Doporučujeme

Rozhovor s autory Frag Unlimited

Na české freeware scéně se již nějaký ten pátek připravuje zajímavá multiplayerová akce Frag Unlimited, zkráceně FUN. Zajímá vás, jak to s ní vypadá, co chystají autoři do budoucna a kdy vyjde? Čtěte rozhovor.
Frag Unlimited

Nejdříve klasicky představte tým který na FUNu pracuje, jak jste se dali dohromady a jestli jste už někdy dříve v podobné sestavě něco dělali.
Bigboss:Sestava týmu pro FUN je úplně nová. Dohromady jsme se dali přes internet. První novou tváří byl Peregrine, který se už nemohl dívat jakou grafiku do hry chceme dát ;-). Ostatní členové se stali nečinní (v tomto stavu nejspíše i zůstanou) "a tak BigBoss a Peregrine zbyli jediní. Rozhodli jsme se nabrat další lidi. Hlavně level-designérů není u "multiplayerovky" nikdy dost. Tak se k nám přidali Maweceq a LA_CZ. Pak ještě hudebník horalka. Protože nestíháme programátorské práce, rozhodl se nám pomoct pyromaniak z OrypSoftu.

Můžete čtenářům na úvod alespoň zkráceně prozradit, o cože vlastně ve FUNu půjde?
Pergerine: FUN, neboli "Frag UNlimited" je 3d akční multiplayerová hra z pohledu zhora. Spousta arán, spousta zbraní, spousta akce a spousta zábavy - tak nějak bych to charakterizoval. Velkým vzorem jsou pro nás hry jako Quake III: Arena nebo třeba GunZ, přesto ale jdeme v mnohém vlastní cestou.

Bude FUN obsahovat nějaký singleplaqyer třeba proti botům nebo půjde o ryze multiplayer záležitost?
Bigboss: Singleplayer zůstává zatím otázkou. Nejspíš se pokusíme najít programátora AI, protože je škoda, aby si hráči nemohli vyzkoušet arény sami.

Co se týče freeware multiplayer her, mají to dle mého podstatně horší než třeba jejich komerční protějšky, z nichž se mnohé ujmou na poli progamingu. Jak se vy díváte na problematiku single vs multiplayer her co se nezávislé free scény týče?
Peregrine: Rozhodně se na to nedíváme nijak skepticky :-) Ačkoli "ryzí MP" akce mají menší publikum, než jejich single protějšky, myslím že FUN si své příznivce najde. Jde především o kvalitu hry, jak ukazuje třeba First Encounter nebo Warrock. Obě tyto hry mají už teď spoustu fanoušků. My navíc chceme vsadit na snadnou rozšiřitelnost a editovatelnost, jako je tomu třeba u Quake III: Arena (vlastné mapy, postavy..). BigBoss: Hra vhodná pro progaming musí mít za sebou silnou společnost. Pro freeware hru toto není dle mého názoru reálné. Je to jakoby jste chtěli vyhrát ligu mistrů s okresním přeborem. Profi hráči navíc nejsou většina, jen jsou nejvíce slyšet. My míříme spíše tam kde se pořádají kancelářské turnaje a vítězem je ten, koho nepřistihne šéf ;-). Frag Unlimited

Bude FUN hratelný po internetu, LANu, na jednom počítači?
Bigboss: FUN se bude dát hrát po internetu, součástí instalace bude i dedikovaný server, LAN bude také umožněna. Na server se budete moci připojit ať už manuálním zadání IP nebo centrální databází serverů. Více hráčů na jednom počítači možné nejspíš nebude (možná jako speciální mód).

Když už jste nakousli ty módy, na jaké se mohou hráči těšit?
Peregrine:Samozřejmě bude FUN obsahovat notoricky známé módy hry jako Deatmatch, Team Deatmatch a Capture the Flag. Kromě těchto tradičních se ovšem snažíme vymyslet nové - poslední nám v hlavě vrtá nápad na mód, který jsem si nazval TimeBomb, popř. HeadBomb. Víc neprozradím, ale určitě se máte na co těšit, půjde o velmi adrenalinovou záležitost ;-)

V jaké fázi se hra nyní nachází a na kdy odhadujete její dokončení?
Peregrine: Momentálně máme hotové všechny stěžejní nástroje, jako je editor a něketeré grafické utilitky. engine je víceméně funkční (přecijen, na jeho rannější verzi už dávno běhá "Bomba, Bechere!"). Postupně tvoříme modely a levely, nicméně vzhledem k absenci síťového kódu je zatím nemůžeme pořádně otestovat.
Bohužel, datum vydání je zatím ve hvězdách. Neradi bychom tvrdily něco, co pak nebudeme schopni dodržet. 

Máte již nějaké společné plány do budoucna po FUNu nebo jste nad tím prozatím nepřemýšleli?
Peregrine: Nic konkrétního neplánujeme, ani nemáme snahu se udržet jako nějaký tým. Každý se asi budeme věnovat dalším svým projektům, a pokud nás zase něco svede dohromady, třeba budeme pokračovat spolu. Je také dost možné, že na DuM enginu, který pohání FUN, postavíme jinou hru.
BigBoss: Chtěl bych k FUNu dělat support i po vydání, jako nové mapy, postavy, patche. Starat se o komunitu, protože multiplayerová hra se hraje dokud se na ni dá koukat a má mapy.

