Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem Disaster Studio

  12:00aktualizováno  4. května 6:28
Líbilo se vám české Městečko? Pak by vás mohlo zajímat, za jakých okolností se tým, který jej vytvořil, rozpadl. Jediný člen naštěstí okamžitě přesídlil to týmu dalšího, kde připravuje zajímaou akci SWAT.

DisasterStudioŘíká vám něco jméno Šunkas Games? Jestliže ano, pak jste se s největší pravděpodobností střetli také s Městečkem. Tento tým je však již minulostí. Na scénu přichází svěží a nové Disaster Studio, jež má v přípravě jeden velice zajímavý projekt. Chcete vědět jaký?

Můžeš nám vysvětlit, co se stalo se zaniklými Šunkas Games? Proč jsi měnil název týmu a nezůstal u svého starého?
Tak to je poměrně lehké. Jednoduše jsem potřeboval někoho kdo by mi udělal grafiku do her, protože já nemaluju zrovna nejlíp. A pak se mi přihlásil Johnny.cz a po nějakém tom dnu jsme si řekli že to dáme dohromady a spojili jsme se.

Co se stane se starými projekty Šunkas Games?
No většina jich upadne do zapomnění, až na Městečko 2. Které chci rozhodně dodělat a tentokrát s mnohem lepší grafikou.

Co bude první projektem vašeho nově vzniklého týmu? Můžeš nám o něm prozradit něco bližšího?
Našim prvním projektem bude taktická hra s názvem S.W.A.T(zatím). Něco bližšího? Budete hrát za jednotku SWAT s čtyřmi členy.Zatím z příběhu nic moc není, takže vám toho moc neřeknu. Snad jen že budete zachraňovat rukojmí(většinou). Víc vám nic neřeknu, protože toho moc sám nevím, jak a co nakonec bude.

Proč jste zvolili právě tématiku SWAT? Jak moc by se měla hra podobat zmiňované sérii Commandos?
No po nějakém tom uvažování co udělat za hru jsem se už po několikáté díval na film S.W.A.T a pak mě to napadlo. Řekl jsem si že to bude normální střílečka, ale pak jsem si jen tak zahrál Commandos 3 a myšlenka byla tu. Podobat se jí bude a to celkem hodně. Hra bude fungovat na stejném principu a převážně všechno stejné jen grafika a příběh hry bude jiný. A samozřejmě nějaké ty vychytávky. Ale opravdu co bude a nebude tak to je ještě ve hvězdách.

DisasterStudioMáte již alespoň zhruba nějaké plány do budoucna? Jaký žánr vás kupříkladu láká?
No jedním z nich bude strategie Městečko 2. Mě osobně hrozně lákají nějaké sportovní hry, hlavně fotbal bych chtěl udělat.Johnny ten zase radši RPG, ale o dalších projektech jsme zatím nemluvili

Máte ambice zkusit štěstí v některé ze soutěží jako je Becherovka Game či třeba soutěže pořádané servery České Hry? Která vás láká asi nejvíc?
Určitě se chceme zapojit do soutěže Becherovka Game ale asi ne do letošního ročníku, protože nemáme vymyšlený žánr a vůbec co by jsme dělali. A České hry mě zase tak moc nezaujali, ale pokud bude čas určitě se taky zapojíme.

Zúčastnili jste se GDS? Pokud ano, co si o něm myslíte. Pokud ne, láká vás? Chystáte se na budoucí ročníky?
Bohužel ne, ale chtěl jsem. Zas takový problém by mi to nedělalo, protože bydlím v Brně.Ale Problém byl v tom že jsem tam nechtěl sám. Kdyby jsme se dali s Johnnym dohromady dřív tak by sme tam určitě šli. Přiští rok pokud to bude poblíž se tam rádi ukážeme.

Pokud je mi známo tvoříš v programu Gamemaker, kterýž je mnohými odsuzován. Proč jsi se rozhodl právě pro něj? Myslíš si že je jeho kritika oprávněná?
Podle mého názoru GM odsuzují jen ti kteří ho ještě nezkusili. I smalým programem se dají dělat velké věci. Pro většinu co neumějí programovat v c++ nebo něčem podobném je to opravdu skvělý program. Já osobně jsem si ho vybral ikdyž umím(ne zas úplně dobře) v c++ a q-basicu(ten je můj oblíbený ještě z dětství), protože to de o dost rychleji. A GML se určitě vyrovná i ostatním jazykům. Na druhou stranu je třeba v něčem omezený a pro většinu programátorů v delphi, již zmíněnému c++ a jiných je to krok zpět, ale je určitě lepší než program PETR. Takže kritika je neoprávěná. DisasterStudio

Jaké filmy máš rád? Shlédl jsi v poslední době něco, co bys čtěnářům mohl doporučit?
Můj hodně oblíbený film je Komando(nevím jak se to píše), hraje tam ARNY.A pak se mi líbil film Jako pavouk.Měl dobrou zápletku.V poslední době sem se díval na Zelenou míli.(ta mě vždycky dostane) Teď to bude trochu trapné, ale jen začli první titulky a už jsem brečel. :-) Prostě seuper film.Takže ho doporučuji.

A co freewarové hry? Máš na nezávislé scéně nějaký vzor? Projekty kterého týmu z česka jsou ti asi nejbližší a rád by ses jim vyrovnal?
Už dávno jsem si stáhl Plane Arcade a to mě docela chytlo.Dále určitě bulánci, ti snad chytnou všechny. A rád bych se vyrovnal Sleep teamu, který je pro mě vzorem. Hlavně mě nadchla jejich hra Polda. Škoda že už nebyly u pokračování této hry.

Chtěl bys něco dodat nebo vzkázat našim čtenářům?
Jasně. Určitě než odepíšete Game maker, tak ho aspoň zkuste. A chvíli vydržte než vyjde SWAT. S pozdravem Disaster Studios

Autor:




Nejčtenější

Mirror Layers
Geniální Mirror Layers maže hranice mezi realitou a hrou

Horor Mirrol Layers vás vyděsí, ale hlavně zaujme velice netradičními hádankami. Ty jsou obtížné, ale také jedny z nejoriginálnějších, jaké jste kdy viděli....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.