Doporučujeme

Rozhovor s J. Jirkovským o Projectu Ignis

  • 7
Syšeli jste již o Projectu Ignis? Chystané propracované akční střílečce s možnostmi upgradu lodi, příjemnou grafikou a mnohým dalším? Zajímá vás, co o této hře stejně jako o sobě samotném prozradil jeden z autorů? Pak čtěte náš rozhovor.
Project Ignis

Tak jo, takže mohl bys klasicky na začátek představit svou maličkost a zbytek týmu?
Na tohle jsem možná mohl začít odpovídat už před položením otázky ;). Nuž, jmenuju se Jan Jirkovský alias Sysel (či případně Sosol) a v případě Ignisu jsem leaderem týmu, gamedesignérem a programátorem hry v jedné osobě. Dále je tu pak Roman Boháček, s tím jsme se prvně poznali už víc jak před rokem a dělali jsme spolu nejdřív na jedné jiné hře. Z té ale nakonec sešlo, avšak spolupracujeme dál a aktuálně je hlavním 3D grafikem Ignisu. Někdy před zhruba čtrnácti dny (od doby, kdy tohle píšu :)) jsme dali info o projektu na web a od té doby se nám přihlásilo docela dost dalších grafiků. Aktuálně jsme z nich přijali dva, přičemž bych nerad prozrazoval víc - nicky a profily se včas objeví na našich stránkách. ;)

Když už jsi nakousl Project Ignis, můžeš čtenářům prozradit jaká tato hra bude a zejména čím by se měla odlišovat od dalších tuctových vesmírných stříleček?
Mnoo, všechno základní info je u nás na webu, nechť si to tedy milí zájemci prolezou. Abych nedělal drahoty, pokusím se to tedy shrnout i tady: Project Ignis bude klasická arkádová vesmírná střílečka viděná z boku, nic příliš originálního, co by změnilo hranice žánru, nechystáme. Spíš prostě udělat to zábavné, vyvážené a zajímavé, s pěknou a rozmanitou grafikou. Osobně jsem velký fanda podobných her a jsem přesvědčen, že takovýchhle titulů není nikdy dost, byť jsou všechny na stejném principu :o). Project Ignis

Na stránkách máte psané, že se s Projectem Ignis inspirujete českou akční hrou Jets n Guns, předpokládám tedy že jsi ji hrál - co konkrétně hodláte ze hry "převzít" a co se tobě osobně na ní líbilo asi nejvíce?
Jasný, Jets n Guns zbožňuju, hrál jsem demo a když vyšla na Levelu plná, tak jsem si jej kvůli tomu hnedka běžel koupit ;-). Je to perfektní řežba jako za starých časů, ale se správným moderním nádechem - dynamické, pohodové. Převzít přímo nechceme nic, ale bude to celkově v lecčems podobné - máme taky nákupy vybavení (zbraně, štíty, pancíře, trysky, speciální zařízení), pohled je u obou her z boku a je je to totožný typ hry (arkádová akční vesmírná střílečka). Ono fakt je, že JNG taky nebylo zrovna originální, tenhle žánr má prostě hodně společného - jde spíš o to, že v JNG to vše bylo dovedeno k dokonalosti a mělo to jakousi jiskru.

Pro Project Ignis hodláte záměrně nastavit laťku obtížnosti pěkně vysoko - nemyslíš si že by mohl tento přístup občasné hráče trochu odradit?
Možné to je, nicméně já si na velké obtížnosti všech svých výtvorů docela zakládám :-). Dneska jsou hráči líní, to je fakt, ale já stále v rámci PC her žiju v první polovině 90. let, kdy se hry prostě dělaly těžké a člověk pocítil obrovské zadostiučinění, když se dostal dál nebo to nedejbože dohrál až do konce. Nostalgičtější pařani asi ví, o čem mluvím. Zejména tehdejší dungeony, ale i ty střílečky byly "vyzývavé" (Xenon..). Dneska je doba jiné a třeba právě u JNG mě snad i trochu mrzelo, že jsem to dojel na jeden zátah a nikde jsem nezakysl... Nemluvě o tom, že obtížnost nutící k opakovanému hraní misí zvyšuje délku hry :-D

Vzhledem k tomu že v popisu hry si stěžuješ na mizivou kvalitu vesmírných stříleček na freeware scéně obecně nelze nezmínit tvůj a Kahiho nedávný projekt s poměrně dlouhým názvem Not Just Another Fuc*ing Space Shooter - co sis od tohoto projektu konkrétně sliboval, Byla to jen taková malá zkouška před nadcházejícím projektem? Dle mého názoru totiž zrovna originalitou nepřekypovala ;-)
Originalitou nepřekypovala, ostatně proto ten (lehce?) ironický název ;-). Co jsem si sliboval já? Sama jsi to v podstatě řekla - taková malá zkouška před velkým projektem. Ono se to možná nezdá, ale zkušeností specielně pro vývoj Ignisu mi to dalo hodně, nebudu to tu rozvádět, všechno je v dokumentaci (Post Mortem) Shootera a dá se to stáhnout z našich stránek. Pro hráčskou veřejnost to za atraktivní věc samozřejmě nepovažuji... Project Ignis

