Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s autorem Biketrial Game 2

  12:00aktualizováno  22. července 8:24
Před pár dny spatřilo světlo světa pokračování úspěšné Biketrial Game, které vychází z principů legendární Elastomanie. Plánuje autor do budoucna pokračování? Jak to vypadá s jeho dalšími projekty? Dozvíte se v článku.

Biketrial

Za sebou máš poměrně slušnou herní historii a přesto tě dost možná někteří hráči neznají. Můžeš se proto na úvod představit?
Předně bych chtěl pozdravit všechny čtenáře a hráče bez kterých by naše práce neměla moc smysl. Jmenuji se tedy Josef Vrabec a pocházím z Chebu. Můj věk je 25 let a bohužel, jde pořád nahoru. Zaměstnán jsem jako prodavač vodoinstalačního materiálu, ale vyučen jsem jako truhlář. Tedy obojí naprosto vzdálené od tvoření her.

Biketrial Game 1 a 2

Momentálně asi nejznámější hrou z tvé produkce je Biketrial Game. Co tě vlastně k tvorbě takové hry vedlo?
Tak na myšlenku vytvořit takovou hru jsem přišel já, ovšem netroufl jsem si ji realizovat. Pak ale můj kamarád z Havířova který taky jezdí biketrial, navrhl že by bylo dobré kdybych něco takového vytvořil. Znamená to tedy, že to, že je tato hra na světě, vděčím dost jemu a jelikož je to kvalitní webdesigner podílel se v jedničce na tvorbě menu a různých tlačítek a lišt ve hře.

Před pár měsíci se k nám dostal první díl Biketrial Game, po němž jsi téměř okamžitě začal pracovat na dvojce, která mimochodem vypadá o třídu lépe. Jakých hlavních inovací se hráči dočkali, případně upravoval si hru podle ohlasů, které ti po vydání prvního dílu přišly?
Ano, všechno je pravdou. Dvojku jsem začal dělat asi tak 2 týdny před tím než jsem vydal jedničku. Bylo to způsobené tím že jsem právě čekal, až mi spolutvůrce zašle nějakou grafiku. Dvojku jsem pak vzal zase pěvně do rukou pouze já, a některé podněty jsem skutečně zrealizoval a také jsem si našel testera který mi s tím jak hra teď vypadá dost pomohl, a tímto mu také děkuji. Co se týče novinek oproti jedničce můžu vyjmenovat asi toto: Určitě hlavním zlepšením je ona možnost volně otáčet překážkami což dává pochopitelně o dost větší možnosti vytvořit zajímavější a reálnější terén. K reálnějšímu se změnil i vzhled rámů kol, jelikož v jedničce měly všechny rámy stejné proporce. To se ve dvojce již neděje a tak má každý rám jinou délku, výšku a vůbec realistické proporce. Ty se i podepisují do chování kola a tedy na rámu který má kratší zadní stavbu se stojí lépe než na tom který má stavbu naopak dlouhou. Také pohyby a všechny triky jsou reálnější a plynulejší než v jedničce což alespoň u mě dělá největší plus. Také bych chtěl podotknout že pokud někomu připadá chování jezdce nereálné, musím ho zklamat ale veškeré maximální výkony jsem bral přibližně tak jak tomu ve světě je. 

Když se ohlédneš za Biketrial Game 2 (BG2), je na hře něco, co bys rád změnil, upravil či vylepšil, kdyby hra ještě nebyla uvolněná?
Dá se říct že ani ne. Hru jsem dolaďoval docela dlouho případné nedostatky jsem ihned opravoval na základě mého zjištění a také zjištění mých testerů. Samozřejmě jsem ale toho názoru, že vždy je co vylepšovat a zdokonalovat ale na to bohužel buď mé a nebo síly GM nestačí.

