Doporučujeme

Rozhovor s autory Becher Island

  • 10
Ačkoliv se projekt Becher Island nestal vítězným v kategorii XXL her, pozornost si rozhodně zaslouží, neboť se bezpochyby řadil k povedenějším projektům letošní Becherovka Game. Co plánují tvůrci do budoucna?
MAXTech

Můžeš na úvod představit tým, který na tvorbě Becher Island pracoval?
Na hře jsem pracoval já jako programátor, grafiku dělal hydroxid_ a hudbu DJ Hurican, což jsou členové týmu Keensoft. Žádný společný tým jsme nezakládali, protože jsme spolupracovali jen na této hře.

Jak došlo konkrétně ke spojení tvé osoby s týmem Keensoft, pokud vím nejsi jeho členem?
Chtěl jsem zkusit udělat hru do Becher game, začal jsem programovat a ve fázi, kdu to už začalo být aspoň trochu hratelné jsem dal inzerát na České Hry a hydroxid_ se ozval s tím, že chce spolupracovat.

Jakou dobu vám tedy celkově tvorba hry zabrala?
Někdy v březnu jsem se rozhodl, že jako projekt do školy udělám jednoduchou hru ve 3d, jejímž cílem bude chodit po ostrovech a sestřelovat letadla. Dlouhou dobu jsem však na to neměl čas a nakonec udělal jiný projekt. Idea ale zůstala a měla vzniknout hra do Becher game, v níž by bylo úkolem hráče přejít přes ostrovy a přitom sestřelovat letadla a sbírat lahve. Někdy na konci července ale bylo jasné, že to je nad mé síly a proto změnili koncept a hra vypadá nakonec takto. Vývoj tedy naplno začal 1. června 2005 když jsem začal psát hru od začátku takže doba vývoje byla 4 měsíce.

Jak bys zhodnotil svou účast v letošní Becherovka Game? Očekával jsi lepší výsledky nebo si třeba myslíš, že by měl Becher Island kupříkladu v kategorii simulátorů menší konkurenci?
Hodnotím velice kladně, vítězem se stal zaslouženě Space Merchants a v kategorii simulatorů byl zase Aquadelic takže by to vyšlo nastejno. Myslím, že by to lepší nebylo, ale i tak jsem spokojený. MAXTech

Hodláte v tomto propojení s Keensoft i nadále pokračovat, třeba v příštím ročníku Becherovky?
Zatím ne a ani teď nespolupracujeme hydroxid_ teď pomáhá jinému týmu a já končím na výšce, takže bychom stejně nic moc nestihli.

A nějaké projekty do budoucna alespoň od tebe čekat můžeme?
Do budoucna ano, ono i teď pomalu pracujeme na něčem novém, navíc bych rád dokončil novou verzi Becher Islands s lepší vodní hladinou a trochu vylepšenou grafikou. Ale po ohlasech na HW náročnost BI bych to nerad vypouštěl hned a raději ještě věnoval čas optimalizacím a slíbené vánoce asi nestihnem.

Nějaké konkrétnější plány? kupříkladu něco, co bys opravdu rád zkusil vytvořit?
Plány nějaké jsou, dokonce i nápady a pomalu je zkoušíme realizovat. Zatím to je hodně v plánech, ale měla by to byt FPS podobná Far Cry, ale ve stylu Verneovek. Určitě to už nebude simulátor lodí, ačkoliv se s nimi bude dál moct jezdit.

Zmiňuješ Far Cry a Verneovky - jsou to snad tvé oblíbené knížky/oblíbená hra?
Ano v obou případech, ale mě se i hodně líbí ta doba z Verneovek, průmyslová revoluce.

Jaké jiné knihy/hry patří mezi tvé oblíbené?
Tak mám rád knihy od Foglara, Verna ale hlavně jsem fanouškem Franka Herberta a jeho série Duna a z českých mám rád Karla Čapka.
Z her se mi v poslední době líbil HL2 a zmíněný Far Cry, ale teď víceméně nMAXTechestíhám hrát nic.

Určitě alespoň zběžně sleduješ nezávislou scénu - jak bys porovnal tu českou se světovou?
Nezávislou scénu sleduji jen československou ale myslím, že je na úrovni té světové a objevují se už i hodně kvalitní hry jako Plane Arcade, Aquadelic ...

Chtěl by ses někdy život právě tvorbou her nebo tě to prozatím
ani moc neláká? Rád bych se tím živil,ale jelikož už končím na škole tak jako moc reálnou šanci to nevidím :-(

Co jiné koníčky kromě počítačů?
No už toho moc není snad jen občas auta na dálkové ovládání, ale většinu času trávím u počítače.

Chtěl bys něco na závěr vzkázat čtenářům, kteří se při čtení rozhovoru probojují až k této poslední otázce? :-)
Ať si užijí Vánoce a Nový rok a občas zkusí i nějakou tu freewarovou hru, protože se u ní můžou taky dobře pobavit.


Témata: Advent a Vánoce
  • Vybrali jsme pro Vás