Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s BlueA Software o Nieflheim

  12:00aktualizováno  14. září 6:50
Po takřka dvouleté odmlce přichází další zmínka o jedné z nejambicióznějších her české freewarové scény. Dočkáme se někdy plné verze Nieflheim, strategické hry s výtečnou grafikou a principy podobnými sérii Settlers? Dovíte se v našem vyčerpávajícím rozhovoru.

Nieflheim Český vývojářský tým BlueA Software byl donedávna znám především díky chystanému projektu Nieflheim, zaslouženě se po dlouhou dobu pohybující v žebříčcích nejočekávanějších českých her na vysokých příčkách. Pak se ale na nějakou dobu odmlčeli. Mysleli jste, že je s hrou konec, dále se na ní nepracuje a nikdy se nedočkáme plné verze? Vyzpovídali jsme Rexistense, abychom se dozvěděli více.

Ok tak na začátek stručně charakterizuj Nieflelheim čtenářům, kteří o něm třeba ještě neslyšeli.
No tak Nieflheim je real-time strategie, inspirovaná zejména settlery, rytíři a kupci a částečně i sérií HOMAM. Odehrává se ve fiktivní zemi Nieflheim. Kdybych to mel přirovnat k lidské epose, odehrává se zhruba v gotickém období.

Jak jste zmiňovali v posledním rozhovoru, váš tým je dvoučlenný. Změnilo se na tom něco? A pokud ne, můžeš nám něco povědět o členech BlueA a hlavně jakou roli v týmu zastávají?
Jsme pořád 2. Tedy ještě údajně prý externí hudebník, ale o tom já nic nevím, jen se mi nedávno Weny zmínil, že ho kontaktoval někdo, kdo by chtěl spolupracovat na hudební strance hry. Ale o koho jde opravdu nevím.
Co se sestavy týče, já sem grafik, a bratr je programátor. Teďka už jsem oba vysokoškoláci na VUT v Brně. Já na stavební fakultě, bratr na informatice.

Od poslední zmínky o Niefelheimu uběhla vcelku dlouhá doba a původní datum vydání je už tak dva roky nazpátek. Co způsobilo takové zpoždění?
No hlavně jsem přecenili naše síly a podcenili složitost hry. A taky jsme na to jistou dobu úplně kašlali...spis bych radši řekl vys*ali...ale toto období netrvalo dlouho. Ovšem většina lidi si mysli, že když se neaktualizuji stránky a nedávají screenshoty, tak je projekt mrtvy, ale při programováni AI jaksi žádné screenshoty nejsou.

Když už jsi to nakousl, na čem konkrétně pracujete nyní?
No je to tak týden, co jsem dodělal jednoty do válečného módu a weny ho pravě programuje.
Už ho jednou skoro měl, ale mě se nelíbil, vypadal jako v prvním díle HOMAM a to se mi moc nelíbí, tak jsem ho přemluvil na IZO verzi. Je asi všem jasné jakou z toho musel mít radost, když se dozvěděl, ze to musí celé předělávat. Ale co už, jednou sem game designer já, tak musí poslouchat:-)

A co celkový stav projektu, jak na tom po tom více než roku jste, co je již hotovo, co naopak zbývá dokončit?
Je hotova grafika hry, ještě se musí ale udělat nějaký ty artworky. Co se týká programu, je částečně hotovo AI strategické časti, ve Warmodu ještě ale nefunguje nic. Zvukový engine ještě také není. Všechno zaleží teď už jen na bratrovi, jak se mu bude chtít...takže odpovědět prostě nelze.

Pořád mluvíš o Warmodu, můžeš čtenářům trochu přiblížit, oč se vlastně jedná?
Warmod je část hry, ve které bude hráč bojovat s protivníkem. Původně byt neměl, a mělo se bojovat přímo ve hře, pak ale weny přišel s tím, že tak to udělat nepůjde, tak jsme vymysleli Warmod. Ale pak jsme chtěli hru vydat co nejdřív a tak jsme válku zrušili úplně. Ovšem bez války by hra byla nudná, tak jsme se rozhodli, že ho tedy nakonec uděláme.