BiketrialV souvislosti z BG2 je třeba zmínit, že se nejedná o čistý freeware. Můžeš nám tuto situaci trochu přiblížit? Co je vlastně placená verze, kde k ní mohou hráči přijít a co obsahuje? Případně jak jsi doposud s ohlasy na ní spokojený?
Ano, je tomu skutečně tak. Pokud si stáhnete hru můžete si zahrát 20 levelů, na jakémkoliv kole a s jakýmkoliv jezdcem. Dále pak maximální výkony jsou omezené na 60 procent. Doufám že pokud se hra někomu zalíbí je toto dostatečné k tomu aby věděl zda-li investovat sto korun a získat tak verzi plnou. V ní pak přibude dalších 30 levelů ve kterých jsou i nové překážky a po projetí všech těchto levelů se odemkne i level editor, dva nové rámy a sám velký Pepa Dressler co by "otec" trialu v Čechách. Déle pak je možné vytvořené levely lehce odeslat na web kde si je můžou ostatní stáhnout a zahrát a zase naopak, takže zábava vlastně nekončí. Co se týče ohlasů na hru, tak ta je dosti vrtkavá. Dá se sice říct že většině se hra líbí, ale reakce od lidí kterým je převážně směrovaná, a to trialistů váznou. Ovšem přikládám to především tomu že kdo může vyrazit na kole doopravdy, tak tak učiní a dá tomu samozřejmě přednost před hrou. Proto hlavní vlnu zájmu očekávám převážně až na zimu. Jak získat verzi plnou jsem popsal detailně ve hře(anglicky) tak i v manuálu hry který je přítomen v adresáři hry. V případě dotazů, není problém mě přímo kontaktovat. 

Druhý díl BG vznikl v poměrně krátkém časovém intervalu, jak intenzivně jsi vlastně na hře pracoval? Kolik času ti tvorba zhruba zabrala?
Ze začátku opravdu hodně jelikož jsem ještě dlouhodobě marodil a tak jsem na tvorbě trávil opravdu spoustu hodin denně. Rozhodně to bylo alespoň řekněme 6 hodin každý den, ale většinou o dost déle. Pak jsem již nastoupil do práce a tak to již šlo pomaleji ale i tak jsem využíval v podstatě každou volnou chvíli k tomu abych na hře pracoval. Dost práce jsem tak třeba udělal i ve vlaku. Celkově tedy zhruba tři měsíce takřka každodenní práce, a nutno odečíst že po jedničce jsem měl už ve více věcích jasno a spoustu textur jsem ani znovu dělat nemusel.

Logicky se nabízí otázka - Co bude dál? Dočkáme se kupříkladu BG s číslicí 3? Co by měla případně taková hra obsahova, co cítíš jako největší slabinu posledního dílu?
Třetí díl alespoň v plánu nemám ale něco přeci. Někdy na podzim plánuji že udělám něco jako datadisk ke dvojce. Tedy bude obsahovat nové a více překážek, nové rámy a asi i postavy, a hlavně 50 úplně nových levelů. Systém hry, tedy její registrace bude zachován, což znamená že ten kdo bude mít plnou verzi dvojky, má zajištěno že tomu tak bude i pak. Samozřejmě zadarmo.

Série Andulky

Tvůj aktuální projekt jsou Andulky a to již ve třetím díle. Můžeš nám cBiketrialíl a náplň celé série trochu přiblížit?
Na třetím díle andulek jsem začal pracovat asi před týdnem a to především proto že jsem dostal spousty nových nápadů. Původně to mělo být pouze vylepšení dvojky ale jelikož jsem šikovný a přišel jsem od zdrojový kód této hry, začal jsem od začátku a již nyní musím říct že toho nelituji. Samozřejmě že smyslem hry bude zase dosáhnout největšího skóre střílením do nebohých andulek, k čemu vám pomůže opět několik zbraní a různých bonusů. Celkově ve hře začnete tedy se vzduchovkou a dostanete se k pistoly, jednohlavňové a dvouhlavňové brokovnici, kulometu, rotačnímu kulometu a bazuce. Pro pistol a kulomet bude pak možno použít ještě výbušné nebo zápalné střely. Ve hře bude tedy celkově víc možností jak ublížit andulkám ale i věcem okolním jako stromy, v dálce se pasoucí krávy a ovce. Celkově bych rád, i přes brutalitu hry, dosáhl toho aby hra byla zábavná a i vtipná.

Jakých novinek se hráči v třetím díle dočkají? Jaké jsou hlavní výhody oproti těm předchozím? Budou Andulky 3 posledním dílem v sérii nebo se bude nějak dále vyvíjet?
Je samozřejmé že nový díl bude muset být lepší než předchozí. Hra bude tedy nabízet lepší detaily grafiky, více zbraní, více bonusů i věcí u kterých se hráč zasměje. Zlepšení se pochopitelně nevyhne ani to hlavní, tedy střílení do andulek. V plánu tedy mám ještě detailnější a různorodější střelbu do andulek, kdy půjde andulky například přestřelit na půl, nebo je díky zápalným střelám zapálit. Víc plánů bych nerad prozrazoval aby se bylo na co těšit. Co se týče dalších pokračování, rád bych tuto sérii ukončil, a tak o dílech dalších rozhodně neuvažuji.

