Doporučujeme

Rozhovor s autory advetury Okulděje III

  • 10
Velice sympatické druhé místo v nabité kategorii adventur na letošní Becherovka Game obsadila zajímavá fotografická adventura Okulděje III. Její autoři odpovídali na naše otázky týkající se nejen jejího vývoje.
Okulděje

Na úvod představte tým, který na Okuldějích III pracoval
OkuldějeIII vytvořila skupina Amoébní chuchvalec. Hra vznikla během čtrnácti dnů začátkem března 2006 v době chřipkové epidemie (téměř celá byla naprogramovaná na notebooku v posteli). Role pro NPC postavy obsadili naši přátelé, kteří chtěli ve hře účinkovat.

Kde se vůbec vzal nápad na příběh, je založen na reálné události?
Ano, Okulděje kdysi skutečně existovaly, severozápadně od obce Křelov-Břuchotín na Olomoucku. Příběh byl inspirovaný zápisky z kroniky tehdejšího hejtmana, které se částečně dochovaly (v němčině).

Jak dlouho vám trvalo, než jste vybrali ty pravé fotografie?
Nejtěžší byl výběr vhodných lokalit pro focení. Děj se odehrává výhradně na tajemných strašidelných místech, která mnohdy nebylo snadné najít. Fotografie jsme nechtěli nijak zásadně uměle retušovat nebo počítačově dokreslovat, vše mělo být zachycené rovnou na pořízených snímcích.

Proč zrovna fotografická adventura? Bylo to z důvodu nepřítomnosti kvalitního grafika v týmu nebo se vám prostě podobný styl zamlouvá?
Zpracovat adventuru černobílou fotografií byl od začátku záměr, chtěli jsme obsadit živé herce, použít skutečné existující lokality a zachytit tak atmosféru hodně realisticky.. takový interaktivní fotoromán

Co říkáte na prozatímní ohlasy na hru? Jste spokojeni?
Zajisté, Okulděje si získaly řadu fanoušků, též se objevily i žádosti o pokračování.

Kdybyste měli tu možnost vrátit se do fáze vývoje, co byste změnili, udělali jinak?
Původně byla v plánu ještě slovenská translace, ale nějak se na ni zapomnělo. Jinak v samotné hře bychom už nic neměnili, přestože nám dost lidí vytýkalo pixelhunting nebo příliš rychlý konec, my jsme se svým dílem spokojeni.

Okulděje Po celou dobu hraní můžeme v Okuldějích poslouchat příjemnou hudbu na pozadí. Koho je to práce, jedná se o originál?
Půlhodinový soundtrack je samozřejmě původní, vytvořený přímo pro OkuldějeIII, včetně zpěvu a většiny ruchů.

S hrou jste se zúčastnili letošního ročníku Becherovka Game. Jak jste spokojeni s umístěním? Oslavili jste to nějak?
Vyhráli jsme několik litrů kořalky, kterou záhy vdechl Velmistr. 

Vžijte se do role porotce, hry z letošního ročníku jsou již dávno venku. Která z her z letošní Becherovky vás zaujala nejvíce a kterou byste prohlásili absolutním vítězem?
Já viděl z letošních kousků zatím jenom BugAbOO a BeBeyond, ale minulý rok byl pro mě jasný vítěz Acheron (skončil druhý v kategorii simulátorů), to bylo monstrózně chytlavé.

Pokud se nemýlím bylo letošní působení v BG vaším prvním. Jak na vás soutěž působí, jste spokojeni s její organizací a hodláte se případně účastnit dalších ročníků?
Soutěž se nám líbí a pokusíme se něco připravit i pro další ročník.

Rýsují se již nějaké plány do budoucna? Další adventura? Nebo jiný projekt který byste rádi zrealizovali? Pokud ano, můžete lehce nastínit jaký?
Neustále rozvijíme a zlepšujeme naší on-line multiplayer strategii Age of Expansion ( http://a03x.com ), nad projektem pro BG07 (pokud bude) se sice už rozímalo, ale nic k prozrazení zatím nemáme. Okulděje

Mezi českou freeware scénou máte nějaké své oblíbence? Oblíbený tým, hru ...
Tuze se nám líbila flashová on-line hra Monarchia od týmu Pupworx (dnes již bohužel není k dispozici).

Oblíbená kniha/hudba/film?
Kniha - Nová kvantová fyzika; hudba - Jilemnický okultista; film - samozřejmě Predátor

Jak jste oslavili Silvestra? Nějaké podstatné předsevzetí do Nového Roku, o něž se můžete podělit se čtenáři?
Jako každý rok, proběhla tradiční oslava spojená s grilováním kozlího hřbetu a popíjením šampaňského... o žádném předsevzetí nevím.

Co byste rádi vzkázali čtenářům Plných Her pro rok 2007?
Do nového roku přejeme všem čtenářům Plných Her co nejvíc kvalitních plných her


Témata: Notebook
  • Vybrali jsme pro Vás