Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s Error Games

  12:00aktualizováno  23. února 7:42
Adventura. Toť žánr, na který vsadil nepříliš známý tým Error Games. Svojí debutovou hru vypustí již za několik dnů a vás by jistě mohlo zajímat, jak vypadají zavěrečné práce či jaké další hry tým chystá. O tom všem v našem rozhovoru...

Tým Error Games vznikl v létě roku 2004 za účelem vytvářet adventury v proslulém programu Flash. Tým zatím tvoří dva stálí členové a to grafik (David Toušek, jenž odpovídal na otázky), a scénárista Tomáš Lazecký. Programátorů se vystřídalo již mnoho, ale autoři zatím neměli takové štěstí, aby našli toho pravého. Error Games již chystá další projekt, jenž se popere s konkurencí o umístění v nyní již tradiční soutěži Becher Game.

Error Games Před několika dny jste uvolnili adventuru Klášter na kraji lesa a poté ji kvůli betatestu ihned stáhli. Co konkrétně vás k tomu vedlo a kdy se dočkáme plnohodnotné verze?
Spíše bych konstatoval, že jsme uvolnili pouze jakési demo naší hry a dle očekávání se mu nedostalo mnoho vřelých ohlasů. Proto jsme po domluvě s týmem Gradesoft, s nímž na vývoji spolupracujeme, hru stáhli. Chceme KNKL ještě dodělat a vylepšit. Například teď nás čeká dabing, animace nebo také lepší scénář. Počítáme, že plnohodnotné verze byste se mohli dočkat již v polovině února.

Co je podle vás na Klášteře nejlepší a co se naopak příliš nepovedlo?
Jelikož hra není hotová, tak bych ještě nechtěl příliš předbíhat, ale samozřejmě, že grafika, ta se mi moc povedla. Ještě máme na KNKL co vylepšovat, takže nebudu dělat ukvapené závěry.

Máte již rozpracovaný nějaký další projekt, kterým byste chtěli zaútočit na českou freeware scénu?
Momentálně jsme začali pracovat na nové adventuře do soutěže Becher Game 2005. Hra se bude odehrávat v roce 2032. Vy se stanete tajným agentem, který má za úkol získat recept na legendární Becherovku. Potom máme rozpracovaný ještě jeden projekt, který je ale prozatím vedlejší, tudíž se dá říci, že na něj nemáme příliš času. Jedná se o Hockey 2005. Nepůjde o klasický hokej, což znamená, že vše, co je v hokeji zakázáno je zde povoleno, takže něco jako ragby. Mlácení, podtrhávání, krosčeky, hákování. Je se tedy nač těšit.

Error Games Jaké máte s tvorbou her ambice? Vytváříte pro zábavu nebo sbíráte zkušenosti do budoucích mega projektů?
Ono je to asi vše dohromady. Hry děláme pro zábavu a přitom sbíráme zkušenosti, a kdo ví? Třeba jednou v budoucnu vytvoříme nějaký mega projekt.

V jakém nástroji své hry vytváříte?
Hry vytváříme jedině ve flashi nejen proto, že je to vynikající grafický program, ale i proto, že se v něm dají vytvářet kvalitní hry, což už nám několikrát předvedl např. tým Enteron.

Kolik hodin denně věnujete vývoji?
Plus mínus 4 hodinky přes týden a o víkendu tam občas vydržím i celý den. Samozřejmě to není pravidelné, někdy si k počítači ani nesednu, ale to jen kvůli holce, nebo když ve škole propadám. :-)

Máš (nebo máte) nějakou vysněnou hru, kterou byste jednou rádi hráli?
Ano, sny jsou důležité. Mým snem je si jednou zahrát naší komerční hru.

Error Games Které hry nejraději vytváříte?
Nejraději samozřejmě adventury, nejen proto, že je vytváříme, ale i proto, že k nim mám kladný vztah.

Jaké žánry jsou podle tebe na vývoj nejjednodušší, a které naopak nejtěžší?
Osobně si myslím, že na žánru ani tak nezáleží jako spíše na vašich zkušenostech a jak jste nadaní. Také záleží na tom, jak bude hra dlouhá a kolik času jejímu vývoji věnujete.

Jak trávíš svůj volný čas, když už nejsi u počítače?
Když zrovna nesedím u počítače tak u piva a když ne u piva tak, si i občas zasportuji nebo se jen tak flákám.

Chtěl by jsi i za tým něco vzkázat našim čtenářům?
No tak nějakou opovážlivou větu, kterou už teď můžu říci: "Přijdou velké věci! Váš tým Error Games errorgames.cz ."

Autor:




Nejčtenější

Précipice
Opakující se místnosti v Précipice vám připomenou jistý slavný horor

Slyšíte podivný vzlykot ze svého sklepa. Sejdete po schodech, otevřete dveře a nestačíte se divit. Stojíte v té samé chodbě, kterou jste opustili. Nepřipomíná...  celý článek

The Silent House
V retro hororu The Silent House vás maniak pěkně prožene

Zahradník šílenec vás pronásleduje s nůžkami v ruce. Zní to jako výjev z vaší noční můry? V retro pixelové The Silent House se vám to stane také. Uvidíme,...  celý článek

Další z rubriky

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

Awakener
Návod: Awakener - zcela neznámý opilec

Sympatická adventura s poměrně logickými řešenímu hádanek je vhodná i pro začínající hráče adventur. Pokud byste se i přesto na některém místě zasekli, pomůže...  celý článek

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.