Kdy zhruba se můžeme těšit na plnou verzi Andulek?
Jelikož tato hra není až tak náročná na naprogramování, počítám s dobou zhruba měsíc, maximálně dva.

Představ si situaci, kdy máš Andulky 3 již zdárně za sebou. Nějaké nápady na další herní projekty? Něco co tě opravdu láká a rád by sis to vyzkoušel vytvořit?
V plánu mám zatím pouze onen datadisk na 26 biketrial game 2. Ten mohu stoprocentně slíbit. Jelikož ale většina mých her vznikla při mém marodění a nemožnosti provádět můj hlavní koníček, to jest onen biketrial, nemám zatím plány do budoucna, protože bych mohl zanedlouho dle lékaře zase začít znovu. Uvidím tedy na zimu, případně v případě že bych už sportovat nemohl co bude dál. Namátkou mě jen napadla hra na styl Blackthorne. Myslím že to je skutečně zajímavá hra která se nedočkala žádného pokračování. Co se týče nějakých tvůrčích přání, samozřejmě by bylo příjemné zkusit třeba nějakou 3D střílečku nebo bych rád vytvořil strategii ve stylu age of empires ale jelikož zastávám názor že nekvalitní 3D hru raděj ani dělat nebudu, rozhodně se do ničeho takového pouštět nechci. Nemyslím si že má cenu v něčem takovém se vracet v kvalitě o roky zpět. 

Obecně

AndulkySvé hry tvoříš za pomocí programu Gamemaker. Jak jsi s ním spokojený? Jak bys zhodnotil kvalitu české Gamemaker scény (tzn vývojářů a her)?
Dá se říct že tak na půl. Je to rozhodně super věc na tvorbu ale má pro mě spoustu záporů. Tou je hlavně celková náročnost her a jejich omezenost co do velikosti. Už jsem tak několikrát přemýšlel o tom začít s něčím jiným, například C++. Je dost možné že s tím někdy i začnu. Pokud jde o ostatní kteří tvoří, moje pocity jsou hodně smíšené. Je strašná spousta her která gamemakeru dělá až zbytečně špatné jméno. Jsou tedy hry nad kterýma se opravdu pozastavím a obdivuji jejich tvůrce, ale samozřejmě i naopak což se děje bohužel častěji. Ovšem nemam rád když se někdo dívá na hru jako osoba která hry sama tvoří protože pak obdivuje i věci které ostatní lidé berou jako například samozřejmost. Proto je pro mě nejdůležitější názor, né ostatních tvůrců ale běžných hráčů.

Léto je v plném proudu, jak si ty vysoké teploty a případné volno užíváš? Jaké jsou tvé koníčky vyjma tvorby her?
Dost času si teď, samozřejmě bohužel, užívám v práci. Ale alespoň víkendy a nějaké dny trávím se svojí přítelkyní. Jinak mezi mé ostatní zájmy patří onen biketrial, fotografování, poslouchání hudby a sem-tam nějaký ten film nebo hraní hry. Také mám rád bonsaje a tak se o ně taky starám a dokonce mám i dvě andulky.

Existuje ještě něco, co bys rád dodal či vzkázal čtenářům?
Snad jen že děkuji tobě i čtenářům za pozornost, a kdo si hraje nezlobí, ale nic se nemá přehánět.

Autor:


Témata: Vlak


Nejčtenější

Symmetry
Symmetry je děsivý výjev ze života s psychickou chorobou

Pokud se považujete za perfekcionisty, pravděpodobně vás Symmetry vyděsí. Mít v životě všechno pěkně „na svém místě“ je však mnohdy těžší, než se zdá. Zvlášť...  celý článek

Další z rubriky

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

2011
Nejlepší nezávislé hry roku 2010 - 1. část

První část nabízí výběr nejlepších adventur, akčních her a arkád, které jste si v minulém roce mohli z Plných her stáhnout.   celý článek

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.