Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s teamem Vidlák

  12:00aktualizováno  10. září 3:46
Máme tady další rozhovor, tentokrát jsme si popovídali s hlavním členem týmu Vidlák. Zajímá vás na jakých projektech právě pracuje nebo jaký má názor na freeware scénu? To vše a mnohem více v rozhovoru.

Marion Software

Ahoj, spousta lidí vás určitě nezná, mohl by jsi představit sebe a tvůj tým?
Já jsem oficiálně Honza Mayer, kluci mi říkaj Fluf, a holky ***. Pokud se jedná o náš tým, skládá se z dvou programátorů. mě a Phoenixe, dále jednoho dosti profesionálního grafika zvaného Stanny, v neposlední řadě jde ještě o dalšího grafika j-l p. ( já mu to jméno nevymyslel ) a člověka jménem Dero, jenž je celkem "na volné noze". Dále náš tým zahrnuje ještě dva šílence. První zvaný Zámek, představuje něco jako music director a ten druhý Ada www.adostranky.tk je taková holka pro všechno, pracuje na příběhu a shání spolupracovníky pro naší rozjíždějící se hru s pracovním názvem Bloody Babes. Ti dva poslední se zatím přímo nepodíleli na našich dosavadních projektech. A ještě jedna veselá věc ze začátku. Kromě mě, neexistuje nikdo, kdo by znal všechny ostatní osobně. Takže držíme vlastně silou vůle a anonymity. :)

Kdy tě poprvé napadlo, že by si chtěl tvořit hry?
Přesně v tom okamžiku, když jsem poprvé spatři Prince Of Persia!

Marion Software


Tak to je tedy, zajímavé:) Vsadím se, že hned, jak jsi ho dohrál, měl jsi chuť ho překonat, je to tak?

No, to už si natolik přesně nepamatuju, ale v těch pěti letech jsem měl iluzí spoustu.

Například?:) Ne dobře změníme téma. Jaké hry už váš tým vytvořil a jaké jsou momentálně rozdělané? Máte v rukách nějaké tajné eso, kterým hodláte zaujmout hráče?
Jako tým dýcháme teprv pár měsíců a zatím jsme vytvořili pouze Superb Ship Wreckers a TanX. Tajné eso? Teď se snažíme dělat na dříve zmíněných Bloody Babes. Půjde o velmi promakaný krvák ve stylu Mortal Kombat s interaktivním intrem. ( neptejte se mě, co to znamená já sám netuším, jak se to vyvine ).

Hra na motivy Mortal Kombat, to vypadá velmi zajímavě. Myslíte si, že jí dotáhnete do konce? Dnes spousta začínajících vývojářů většinu svých projektů nedodělá, jaký na to máš názor?
Můj názor? To byl až donedávna můj způsob myšlení! Víš kolik her jsem v Pascalu a Delphi začal, udělal pár levelů a nedotáhl dokonce? To byly adventury, střílečky, tahový strategie, i 3D enginy... a pak... přišel jsem o harddisk a veškerá nostalgie je ta tam. Ale i z nedodělaných her jsem získal stovky neocenitelných osobních zkušeností.

Marion Software

Co si myslíš o tom, že většina lidí říká "Na tvorbu her je nejlepší C++", jsi ten typ člověka co to vídí stejně?

Na hrách je nejdůležitější originální nápad. Starší hry jako Dune, Wolfenstain, Stunst. Ty nápady vytvářely a znich se postupně vyvinuli jistý zažitý směry. A ty se nyní naprosto slepně následují, aniž by se někdo moc namáhal vymyslet něco novýho. Na takovýhle blbosti jsou gamemakery. Na neskušený uživatele to celkem zapůsobí, ale umělecký dojem je tentam. Má-li však člověk správnej nápad a vytrvalost, může pak udělat hratelnou hru i v QBasicu.

S tím souhlasím. Jaký máš názor na české freeware hry. Myslíš, že se dají srovnávat s cizímí?
Já jsem se s cizímy free hramy příliš nezabýval, ale s těžkým srdcem musím uznat, že úroveň našich free her není zrovna úžasná.

Čili máš názor, že většina českých freeware her se hrát nedá :) A co takhle tituly komerční, tam je situace poňekud odlišná...
No, můžeš si to přebrat i takhle. Málo která mě chytla a nepustila. Ale neříkám, že žádná. Komerční? Za prachy už to šlape krásně i u nás.

Marion Software

Můžeš nám prozradit nějaké ty drby ze zákulisí vašeho týmu? Něco co nikdo neví?
No jen to, že se většina lidí od nás v životě neviděla a že Phoenix nesnáší Dera. Stačí?

Ano:). Jak si představuješ svojí vysněnou hru? Jak by měla vypadat a co by měla obsahovat?
Kdysi jsem dumal nad tím, že bych udělal hru, která by spojila všechny žánry dohromady. ( teď už však vím, že je to komerčně dosti nevýhodné :)).

No to by asi moc dobře nešlo, určitě by v tom byl velký zmatek. Jaký máš názor na servery jako ČeskéHry či GameCode?


Popravdě řečeno očekával jsem od nich trochu víc, ale servery za to nemůžou. Je to v nás, programátorech. A protože jsem jeden z nich, tak budu radši držet pusu a krok.

Chtěl by jsi na závěr vzkázat něco čtenářům?

Milujte se a množte se.

Děkuji Ti za rozhovor.

Není zač.

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Family Farm perex
Family Farm - dojmy z demoverze

Skvělý simulátor farmaření od českého týmu Hammerware má pohlednou grafiku a nabízí promyšlenou příběhovou kampaň. Ostatně vyzkoušet si ho můžete sami.  celý článek

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.