Kromě FUNu pracuješ, Peregrine, také na další hře. Můžeš i o ní něco máloFrag Unlimited prozradit?
Peregrine: Další hra, na které dělám, má pracovní název "Bořek: Starý filuta" - už podle názvu asi všechny napadne, že se jedná o humornou záležitost, ale nenechte se mýlit. Ve skutečnost jde o temnou, depresivní adventuru z prostředí opuštěného domova důchodců. K příběhu nás hodně inspirovaly knihy Stephena Kinga, návštěva jednoho starobince a taky nadměrná konzumace alkoholu :-) Hra je téměř černobílá, až na některé výjimky. To je asi tak vše, ještě doplním že na hře pracuji spolu s Vojtou "Goophy" Kopalem.

Když se zrovna nevěnujete tvorbě FUNu, co ve svých volných chvílích provádíte?
Peregrine: Tuhle sociální otázku taky děsně zbožňuju ;-) Ale ok - pokud nedělám grafiku do FUNu, tak se snažím udělat nejakou grafiku, která mi opět vynese pár korun na chleba, někdy dokonce i na brambory. Samozřejmě, když už u toho kompu sedím, zapnu si IRC kanál CeskeHry.cz a nějakou kvalitní muziku - to je taková vhodná kombinace pro duševní relax;-) Krom toho se občas vypotácím ven na vzduch - před pár dněma jsem byl na Slovensku, v Malé Fatře - tam určitě vyraž, fakt super ;-)
BigBoss: Volné chvíle? Kde? Včera jsem byl v kině. Filmy miluju a to i doma, takže hlavně koukám na filmy a Frag Unlimitedposlouchám muziku. Občas si zahraju nějakou hru...

Jojo Malá Fatra, na tu jsem slyšel taky samou chválu. Kdybys měl z herní historie vybrat herní favority tedy hry, ke kterým se vždy rád vracíš, jaké by to byly?
Peregrine: Zbožňuju staré dobré RoketZ od BlueMoon Interactive, plus jěště několik dalších her na splitscreen - ale kdybych si měl fakt vybrat, tak na samém vrcholu pro mě zůstanou série Metal Gear a Metal Gear Solid.
BigBoss: To je těžko říct. Asi je to DooM, na ten opravdu rád vzpomínám.

Co freeware scéna ať už česká tak světová. Máte nějaké oblíbence jimž byste se třeba rádi vyrovnali?
Peregrine: Hmmm. možná Trion team? :-) Aha, tak ne.. asi třeba týmu, co dělá WarRock. Nevím, těžko říct. Mám spíš hodně vzorů mezi grafikama, kteří dělají modely do různých modů, tam se často najdou skuteční borci.
Bigboss: Hrával jsem Cube a teď hraju jejího nástupce Sauerbraten. Je to perfektní multiplayerová střílečka, ale nemá moc bonusů a nelíbí se mi design některých zbraní.

Mluvili jste o filmech. Jaký vás v poslední době zaujal asi nejvíce, jaký žánr preferujete?
Peregrine: Ani u filmů, ani u hudby nejsem moc vysazený na konkrétní žánr nebo styl. Prostě se mi to musí líbit, něčím mě to zaujmout. Mám oblíbené filmy jako "Skála", filmy s Brucem Willisem a nebo japonská anime. Nicméně na prvním místě je u mně "Vykoupení z věznice Shawshank". Z těch posledních ani nevim, moc jsem jich teď neviděl - ale v pondělí jdu na Silent Hilla, tak snad mě to nezklame :-)
BigBoss: Posledně mě zaujal film Escaflowne, je to japonský anime film z trochu fantasy prostředí. Mám hrozně rád sci-fi a fantasy a taky komedie a parodie, to opravdu můžu. Frag Unlimited

Prázdniny a doba dovolených v plném proudu, jak hodláte strávit zbytek horkých letních dnů?
Peregrine: No já prázdniny nemám, a práce té mám zas nad hlavu. Jsem rád že jsem si teď udělal čas na pár akci, nějaké mně ještě čekají. Určitě si ale udělám vždycky čas na volejbal, a na moje oblíbené noční procházky, kdy už je to vedro celkem snesitelné.
BigBoss: Asi je strávím jako doposud. Hlavně u FUNu a filmů. Chtěl bych si něco ještě naprogramovat ke své maturitní práci, abych nemusel přes školní rok mít nějaké starosti.

Nějaké poselství pro čtenáře kteří rozhovor dočtou až do konce? :-)
Peregrine: Oni existujou i tací? :)
Peregrine:Dobrá. Držte nám palce při vývoji FUNu, užívejte života ...
BigBoss: V průběhu vývoje by jsme chtěli vydat hratelnou pre-alpha verzi, aby nám hráči dali nějaký feedback, tak se na ni můžete těšit.

POZN. Během tohoto rozhovoru vznikla nová verze editoru a několik renderů do připravovaného videa. To jen tak, pro ilustraci toho, jak rychle nám jde práce od ruky ;-) (a nebo toho jak pomalu posílám otázky ;-) pozn. autora)


  • Vybrali jsme pro Vás