Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem iBSoft

  12:00aktualizováno  7. března 12:03
Rozhovor s Jaromírem Kaňákem o vývojovém uskupení iBsoft a jeho tvorbě. Tým aktuálně připravuje několik projektů, z nichž nejzajímavější pro širokou hráčskou veřejnost bude zřejmě další remake populárního Playboye, který ponese název Lover...

Kdy a za jakým účelem iBsoft vznikl?
iBsoft vznikl 7.6.2002, tehdy jsem našel na harddisku zbytky z jedné povídky, kterou jsem nazval Heretic, nebylo to nic moc a přišlo mi, že by z toho šla udělat hra a tak to začalo. Vznikl Bewitch soft. Nazval jsem ho tak čistě náhodou, otevřel jsem slovník anglického jazyka na náhodné stránce a hledal slovo, které vypadá nejlíp:). To nynější iBsoft vzniklo tím, že jsem změnil asi potřetí doménu a přešel jsem z domény třetího řádu na doménu druhého řádu. 

Kolik má váš tým členů a kdo se čím zabývá?
To je docela proměnlivé, momentálně se tři členové zabývají tvorbou hry na námět slavné textovky Playboy, akorát bude větší apel na rpg prvky. Problém je v čase, já jsem přestal před nedávnem programovat a snažím se věnovat scénářům a to, co jsem měl z některých her hotovo, odešlo do dálav s mým diskem... 

Chtěli jste někdy vaše vývojové uskupení rozpustit?
Nechtěli, jen to tak vidím, že jsme v útlumu. Tvořím nyní magazín xcor.net a nemám čas na tvorbu, což se projevuje i na tom, že nic nevydáváme. Mám s ibsoft takový malý plán, ale prozrazovat nic dopředu nebudu, nevím jak se co vyvrbí , takže nechci zbytečně budit pozornost.

Jak mezi vámi funguje komunikace? Jste z jednoho místa nebo se znáte pouze přes internet?
Známe se pouze přes internet... Komunikace je docela špatná, jelikož jsem tým zakládal jako jediný a ostatní se ke mně přidali v průběhu, tak jsem jako jediný stálým členem.

Tvoříte převážně adventury a textovky, proč?
Protože je to pro mě nejjednodušší, já byl vždy na texty a programing mi zas tak nejde. Chci, aby mé hry byly založeny na ději a ne na bezduché akci, já prostě rád myslím;) 

Připravujete remake klasického Playboye, inspiroval vás k jeho tvorbě původní dosovský Playboy od Victory Software nebo až nějaký z jeho pozdějších klonů? Bude Lover pro Dos nebo pro Windows?
Bude pro Windows. Inspirovalo nás vydání Playboy 2002, už nevím od jakého týmu. 

Co vše by Lover měl obsahovat? Měl by oproti původním legendárním verzím obsahovat i nějaké novinky a inovace?
Lišit se bude v RPG prvcích.

V čem programujete?
Lover je tvořen ve Visual Basicu, jinak já se snažím tvořit v Delphi 6 a TB Exemine dělám v Game Makeru.

Bude Lover doplněn i fotkami či obrázky, bude obsahovat filmečky, animované sekvence, zvuky a hudbu?
Fotek by měl mít habaděj a filmečky ani hudba nebudou, jde nám o to, aby hra byla co nejmenší.

Kdy bude Lover hotov?
Vzhledem k mé nedávné absenci na internetu a kvůli ztracené komunikaci v týmu nevím, kdy se může hra dokončit.

Na vašich stránkách se lze ještě dočíst o připravované detektivní adventuře TB Examine, můžete ji našim čtenářům nějak přiblížit?
Tato hra měla být krátkou detektivkou s minimem postav (čtyři postavy), měl jsem ji již skoro hotovou, jenže mi odešel harddisk a všechna data s ním. Příběh zůstal, takže se na vydání této adventury nic nemění. Nástin příběhu je prostý: Za detektivem Tondou Bělmem přijde krásná žena, které se ztratil její odpudivý manžel a chce po Tondovi, aby jej vypátral. Lokací bude celkem málo, asi jen pět místností, ve kterých se bude střídat pár osob.

Tvoříte kromě her také nějaké programy?
Ne netvořím.

Jste schopni a ochotni vytvořit i reklamní hru na zakázku, pokud by vás o to někdo požádal?
Nejsme komerční tým, takže rozhodně ne. Máme sice na webu reklamu, ale těch pár švestek za ni nám akorát platí webovky.

