laboratorních cvičení. Zároveň je to ale přezdívka (a jediné jméno, které byl ochoten prozradit) designera, grafika a vůdčí duše českého týmu Keensoft. Ten byl sice založen poměrně nedávno, ale dá se předpokládat, že se od něj dočkáme velkých věcí. Má čtyři členy, své hry vyvíjí v jazyce C++ a hned dva lidé se zabývají hudbou a dabingem, což je věc vskutku nevídaná. Zároveň je to spolu s touhou dozvědět se něco víc o připravované plošinovce Cryptic a druhém tajném projektu velice dobrý důvod, proč se pustit do čtení záznamu našeho obsáhlého rozhovoru právě s hydroxidem…

1) Zkus stručně a výstižně představit sebe a celý tým Keensoft...
Takže, jsme celkem čtyři. Jsem tu já a mám na starost chod celého týmu a design našeho debutového projektu Cryptic, ale především jsem grafik. Dále tu je C++ programátor Anduril, který dělá veškerou programovou část hry - engine, level editor, skriptování, prostě vše. No a pak tu je zvukař a hudební skladatel Mad.Hat, který společně s dabérem Sniperem tvoří zvuk.

2) Kdy a za jakých okolností jste se dali dohromady a proč jste se rozhodli právě pro tvorbu her?
Já chtěl odjakživa tvořit hry. Před pár měsíci jsem byl ještě šéfredaktor a grafik diskmagu Escape, ale časem jsem se učil 3D grafiku, a protože mě to dost baví, odešel jsem z Escapu a vrhnul se tvorbu her. Pořád jsem nemohl sehnat zbytek lidí do týmu, až jednoho dne napsal Anduril, že má zvukaře a dabéra a že mu schází grafik. Dali jsme to tedy dohromady a dál už to znáš...

3) Má už někdo z vašeho týmu nějaké předchozí zkušenosti s tvorbou her? Programovali jste třeba v Basicu nebo tak? :o)
No, já osobně žádné zkušenosti s vývojem her nemám, zkoušel jsem akorát různé hříčky typu Arkanoid atd. Jinak jsem se podílel na tvorbě 3D adventury, která ovšem krachla. Co se týče našeho programátora Andurila - 3 dokončené hry na téma SouthPark, několik víceméně užitečných programů typu instalátor, cd player atd., znalost 4 program. jazyku, věnuje se programování už od 13let - myslím, že nějaké zkušenosti má.

Cryptic 4) Tolik k historii, přesuňme se k současnosti. V současné době pracujete na hře Cryptic a na jednom dalším tajném projektu. O co v obou případech půjde?
Obě hry budou navzájem propojené a půjde vlastně o hry z budoucnosti, odehrávající se někdy kolem roku 2100. Cryptic bude plošinovka, ta druhá, zatím oficiálně neoznámená hra, bude vesmírná střílečka ala Raptor, půjde o takovou minihru určenou k testu našeho enginu, který využívá rovněž Cryptic.

5) Jaké jsou specifikace toho enginu, co všechno zatím dokáže?
No, půjde o dost výkonný engine, bude podporovat třeba prostorový zvuk, světelné efekty nebo detonace, ale co je hlavní, bude hardwarově nenáročný. Taky bude využívat 3D akcelerátory (karty jako TNT2, GeForce, Radeon atd).

6) Věnujme se teď chvilku té vesmírné střílečce. Bude mít nějaký příběh? Jaké budou ve hře zbraně, power-upy a kolik bude druhů nepřátel?
Jak jsem řekl, půjde především o test enginu, zatím bych to nerad podrobně rozebíral, brzy uveřejníme pár informací na webu. Hráči se můžou těšit na 3D zvuk, hodně detonací a efektů, akční hudbu... Příběh nebude bohužel prakticky žádný, mohu snad jen říct, že budete ovládat Wexxovu loď. Jinak chceme promáknout systém highscore s možností uploadu a tahání z internetu.

7) Hned dva lidé z vašeho týmu se zabývají zvukovou stránkou hry. To je na české freeware poměry poměrně neobvyklé - jak velké věci tedy můžeme očekávat od hudby, zvuků a namluvení ve vašem Raptor-klonu a v Crypticu?
Mad.Hat má své nahrávací studio, zatím jsem toho od něj moc neslyšel, hudba se přeci jen dělá vždy až ke konci hry, ale jde o velice dobrého hudebníka. Co se týče namluvení Crypticu, čekejte něco typu Original War, prostě trochu vulgárnější hlášky, které skvěle doplní atmosféru.