Když už si popsal Warmód, co bude hráčům k dispozici v původním strategickém módu?
Tam bude hráč stavět město, rozšiřovat územi a starat se o to aby všech šlapalo jak má. Armádu bude "kupovat" ve vojenských stavbách(věž, hrad). Nieflheim

Bude v Niefelheimu možnost multiplayeru?
Nebude. Ale válečnou část hry budou moci hrát proti sobě dva lidé na jednom PC. Bude to takový jako bonus, který se bude pouštět přímo z menu. Nebo raději bych měl říct, že já bych chtěl aby to tak bylo, ale otázka je, jestli to Weny naprogramuje:-).

A co singleplayer, bude mít hráč k dispozici nějakou kampaň? Jakého charakteru budou obsažené úkoly?
Tak kampaň samozřejmě bude. Kolik levelů bude ještě ale nejsme rozhodnutí...ale chtělo by to aspoň 8. Ono bohužel co se týká úkolu je to docela monotónní u těchto her a docela malý manévrovací prostor, tak se budeme snažit to nějak chytře vymyslet

To znamená že ani obsahová část ještě není dotažena do konce, na kdy zhruba plánujete datum vydání?
No tak máme nástin příběhu...ostatně, ten jsme zveřejnili už dávno...Vydáni je ovšem ve hvězdách...weny slibuje už po druhé, že na Vánoce to bude..nechám se překvapit stejně jako ostatní hráči..:-)

Když jsi psal o tom, že jsi dodělal modely jednotek, můžeš nám sdělit, jaké postavy budeme ve hře potkávat?
Tak ve strategické části to je dělník, stavitel, dřevorubec, sedlák, snad sem na žádnou nezapomněl.
Vojenské jednoky jsou: sedlák, domobrana, lukostřelec, muž s kopím, muž z kuší a rytíř

Zmínil jsi se o příběhu, sice je už nějakou dobu znám, můžeš jej ale ve stručnosti zrekapitulovat?
Nic nového jsme zatím k příběhu nepřidali...sice je to hrozná věta, ale příběh teď není na prvním místě, spíš až úplně na posledním. Ale je to v podstatě o občanské válce...:-)

Máte nějaké plány do budoucna? Něco, do čeho se pustíte po tom, co jednou třeba dokončíte Niefelheim? :-)
No tak nějak jsem se z wenym bavili, ze by jsem konečně udělali plnohodnoutnou 3D hru. Ale asi žádnou 3D akční hru ne, spíš opět něco strategičtějšího rázu. Ale RTS ne, protože 3D RTS se nám ani jednomu nelíbí. Nedá se v tom orientovat, asi jsme na to s bratrem už moc staří:-)
Wenyho tak napadlo, že by možná nebylo špatné udělat něco jako byla stará hra Jones. Nevím jestli to ještě někdo zná, to už je spíš pro nás, pamětníky:-).

Na webu jste se před dlouhou dobu zmiňovali o editoru map, bude volně šířen i s hrou pro ty, kdo by si třeba chtěli nějakou do hry vytvořit?
Editor map bude součástí hry. Ale půjde v něm udělat jen jednotlivé kola, kampaně ne. Navíc zatím je to spis editor terénu, něž editor samotné hry, protože se v něm nedají umisťovat budovy. Ještě není zcela hotov a ani nevím jestli bude weny vůbec chtít ho dodělávat, nebo jestli bude budovy "osazovat" on při vytváření kampaně...Uvidíme.

Můžeš popsat, jaké se budou ve hře nacházet surovinNieflheim y, jakým způsobem je bude hráč získávat a na co budou potřeba?
Ve hře budou takové ty suroviny známé z her tohoto typu. Klády se zpracovávají v pile na desky, sedlák vypěstuje obilí a to se v mlýně uměle na mouku a upeče se z ni chleba, a podobně. Ve hře není surovina zlato, to se bude získávat prodejem ostatních surovin v Tržišti.

Jaké budovy se ve hře objeví?
Hráč se muže těšit na 19 budov. Některé jsou animované, u všech budov je ale zobrazeno několik stadii jejich stavby.

Klasika na závěr - Chtěl bys na cokoliv vzkázat čtenářům?
Tak potom všem už nemám odvahu jim slibovat kdy to bude hotovo...ale snad brzo. Už to chceme mít taky za sebou...

Homepage týmu:http://www.blueasoftware.com/

Autor:


Témata: Advent a Vánoce


Nejčtenější

Mirror Layers
Geniální Mirror Layers maže hranice mezi realitou a hrou

Horor Mirrol Layers vás vyděsí, ale hlavně zaujme velice netradičními hádankami. Ty jsou obtížné, ale také jedny z nejoriginálnějších, jaké jste kdy viděli....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.