Vedle vesmírných stříleček pak pokud je mi známo holduješ také textovkám - co si o nich jako o žánru obecně myslíš? Má ještě šanci se prosadit?
Já textovkám neholduju, to bych rád předeslal. Pouze je neodsuzuju jako to dělá spousta dnešních hráčů. Nejsem vášnivý textovkář, ale čas od času si nějaké to kvalitní dílko rád zahraju a bavím se u něj stejně jako u jiných povedených freewarovek. Vztah k nim mám hlavně proto, že jsem jeden obsáhlý gamebook udělal (Crypta) a následně jsem zbastlil (a ještě stále rozvíjím a vylepšuju) celé prostředí pro tvorbu gamebooků - FGBE. A šance textovek se prosadit? Nechápu příliš otázku ;-) Je to už drahnou dobu na ústupu, ale stále to lidí hrají i vytvářejí. Žádnou Říjnovou revoluci textovky ani jejich autoři pokud vím ale neplánují ;-)

Kromě Project Ignis máš nějaké další plány do budoucna? Hru kterou by jsi rád zkusil vytvořit, něco co by tě opravdu lákalo?
Heh :-D Jasně, že mám nějaké další plány do budoucna, nemám žádnou nevyléčitelnou chorobu, která by mě do několika měsíců měla skolit. Dodělat školu, sehnat kilt a naučit se hrát na dudy...
Ale teď vážně ;-). Chtěl bych se pomocí her "nějak" uživit, práce v AAA týmu mě ale příliš neláká, takže bych časem rád zkusil nějaké reklamní hry nebo sharewarovky. Ale to je spíš daleká budoucnost. V té brzké bych chtěl dovést do finální a povedené podoby Ignis a pak možná zkusit nějaký online projekt...

V čem své hry vyvíjíš a kolik času běžně vývoji věnuješ?
Dělám tak nějak porůznu, Ignis byl započat už dřív, takže je v Delphi. Od té doby jsem se jakž takž naučil C, takže menší projektíky teď dělám v něm. Docela se mi ještě líbí C# (syntaxí a pohodlností programování), ale na freewarovky je to kvůli nutnému runtime .NET zatím nepříliš vhodné. Kolik času? Těžko říct, ono programování je v mém případě jen část celého času potřebného k vývoji - sepisuju materiály, snažim se organizovat tým, vymýšlím herní mechanismy. Čistě programování - když zrovna na něčem dělám a mám jasno, co a jak udělat, tak kolem 4-5 hodin denně pětkrát týdně :-)

Předpokládám že sleduješ také ostatní české freeware týmy. Který z nich je ti nejsympatičtější, na jakou freewarovku se nejvíce těšíš?
Tohle mě paradoxně docela zaskočilo a ačkoli free scénu sleduju bedlivě, nějaký konkrétní sympatický tým si asi nevybavím... konkrétní hry bych jmenovat mohl, ale tým jako celek asi žádný. Z sharewaru by ale volba byla jasná - Rake in Grass, autoři mj. JNG :-) A těším se na - no přece na Project Ignis!!!

Co dalšího ve svém volném čase kromě počítače rád děláš?
Jako mírný kontrast k mému počítačnictví jsem poměrně radikální turista, takže jsem pořád někde v čudu na několikadenních pochodech.. hory, propasti, hvozdy, zříceniny, prostě nádhera ;-). A když jsem zrovna doma, tak si i občas něco přečtu a pak o tom dlouhosáhle přemýšlím, s nárokem spíše na kvalitu než kvantitu (tzn. přečtu jen pár knížek ročně, přičemž se ale převážně jedná o náboženství, filosofii a východní myšlenkové směry...) A nesmím zapomenout fantasy akce na živo, vcelku pravidelně pobíhám po lesích v extravagantním černém plášti s holí v ruce :-) Project Ignis

A na závěr, v jaké fázi se Project Ignis nachází právě nyní a kdy zhruba můžeme očekávat jeho vydání?
Momentálně zasvěcujeme nové posily týmu a já dávám dohromady pořádný design dokument. Z programování je do prázdnin v plánu udělat důstojný editor map, přecijen následný level design bude jedním z nejdůležitějších faktorů ovlivňujících hratelnost. Do prázdnin chceme stihnout zprovoznit od všeho něco, tzn. od všech stran nějaké funkční lodě a dostatečný vzorek střel a efektů. Vydání je ve hvězdách, očekával bych něco kolem vánoc, nicméně nepovažuji to za důležité - časem se uvidí, jak rychle postupujeme a termín se nějak upřesní ;-)

Existuje něco, co bys ještě na závěr rád vzkázal čtenářům Plných Her, kteří si rozhovor s tebou přečtou?
To zas bude, až si za pár měsíců budu zpětně po sobě číst ty moje žvásty :-). U posledního rozhovoru, co se mnou kdysi byl, jsem odpovídal ve střízlivém stavu, ale teda dneska bych něco takového neřekl ani nalitej :o) Jak se ale znám, dopadne tohle nachlup stejně. Amen

Homepage Project Ignis: crypta.mysteria.cz/ignis/


  • Vybrali jsme pro Vás