Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem Gamers Reality Software

  12:00aktualizováno  1. února 9:11
V kategorii strategií obohatil před nedávnem českou nezávislou scénou zajímavý kousek jménem Trojská Válka. Jak vidí jeho autoři své možnosti v Únos Game a co chystají do budoucna? Dozvíte se v rozhovoru.

Gamers Reality Software

Jste mladičký tým a pokud se nemýlím, je Trojská válka vaším prvním projektem – co vás vedlo k vytvoření tohoto uskupení nezávislých vývojářů?
Už dlouho jsem se chystal utvořit nějaký tým, co by programoval freeware hry. Tak jsem dal na internet inzerát a ozvalo se mi pár lidí. Hned nato jsem nalezl soutěž s Únosem a měli jsme hned náplň a také nový projekt.

Proč jste si pro svou strategii vybrali zrovna období Trójské Války? A nezvolili jste kupříkladu nějaký smyšlený příběh?
Spoléhali jsme na to, že Trójskou válku zná určitě každý. A pokud má hra výstižný název, který člověku něco řekne, určitě ji bude chtít i zkusit. Nebyl by problém vytvořit nějaký vlastní příběh, mnoho hráčů by to možná ocenilo. Ale když se řekne "únos", tak jedna z prvních věcí, která mě napadla, byla právě Trójská válka. Smyšlený příběh se každému nemusí líbit, se skutečným příběhem jsou spíše všichni srozumění.

Jak vidíte šance vašeho projektu v Únos Game? Co říkáte na ostatní soutěžní příspěvky?
Tato soutěž je po Becher Game určitě nejlepší v České republice. Konkurence je veliká, myslím si ale, že všechny tituly jsou povedené a všechny mají šanci na úspěch.

Mnoho vývojářů své dílko nestihlo odevzdat, vy jste neměli s uzávěrkou žádné potíže?
Nevím, do jaké míry svá díla nestihli a do jaké mírry se na ně vykašlali, myslím, že dost projektů vzniklo a zase zaniklo díky tomu, že si tvůrci vzali příliš velké sousto. Nás zklamalo spíš prodloužení soutěže, ale v České republice je přece úplně běžné, že se řekne koncem listopadu a najednou se přidá měsíc času. My jsme měli hru nachystanou tak, aby byla hotová včas, a to prodloužení spíše pomohlo konkurenci a nám ublížilo. Gamers Reality Software

Máte už na Trojskou Válku nějaké ohlasy? Pokud ano, jak jste s nimi spokojeni?
Některé ohlasy jsou velmi pochvalné a pozitivní, ovšem recenze na serveru Bonusweb nás doslova zklamala. To, že náš projekt dost zkritizovali, je samozřejmě nemilé, ale od toho recenze jsou. Nemohou být vyloženě pochvalné, musí být objektivní. Ale fascinovalo mě, že si na Bonuswebu nebyli schopni ani zjistit internetové stránky týmu a hry. Ovšem první polovina recenze líčí příběh Trójské války a ve druhé se píše, že hra má spoustu chyb. Žádné konkrétní informace.

Jestliže sledujete českou scénu jistě vám nebude neznámý projekt Nieflheim, jedna z nejambicióznějších českých strategií. Jak se na tuto hru díváte v porovnání s tou svojí?
Abych pravdu řekl, Nieflheim znám pouze z recenze. Když jsem název hry zadal do Googlu, nalezlo to pouze pár odkazů na recenze. Nemohu tedy nic porovnávat, chci jen dodat, že Trójská válka vzniká v týmu složeném z Čechů i Slováků, kteří se nikdy v životě neviděli. Náš průměrný věk je 17 let a Trójská válka je náš první projekt. Nemáme ještě zkušenosti a pokud se jedná o freeware hru, která je tvořena během tří měsíců, nedá se toho moc očekávat.

Jak jste se dozvěděli o soutěži s Únosem? Proč jste zvolili zrovna ji a nezkusili štěstí raději v Becherovka Game či jiné vývojářské soutěži?
Tyto soutěžě jsou velmi známe a je na ně spousta odkazů z Internetu, nebyl problém najít právě soutěž s Únosem. Na ní se mi líbí možnost prezentace her.

Hodláte někdy vyzkoušet Becherovka Game či některou z rychlosoutěží hojně pořádanými servery České Hry a Gamecode?
Becher Game je také velice lákavá a doufám, že se náš další projekt této soutěže zúčastní.

Jak se vůbec na tyto dva projekty pro nezávislé vývojáře díváte? Navštěvujete je? Pokud ano, co konkrétně na nich hledáte?
Dalo by se říci, že je pravidelně sledujeme a plánujeme, kam naše budoucí projekty umístíme.

Co vaše plány do budoucna, hodláte ještě nějak rozšiřovat Trojskou Válku či třeba plánujete pokračování?
Do Trójské války doděláme multiplayer a pokud se objeví nějaký závažnější problém, vytvoříme aktualizaci. Pokračování by patrně k ničemu nevedlo, příběh je ukončený, takže by prakticky mohlo dojít pouze ke změně vzhledu a technického zpracování.

Zůstanete s vaším dalším projektem věrni strategickému žánru nebo vás láká něco úplně jiného? Máte již nějaké konkrétní představy?
Konkrétní představy máme, jsme více méně domluvení na 3D hře podobné GTA Vice City, ale ne zaměřené přímo na mafii a trestné činnosti.

Hraješ freeware hry? Pokud ano, která je tvá nejoblíbenější a která tě nejvíce zaujala v poslední době?
Abych pravdu řekl, raději hry programuji, než je hraji. V poslední době jsme dělali pořád na Trójské válce, na hry nebyl prakticky čas. Vyhraněného favorita mezi hrami nemám. Gamers Reality Software

A co komerční hry? Co si myslíš o velikánech jako Doom 3 nebo Half-Life 2? Chtěl bys někdy něco tak revolučního také vytvořit? Nebo tě profesionální tvorba her neláká?
Myslím, že na freeware hrách je položen začátek kariéry v oblasti komerčně prodávaných her. Je zde totiž ještě nějaká interakce mezi hráči a tvůrci, programátor může získat zkušenost, které pak uplatní v oblasti komerce. Myslím, že u freeware nezůstanu, je to časově velice náročné a v budoucnu bude časově obtížné vydělávat peníze a ještě dělat hry.

Co děláš ve svém volném čase když zrovna nehraješ ani netvoříš hry?
Teď budu mluvit za sebe a ne za celý tým, ve volném čase dělám internetové stránky nebo si hraji s mým kapesním počítačem, kromě toho taky trávím dost času ve škole. Mimo jiné vedu kroužek programování, pak také hraju na klavír a klávesy, poslouchám vážnou hudbu.

Chtěl bys něco vzkázat čtenářům Plných Her?
Aby hru i s námi hned neodsuzovali a aby si na ní našli alespoň něco zajímavého.

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Mario
Největší herní klaďas Mario týrá zvířata, tvrdí jejich ochránci

Do videoher se kriticky pustila už i Americká organizace na ochranu zvířat PETA. Terčem kritiky se stalo nošení virtuální kožešiny. Organizace tvrdí, že nechce...  celý článek

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Domácí malinový sirup
Domácí malinový sirup

Vyrobte si vlastní sirup bez éček a konzervantů.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.