Doporučujeme

Rozhovor s Marion Software

Dnes již není nutné tento jednočlenný ženský team blíže představovat, po tak výtečných adventurách, mezi které patří hlavně Bill DeBill či Chmelnica. Pro dnešek pro vás máme nejžhavější informace o Billu 2 a nové vážné adventuře LSARS.
Marion Software

Ahoj Maruško. I když tě zná a fandí ti spousta lidí (jeden dobroděj ti zaplatil i novou doménu), možná se najdou jedinci, kteří o tobě třeba ještě moc neslyšeli. Mohla by ses nám tedy stručně představit?
Ahoj, zdravím tě a taky samozřejmě čtenáře Plných her! :) Takže jmenuji se Marie Zavoralová a je mi 18 let. Tento rok maturuji, takže jsem teď docela v časovém tlaku. No jestli chcete vědět víc, podívejte se na mé stránky www.marionsoftware.cz.

Máš na kontě mnoho her. Kromě dvou dříve zmiňovaných i třídílnou sérii Dinky Island. Nyní pracuješ na druhém pokračování Billa s podtitulkem Kill Bill DeBill. V jaké se nalézá fázi vývoje, co nabídne a kdy nám ho nabídneš ke stáhnutí (popřípadě kdy vydáš nějakou betaverzi)?
Ano dělám na druhém pokračování Billa DeBilla, ale nechci moc prozrazovat a navíc je hra ještě úplně v plenkách, dělám zatím jen grafiku, a dodělávám scénář. Hru plánuji vydat někdy do prázdnin, fakt teď mám hrozně málo času. Ovšem betaverze bude samozřejmě dříve, ale zase málo času a navíc momentálně spíš dělám na jiném projektu, kterému jsem dala nyní přednost před Billem 2.

Marion Software

Opravdu nejen Bill 2 je ve vývoji. Pracuješ na adventuře LSARS, která ovšem nebude tak „humorně střelená“ jako onen Bill. Co tě vedlo k vážné hře a co konkrétního nám na LSARS prozradíš?
No co mě vedlo? Vlastně jsem si uvědomila, že když jsem chtěla někdy před létem minulého roku začít dělat nějakou adventurku, tak původně to měl být vážný projekt. No a také to, že humorných českých adventur je dost, kdežto vážných je jak šafránu. LSARS je zkratka budoucího názvu, který je podle jedné velice známé české knihy, jejíž děj je celkem podobný hře. Bude se to odehrávat v mysli hlavního hrdiny, který v různých exotických lokacích bude řešit problémy lidí, kteří mají nějaký ať psychický, či fyzický komplex. Podle toho, jak jim pomůže, či uškodí se bude odehrávat děj. Čili to znamená, že činy hráče budou ovlivňovat pokračování a konec hry.

To zní zajímavě. Co vlastně chceš vydat dříve? Billa nebo LSARS?
LSARS, ten už mám více rozpracovaný.

Jak je to u tebe se začátky programování a modelování ve 3D Studiu? Vím, že jsi začínala s Pascalem (Delhpi), proč ne třeba s C++?
No s C++ určitě někdy začnu, ale teď nemám čas se do něčeho nového pouštět. Jak jsem říkala matura+ přijímačky na VŠ. No a začátky s 3D Studiem Max jsou těžké, ale myslím, že jsem od Billa udělala určitý pokrok a do LSARS plánuji udělat ještě lepší grafiku, i když znám lidi, kteří mojí grafice vůbec nevěří. :)

Marion Software

Určitě jsi byla zklamána z množství adventur na Becher Game 2003 (byly pouze dvě). Doslechl jsem se, že se připravuješ na další ročník. Co tedy porotě předneseš?
To ještě nevím. Budu se snažit přijít s něčím novým, ale to si maluje určitě každý. Problém bude určitě těch 5MB, takže ještě opravdu nevím. Každopádně zatím nemám žádný nápad. No zklamána jsem byla, ani jedna z oněch dvou adventur mě moc nenadchla. Ani to nebyly pravé adventury. Docela mě překvapilo tak nízké zastoupení tohoto žánru na BG2003.

Je ti 18, což znamená, že jsi už dospělý člověk. Víš co budeš dělat v budoucnu nebo zdali se budeš nadále věnovat hernímu průmyslu?
No vím, co bych chtěla dělat v budoucnu, ale bohužel to není tak jisté. Hlásím se na vysokou školu, tak jen doufám. Po ní bych se chtěla dále motat kolem počítačů, ovšem když se na VŠ nedostanu, budu muset rychle vyřešit problém, co teď? Ale snažím se si tuto možnost co nejméně připouštět.

Odskočíme na chvíli od her. Jaké máš kromě PC a učení před maturitou záliby?
No samozřejmě sport- fotbal, basket, tenis, jak pasivně, tak aktivně. No a mé další záliby nejsou zrovna z těch, se kterými bych se mohla nějak zvlášť chlubit. Ráda si zajdu občas s kamarády do hospody poklábosit u pivka o nových věcech, drbech a politice. No znáš to. :)

Marion Software

No jistě. Nyní však k osobnostem. Kdo je tvým největším vzorem z autorů komerčních a freeware her?
Bože, já snad ani žádný vzor nemám. Vůbec nevím, fakt. Můžu jen říct, že se mi líbí adventurky ze staré školy od Sierry, či Lucas Arts, ale nějaký vzor, to snad ani ne. Poslední dobou se ale nestačím divit, na jakou až úroveň se vyšvihla česká komerční herní scéna, je to super.

To je pravda. Nyní už jsme ale u závěrečné otázky. Od posledního rozhovoru s tebou už uběhla nějaká ta řada měsíců, takže co vzkážeš našim čtenářům pro dnešek?
Co jim vzkážu? Opět, ať si užívají života, žijeme přeci jen jednou a také ať se nebojí maturity tak, jako já, protože to akorát kazí náladu. Jo a ještě ať hrají moje hry a hlavně ať se jim líbí a nestydí se své názory napsat, či se se svými radami podělit, protože každého freewarového vývojáře určite potěší kladný ohlas na jeho hru (je to vlastně také to jediné, co z tvorby má). Záporný ohlas také může být, ale příjemný moc není. Jo a taky ať navštíví mé stránky. :)


  • Vybrali jsme pro Vás