Co musí splňovat člověk, který by se k vám chtěl přidat?
Nic moc, Dá se říct, že přijmu každého, kdo napíše, buď odpadne sám nebo vydrží a něco s námi dotvoří. Nikdy jsem nikoho neodmítl, takže nevím proč bych s tím měl začínat:) Na webu máme nábor a tam jsou nějaké podmínky, takže tedy je máte: 
Podmínky přijetí:
přístup k internetu, alespoň jednou měsíčně
věk: nepodstatný
pohlaví: nepodstatné
národnost: nepodstatná

Kolik času denně strávíš u počítače a kolik z toho je věnováno tvorbě softwaru?
Můj předpoklad je, že asi osm hodin. Tvorbě věnuji asi tak dvě hodinky, někdy víc, někdy míň, když se do něčeho pustím tak jedu, ale mám hodně často chvíle, že se mi nechce dělat vůbec nic.

Jaký je váš názor na vývojové nástroje jako GameMaker, nemrzí vás, že v něm lze vytvořit kvalitní hru za pár minut, když v běžném vývojovém nástroji trvá minimálně několik hodin?
Nějak to neřeším i vzhledem k tomu, že v něm sám tvořím TB Examine. A že to v něm jde rychleji a jednodušeji? Taky dobře, spousta kluků by místo toho, aby se pokoušela tvořit nějakou hru v GM, chodila po venku, kouřila, fetovala a bůh ví, co ještě. Takhle se díky své tvorbě dostávají do jiné komunity lidí a raději si zajdou na net, než aby šli ven vykouřit si jointa.

Na jaké adrese lze nalézt vaše stránky?
Tvořím magazín www.xcor.net... 

A co je jejich obsahem?
Články, zatím o hrách a filmech, v budoucnu se chci vyjadřovat i k trochu vznešenějším věcem, jelikož mé programátorské schopnosti nejsou vábné, tak bude chvíli trvat, než dodělám web, mám sice na trošku jiné adrese nainstalovaný redakční systém, za což chci poděkovat správci servru, na kterém sídlí xcor, ale používat jej nebudu, jelikož chci být ve vlastním, i když v horším. Hlavně, že to bude má práce.

Co vás přimělo k zakoupení domény?
Zvedá to úroveň a je to pro člověka náznakem "hm, oni si platí doménu i server, ti to budou asi myslet vážněji, než tamti, co jsou na freewebech" a navíc nemám rád tu reklamu na těch tzv. freeservrech. 

Kromě her tvoříte i jednoduché filmy... Jaké? 
Skládám z fotek gifové animace a k těm fotečkám připisuji web. Zatím jediným počinem je dvoudílný Útěk. Jednu dobu jsem si řekl, že s touto tvorbou skončím, ale posléze jsem si to rozmyslel, dle mého názoru to je dobrá sranda.

Jaká je náplň vašeho volného času, pokud zrovna nesedíte u PC?
Hudba, sporty... Hrál jsem rok a půl florbalovou ligu, předtím 9 let karate, jeden rok hokejbal a chci zkusit pár zápasů v boxu. Mezi mé aktivity by šla zařadit i škola a známí:)

Co by jste vzkázali našim čtenářům?
Chtěl bych jim popřát hodně úspěchů v jejich životě, aby se přestali honit za nesmysly, začali uvažovat, co náš milý systém, ve kterém žijeme, vlastně s námi dělá. Žijte a nechte žít, řekl bych, ale chce to trochu myslet, když jdete nakoupit, víte vůbec, že většinu věcí máte od jedné a té samé firmy, která vlastní spousty názvů? No, blíží se k nám něco milého a doufám, že se dobrá věc podaří... pro ty, co nepřestali věřit, mám dobrou zprávu, jsou tu lidé, co chtějí žít líp a něco pro to dělají (a ne málo)
Draka v srdci, peace...

Autor:




Nejčtenější

Peridium
V Peridium se snažíte přežít nákazu na antarktické stanici

Podobně jako v jistém slavném hororu, i v Peridium se hlavní hrdina ocitá v nerovném boji s mimozemským organismem, který postupně mění jeho přátele v...  celý článek

Dinner With An Owl
Prapodivná Dinner With An Owl vám připomene Lynchovy filmy

Pozvání k obědu je skvělá příležitost, jak poznat vašeho klienta. Jenže, dobrá nálada se vytratí, když zjistíte, že to není jen tak obyčejný „člověk“. Absurdní...  celý článek

Další z rubriky

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Kulivočko
Kulivočko - dojmy z dema

Zahráli jsme si demo české adventury Kulivočko.  celý článek

Osada
Osada – interaktivní klip od autorů Machinaria

Mix trampů a Divokého západu šokuje svou vytříbeností.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.