Cryptic 8) Prozraď trochu víc příběh Crypticu a představ čtenářům hlavního hrdinu Wexxe... Co bude hlavním cílem hry?
Wexx nebude žádný roztomilý hoch typu Rayman, spíš čekejte drsnějšího týpka jako Duke Nukem, taky počkejte na ty hlášky. Neříkám, že bude mluvit jako dlaždič, ale sem tam něco mu taky ujede. Celá hra bude o tom, jak Wexx zabijí ufony a jiné nepřátele a pořád se blíží ke svému cíli, který samozřejmě nebudu popisovat.

9) Kolik úrovní bude hra mít, jak dlouhou dobu zabere asi tak její dohrání? Do jakých lokací se v jejím rámci podíváme a s jakými nepřáteli se v nich setkáme? Budou ve hře také bossové?
Jak už jsme psali na webu, hra bude mít něco mezi 60-100 úrovněmi rozdělenými na dvě epizody. První epizoda bude v jakémsi lese, těště se na rozmanitý terén, různé okrasné objekty apod. Další epizoda se bude odehrávat v prostředí vesmírných stanic, různých chodeb, staveb a tak podobně. Co se týče nepřátel, tak zatím máme hotové tři, ale jistě ještě někdo přibude. Bossové ve hře určitě nebudou.

10) Jaké zbraně budeme moci proti nepřátelům využít? Budou ve hře nějaké power-upy?
Wexxova výchozí zbraň bude laserová pistole, která bude mít neomezený počet nábojů. Dalé se těšte na kulomet a granátomet. Ovšem konečný počet zbraní jistě není tři. Všechny zbraně bude mít Wexx už u sebe, ale náboje mu budou scházet, ty bude sbírat na Crypticu. U granátometu se teště např. na realistické odrážení granátů od plošinek, létající maso apod.

11) Kolik je toho v současné době hotovo a na kdy odhadujete datum vydání obou her?
V Crypticu je hotovo zhruba 40% grafiky, engine a příběh. Odhadovat datum vydání by proto bylo zbytečné. Ovšem druhá hra bude (snad) vydána do několika týdnů.

Cryptic 12) Máte už nějaké plány, co budete dělat dál? Dočkáme se Crypticu 2? :o) Máte také ambice stát se po čase komerční firmou jako se to povedlo Fenix Teamu (Legenda)?
Možná zkusíme čistou 3D hru, ale to je opravdu vzdálená budoucnost, teď se soustřeďujeme hlavně na Cryptic, jestli bude dvojka opravdu nevím. Jinak já bych s tou komercí chvíli počkal, začal jsem dělat hry né kvůli penězům, ale kvůli tomu, že mě to baví a stejně jsou na tom jistě i ostatní členové Keensoftu.

13) Téma ty a vývoj her už jsme probrali docela podrobně, co ty a hraní her? Jaké jsou tvé oblíbené žánry a jaká hra se ti v poslední době nejvíc líbila?
Dříve jsem hrál vše, co se mi dostalo pod ruku, teď už hraju málokdy. Především pařím freeware hry, abych omrknul konkurenci, ale třeba nedávno jsem ujel na Quakovi 2 (klasika je klasika), samozřejmě multiplayer. Jinak mě docela baví adventury, v poslední době mě nadchnul Polda 4.

14) Když už ses o tom zmínil - co si celkově myslíš o české freeware scéně?
Jde solidně nahoru, akorát by mohl být větší zájem ze strany serverů. Proč třeba není víc souteží typu BecherGame? Nejde ani o peníze jako cenu, stačila by např. nějaká trofej.

15) Dostali jsme se ke kulatému číslu 15, což je ta nejlepší příležitost naše povídání uzavřít. Takže: chceš ještě něco dodat na závěr nebo vzkázat čtenářům Plných her?
Chtěl bych vzkázat všem čtenářům, ať navštěvují náš web, brzy vydáme tu vesmírnou řežbu. Jinak samozřejmě, ať hrajou české freeware hry.

Takže to byl hydroxid a tým Keensoft. My pro vás na závěr máme ještě odkaz na homepage hry, kde naleznete podrobný popis nepřátel a řadu dalších informací o celém týmu.

Autor:




Nejčtenější

Hercules – The Untold Stories
Hercules – The Untold Stories je klasická rubačka ze staré školy

Bájný rek Herkules by se asi divil, jak „věrohodně“ je v této hře vyobrazen. Nic naplat, je to klasická rubačka, a tak po cestě pošlete do Hádu desítky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.