Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s AM8.Gear Softworks

  12:00aktualizováno  2:58
AM8.Gear softworks je uskupení, které už nějaký čas vyvíjí zdařile vypadající adventuru Mars Colony s vyšetřovacím agentem Františkem Koblihou v hlavní roli. Rozhovor s leadrem teamu Lukášem Petříkem vám přinášíme právě zde a dozvíte se v něm nejen o hře Mars Colony, ale i něco o teamu, jeho historii a o názorech dotazovaného leadera.

AG SoftwareKdy, proč a za jakých okolností váš tým vznikl?
AM8.Gear softworks vzniklo minulý rok změnou názvu původního týmu Arcade Games. Ten existoval od dob, kdy jsem začínal programovat hry v Pascalu, tj. asi v roce 2000. 

Kolik má váš tým v současné době členů? Představte se prosím...
Jádro týmu tvořím já (Lukáš Petřík), dále je zde hodně betatesterů a pár lidí mi již přislíbilo spolupráci na ozvučení her. Jejich spoluprací si ale člověk nemůže být nikdy jistý, takže přesný počet spolupracovníku nejde spolehlivě vykalkulovat

Co děláte, nesedíte-li u počítače a máte volno?
Věnuji se přítelkyni, práci, studiu a opravám škodovky. 

Co znamená to "AM8" v názvu?
Jsou to zkratky věcí, které znamenají určitou symboliku mého života. Jedná se o poměrně soukromou věc, takže zatím si význam zkratky nechám pro sebe.

Vyvíjíte adventuru Mars-Colony. Proč jste se rozhodli zrovna pro tento herní žánr?
Adventury patřili odjakživa k mým oblíbeným hrám, a protože jsem za 6 let programování žádnou nevytvořil, tak volba žánru prvního velkého projektu byla jasná

O čem bude?
Hlavní postavou Mars-colony bude vyšetřovací agent František Kobliha. Po přesídlení civilizace na Mars se Česká kolonie stala vedoucí velmocí na rudé planetě, díky prodeji piva vařeného z přírodních zdrojů planety – Marsopramenu. Zápletkou hry je únos vrchního sládka pivovaru – Josefa Ječmena. František Kobliha je jako zkušený vyšetřovatel pověřen záchranou vrchního sládka. 

Kolik času denně věnujete jejímu vývoji?
Doba, po kterou se denně věnuji vývoji Mars-colony záleží na okolnostech jako škola, práce a samozřejmě přítelkyně. Někdy málo, někdy zase hodně.

Hledáte pro Mars-Colony betatestery? A pokud ano, co musí splnit, aby mohli vaší gamesu testovat?
Další testery zatím nehledám, protože konec vývoje je ještě daleko, ale počítám s tím, že čím blíž bude datum vydání, tím více testerů budu potřebovat. Pokud by někdo chtěl toutou cestou na Mars-colony spolupracovat, budu samozřejmě rád. Hledám ovšem spolupracovníky se zkušenostmi, kteří dokáží na hry nahlížet i z technického hlediska a nechtějí testovat jen proto, aby si hru zahráli dříve.

Proč si myslíte, že Češi tak rádi vytváří adventury a textovky?
Těžko říct, ale myslím, že je to tím, že Češi jsou hospodský národ. Rádi sedí u piva a kecají, kecají a stále něco řeší. To má s adventurou hodně společného :o)

Jaký je váš vztah k textovkám, textovým hrám - předchůdcům dnešních adventur?
Samozřejmě kladný. Znamenají pro mě spoustu nostalgie. Textovky byly první hry, které jsem jako malý špunt hrál na svém 8-bitu (Didaktik ZX Spektrum). Byly pro mě jakousi bránou do světa počítačových her. V tomto světe žiji dodnes.

Která adventura vás nejvíce zaujala? Které adventury máte rádi?
Je jich spousta a spousta. Nerad bych vyzdvihoval jednu nad druhou, protože každá v sobě měla něco, co jiným zase scházelo. Namátkou vyjmenuji adventury, které ve mně něco zanechali: Série Polda, série Horké Léto, Léto s Oskarem, Little Big Adventure 2, Posel Bohů a další a další...

Na stránkách také uvádíte, že Mars-Colony není zdaleka váš poslední projekt, co plánujete do budoucna?
Nerad bych předbíhal, ale už mám hotový hrubý scénář pro druhý díl, ale opravdu nechci předbíhat. Teď pro mě existuje pouze Mars-colony, až vyjde, začnu přemýšlet co dál.

V čem Mars-Colony vyvíjíte? A v čem děláte grafiku?
Hru vyvíjím v Delphi pro rozhraní DirectX. Grafiku jsem ze začátku renderoval ve 3D-Studiu max a poté ručně dokresloval. Tento postup se ale brzy ukázal jako zbytečný, protože jsem všechny rendery nakonec překreslil, takže v současné době se jedná pouze o ruční kresbu v programu Paint Shop.

