Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem 3D Games

  12:00aktualizováno  10. září 3:24
Dalo by se bez jakýchkoliv poznámek říci, že tým 3D Games je jeden z nejlepších ohledně tvorby freeware her v ČR. V našem rozhovoru se dozvíte, kde ke svým bohatým zkušenostem přišli, jak je na tom Dispečer či Plane Arcade a v neposlední řadě zdali jednou chtějí být profesionálními tvůrci.

3D Games Zdravím vás, členy týmu 3D Games. Nejprve nám o sobě na úvod něco povězte.
PETO: Ahoj, jmenuji se Peťo, jsem studentem třetího ročníku na SPŠ Elektrotechnické a v týmu působím hlavně jako programátor.
HUB: Hoj, má přezdívka je HUB. Už druhým rokem studuji průmyslovku ve Zlíně a v našem týmu se starám o web, krapek o programování a samozřejmě betatesting.
MiroJ: Ahoj, já jsem Miro. Působím v týmu jako programátor, ale jsem dalo by se říci zaměstnaným a práce mi zabírá většinu dne, a tudíž programování beru jen jako koníček.
SIMON: Já jsem 2d/3d grafik, animátor, a designér. Když jsem před léty začínal s 3D Studiem Max, netušil jsem, že v něm budu vytvářet hry, ale podařilo se.

Jak pokračují práce na vaší zajímavé logické hře Dispečer? Co všechno nám nabídne?
PETO: Momentálně se pracuje na menu a levelech. Práce zdárně pokračují a brzy by se měla veřejnost dočkat vydání.
HUB: Dispečer bude logická hra v precizním 3D zpracování a budete mít pocit jako byste sledovali skutečné autobusové depo.

3D Games Kdy hodláte Dispečera vydat? Máte v plánu i jiné projekty (např. do nových rychlosoutěží)?
PETO: Přesný datum vydání nikdo netuší. Kromě Dispečera pracujeme také na Plane Arcade a náš člen MiroJ pracuje spolu s externím grafikem na zatím neohlášené hře. Jiné projekty zatím asi začínat nebudeme, jelikož jsme ty rozdělané ještě nedokončili.
HUB: Ano, PETO má pravdu. Nejdříve dokončíme projekty, jež jsou ve vývoji a co se týče nových her, nápady nám nescházejí.

Mnoho čtenářů vývojářů určitě zajímá, jak jste se naučili programovat nebo spíše jak jste se naučili programovat ve 3D?
PETO: To je dlouhý příběh, ale v podstatě jsem chtěl programovat už velmi dávno a tak jsem se k tomu nakonec dostal. Nejprve jsem programoval ve VB, potom jsem se dostal k DirectDraw, poté k free 3D enginu R3D a už se snažím programovat vlastní 3D enginy. Hlavně je třeba hodně hledat na netu a někdy (nerad to říkám) se hodí dávat ve škole pozor.
SIMON: Tak to je úplně lehké. Stačí nevytvářet nic jiného, protože se tělo a mozek přizpůsobí jednomu cílu. Člověk se může více a více zdokonalovat/učit – a za to můžeme být vděční.
HUB: Narazil jsem na jednu webovou stránku a zkusil jsem pár prvních tutoriálů. No a když jsem renderoval svůj první trojúhelníček, tak mě to chytlo. V podstatě v tom byla dávka zvědavosti a vidíte jak to skončilo.
MiroJ: Jo jo. Moje začátky sahají až ke starému dobrému procesoru Z80(ZX SPECTRUM, DIDAKTIK). Začínal jsem programovat v assembleru (DIDAKTIK , PC). Poté mne upoutal Visual Basic, se nímž pracuji dodnes. Nějaký čas jsem se věnoval programování databázových aplikací a dnes programujeme hry (Visual Basic + DirectX).

3D Games Kolik času strávíte denně u monitoru?
HUB: Tak jak se na zdravého člověka sluší, ne? Záleží jestli mám na PC co dělat. Jestli ano, pak sedím u monitoru také kolem 10 hodin (víkendy samosebou).
PETO: průměrně asi 4-6 hodin podle školy. Když jsou prázdniny tak až 10 hodin.

Jaké to je programovat nějakou hru jako Dispečer? Snadné, normální, či extrém?
SIMON:Pro mne je všechno normální. Určitě je to něco, u čeho jsme rádi, že to tvoříme (někdy to může být otrava, prostě jako normální kus života).
PETO: Nikdy to není jednoduché, ale zase nikdy to není extrém. Ale Dispečer je jedna s těch oddychovek.
HUB: Pokud už člověk něco umí, pak to bere spíš jako normální. Pokud ne, přijde mu to těžké (přímá úměra).

3D Games Jak vzpomínáte na své začátky s počítačem? Jaké byly vaše první programy a hry?
SIMON: První počítač jsem měl kdysi dávno super 486ku a na ní jsem akorát pařil hry a kreslil si v malování. Poté přišlo P200, v němž jsem začal dělat první výtvory ve 3D Maxu. Jinak bych ještě podotkl, že jako modelář, grafik a animátor potřebuji schopnost kreslit a vymýšlet (ale tento skill se snažím průběžně zlepšovat).
PETO: Vzpomínám v dobrém. :) Když jsem začal programovat, myslel jsem si, že složitější hru jak Pacmana neudělám.
MiroJ: PRINT "ahoj!".
HUB: Vzdávám hold Piešťanskému závodu Tesla n.p.! "Osobní mikropočítač PMD85-2" mě fascinoval. Pak přišly nějaké ty IBM PC kompatibilní. Tam mě docela bavilo si hrát v QBASICU. První hru asi nevzpomenu.

Chcete se jednou tvorbou her živit a prosadit se mezi profesionály?
PETO: Ano, určitě. Je to asi sen každého amatérského vývojáře, i když je pracovní režim u profi firem drsnější oproti našemu freeware týmu.
SIMON: Nechci, ale asi by mi to nevadilo.
MiroJ: Beru si žolíka 50/50. :)
HUB: Nemyslím,že bych byl tak dobrý, abych si tím vydělával. Ale kdyby ta práce nějak souvisela s tvorbou kvalitních her, pak bych se nebránil!

Jaké máte záliby kromě PC? Jak si zpříjemňujete odpočinek od práce (PC)?
MiroJ: Právě PC je moje záliba . Prvořadá je však moje rodina.
SIMON: Kreslím, občas pročítám knihu, ale pokud máš na mysli jak zabíjím čas, tak ve škole.
PETO: Teď už skoro žádné, ale sem tam vyjdeme ven s bruslemi.
HUB: Nuž, nějaké to extrémní ježdění na kole (myslím extrémní pro mě, nikoliv pro trialisty). Pak si hraji s mikroprocesory a mikrokontroléry.

3D Games Máte nějaký vzor, kterého byste chtěli jednou předčít? Která hra vás třeba nejvíce v životě zaujala?
PETO: Nejvíce obdivuji ID software, hlavně protože je jich poměrně málo, ale to jim nebrání dělat nejlepší hry.
SIMON: Nikoho nechceme předběhnout. Mé nejoblíbenější hry: strategie - starcraft na mne dost zapůsobil, fallout, civilization a tahové věci, ale hry už jaksi nehraji. Poslední bylo GTA3.
HUB: ID Software rulez. Skvělá hra je Flashpoint a Mafia. Jsem ale vývojář takže se na hry dívám z jiného hlediska než obyčejný hráč. A vzor? Určitě nějaký Petr Adamčík.

A jsme na konci. Co dodáte k Dispečerovi nebo vašemu týmu? Chcete něco vzkázat našim čtenářům?
MiroJ: Týmu přeji ještě hodně dokončených her a čtenářům mnoho zábavy při hraní našich her.
PETO: To co vždy. Aby hráli nezávislé hry.
SIMON: Doufám, že nejste jen čtenáři, ale i hráči. :D
HUB: Kdo neprogramuje s námi programuje proti nám! Jo a taky zdravím našeho psa.

Poznámka: Se svolením převážně slovenských autorů bylo vše přeloženo do češtiny.

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Osada
Osada – interaktivní klip od autorů Machinaria

Mix trampů a Divokého západu šokuje svou vytříbeností.   celý článek

Botanicula
Novinky ze světa nezávislých her - série Playboy se vrací

Nová hra od týmu Amanita Design, pokračování legendární série Playboy nebo soundtracky z nezávislých her za akční cenu.  celý článek

Family Farm perex
Family Farm - dojmy z demoverze

Skvělý simulátor farmaření od českého týmu Hammerware má pohlednou grafiku a nabízí promyšlenou příběhovou kampaň. Ostatně vyzkoušet si ho můžete sami.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.