AG Software Co od hry očekáváte? Čeho by jste s Mars-Colony chtěli docílit?
Jako každý vývojář samozřejmě doufám, že hra bude mít alespoň malý úspěch. Že hráče pobaví a zapůsobí na něj tak, jak některé hry na mě. Též chci sám sobě dokázat, že umím dělat hry, protože odmala sním, že budu herní vývojář. Tento sen mi vydržel už 12 let, a věřím, že se toho snu nikdy nevzdám.

Neměli jste chuť někdy s vývojem Mars-Colony seknout?
Definitivně určitě ne. Někdy mi už ale vývoj šel tak moc na nervy, že jsem si musel na chvíli odpočinout. Pak jsem se k Mars-colony opět vrátil. 

Co vše lze nalézt na vašich stránkách http://www.agsoftworks.com?
Zatím se jedná o malou prezentaci týmu a hry Mars-colony. Nečekejte pravidelné aktualizace či záplavu novinek. Sem tam se objeví nějaká zpráva týkající se vývoje a brzy přibudou nové screenshoty. Po vydání hry samozřejmě dojde k rozšíření prezentace.

Proč jste se rozhodli pořídit si doménu? A myslíte si, že se vyplatí mladému týmu mít vlastní doménu a že nestačí jen prezentace na nějakém freehostingovém serveru?
I přes několikaletou blokaci Českého Telecomu už dnes můžu hrdě říct, že i my žijeme ve světě internetu. Ceny jdou neustále dolů a díky doménovému freehostingu si tak i malé vývojářské studio může dovolit doménu v ceně 250kč/rok. A to se vyplatí :o)

Původně jste se jmenovali Arcade Games, jaký je tedy váš vztah k arkádám? A k osmibitům?
Jak jsem již zmínil, tak 8-bity pro mě znamenaly startovní čáru ve světě her. Bohužel musím přiznat, že většina her mě na 8-bitech bavila víc, než dnešní propracované tituly. Možná proto dnes trávím více času hraním her na mobilu než na PC. Java hry pro mě znamenají takovou vzpomínku na staré dobré časy.

Co nějaké staré projekty od Arcade Games, vzpomenete si na ně? Co jste například vytvořili?
Vzpomínám si skoro na všechny. Vesměs šlo o jednoduché hry, většinou vytvořené v Basicu, přesně ve stylu 8-bitů: Arcade Rally, Arcade Rally 2, Arcade Rally 2 SE, Alien versus Marine, Hockey 3451, Fotbal, Hokej, CyberPong, Flying Fighters. 

Nehodláte v budoucnosti zkusit vytvořit nějakou arkádovku?
Těch jsem si doposud užil až dost, ale člověk opravdu nikdy neví, takže to nemůžu vyloučit. Pokud se mi ovšem splní sen a budu se věnovat vývoji komerčních her, tak na arkády budu muset zapomenout, protože tu si dnes už jen těžko někdo koupí. Pokud bych se ovšem nevěnoval vývoji her na mobilní telefony, tam zase arkády bodují. Uvidíme...

Myslíte si, že je u nás možné živit se vývojem her?
Já myslím, že určitě. Nejedno slavné vývojářské studio nám to dokazuje. I přes obrovské množství pirátství v ČR se občas najdou lidé, kteří si raději koupí originální hru než pálenou verzi. Musím ovšem přiznat, že se nedivím lidem, kteří si pálené hry pořizují. Problém je hlavně v cenách, ale doufám, že se distributoři časem umoudří a ceny her se dostanou na přijatelnou úroveň. 

Který vtip vás v poslední době nejvíce rozesmál?
Dobrý vtip jsem neslyšel už velice dlouho, takže nevím.

Co by jste vzkázali našim čtenářům?
Aby byli tolerantní k vývojářům freeware her, někdy je si třeba znovu připomenout, že my to děláme ve volném čase, zadarmo a pro ně. 
Abych nezapomněl, ještě jedna věc: Jestli někdy budu spolupracovat na tvorbě komerční hry, tak si všichni kupte originálku... nebo si vás najdu! :o)

Autor:


Témata: Mars (planeta)


Nejčtenější

Další z rubriky

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Mario
Největší herní klaďas Mario týrá zvířata, tvrdí jejich ochránci

Do videoher se kriticky pustila už i Americká organizace na ochranu zvířat PETA. Terčem kritiky se stalo nošení virtuální kožešiny. Organizace tvrdí, že nechce...  celý článek

Dots and boxes
Dots and Boxes - dojmy z betaverze

Máte rádi logické hry? Tým Sosáci vydal betaverzi své hry, která vychází z populárního Othella nebo Reversi.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.