Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem Input Wish

  12:00aktualizováno  27. srpna 2005 2:07
Právě dnes jsme vám přinesli vítězný kousek z nedávno vyhodnoceného ročníku Becherovka Game. Zajímá vás, co chystají autoři precizního Becherovu do budoucna a čím nás ještě překvapí? Čtěte náš rozhovor.

Becherov Input Wish by se dal označit jako nováček na české nezávislé scéně a to ačkoliv se stávající sestava dala dohromady již před celým rokem a půl. Celou tuto dobu však zasvětili tvorbě jedné hry, s níž na letošním ročníku Becherovka Game doslova zazářili a odnesli si jak vítězství mezi simulátory, tak i celkové prvenství. Jistě vás tedy zajímá, co chystá tento nadějný tým do budoucnosti ...

Takže prvně budou otázky směřovat na Becherov. Jak jsi psal, dali jste se dohromady před jeden a půl rokem - bylo vám již od počátku jasné že se budete věnovat tvorbě hry do Becherovka Game?
My jsme se předtím už jednou s Lukášem Becherovka game zúčastnili, a dostali jsme za 6.místo pěkný dárky, tak jsme si řekli proč to nezkusit znovu.

S jakou hrou to tehdy bylo? :-)
Byla to logická hra Streamy. Takže jsme sedli a vymysleli Becherov, a někdy o loňských prázdninách jsme začali pracovat.

Myslím že nemá cenu se ptát, jak jste s umístěním na letošním ročníku spokojeni, že? :-) Co provedete s výhrou?
My jsme hlavně spokojeni, že jsme Becherov dokončili, že jsme to stihli a hra funguje a snad se taky lidem líbí. Že se líbila taky odborné porotě nás těší o to víc.
Výhru spravedlivě rozdělíme a použijeme na vylepšení našeho hardware. Já si například koupil boty na lyže.

Kolik času jste Becherovu věnovali? Přišla někdy před uzávěrkou nějaká krizová situace nebo kdykoliv kromě vývoje, kdy jste prostě měli dojem, že hru nedokončíte?
Původně jsme plánovali vydání hry už v loňském roce, což se při pohledu zpět jeví jako velmi naivní představa. Takže krize asi byla ve chvíli, kdy jsme se rozhodli hru neodevzdat a sbírali jsme síly na další ročník.

Věnovali jste vývoji celý ten rok a půl? Nebo jste měli nějaké delší přestávky? Myslíte si, že se vám čas vynaložený do této činnosti oplatil?
Celkově vývoj probíhal ve dvou vlnách a intenzita se zvyšovala s blížící se uzávěrkou. V mezidobí byl celkem klid, pracovali jsme, jak se nám zrovna chtělo. Postupně jsme pak pracovali přes noci, celé dny, spojené víkendy atd.
Já myslím že určitě. Dost jsme se toho naučili a ujasnili si spoustu věcí. A hlavně nás to baví, to se nedá přemýšlet, jestli se vám taková věc vyplatí. Becherov

Chystáte se zaútočit také na příští ročník?
Zatím žádné konkrétní plány na další ročník nemáme. Ti soutěživí z nás ale tu možnost budou určitě zvažovat :)

A co Becherov, někde jsem četla, že zvažujete jeho pokračování, je to pravda? Pokud ano, kdy se na něj můžeme těšit a jak bude vypadat?
Úplně čerstvá informace je, že skutečně něco dalšího chystáme. Přímo pokračování to není, spíš by se tomu dalo říkat datadisk, s trochou nadsázky. Hráči si něj budou muset chvíli počkat, minimálně několik dní. Nechci prozrazovat moc detailů, v Becherově napadl sníh a blíží se vánoce.

Dá se to tedy považovat jako takový dárek k vánocům InputWish pro všechny hráče freeware her? :-) nebo se přídavku dočkáme později?
Ano, pokud se všechno podaří, tak si to o vánocích budete moci zahrát.

Vaše další hry se budou i nadále orientovat na různé soutěže nebo počítáte do budoucna i s vytvořením nesoutěžního dílka?
Ne, čistě na soutěže se orientovat určitě nehodláme. Naše další hry budou zřejmě "nesoutěžní", ovšem i taková hra vlastně soutěží na trhu s ostatními hrami. Nějaké formě soutěže se tedy dá jen velmi těžko vyhnout. Byť by to byl trh freewarový a soutěžili bychom pouze o přízeň hráčů.

A nějakou představu o tom, jaká tato hra bude nemáte? Alespoň žánrové začlenění? :-)
Tak naším ohlášeným projektem je Raceland, což je, jak název napovídá hra, která má něco společného se závoděním a pozemky. Ale Raceland je velký a dlouhodobý projekt. Předtím chceme udělat ještě jednu menší a skromnější hru, na které si vyzkoušíme náš nový herní engine INGE. Tahle menší hra je zatím ve fázi příprav, takže prozradím jen to, že to bude sport. Raceland, to bude čistokrevná závodní arkáda.

Přemýšleli jste někdy také nad některou z rychlosoutěží pořádané Gamecode nebo České Hry? Jaký máš na tyto servery názor?
Přiznám se, že ne. Určitě mají smysl a jsou přínosné, ale bojím se, že pro nás jsou rychlosoutěže prostě příliš rychlé :). Navíc mi trošku zavání něčím narychlo uklohněným, a to je něco, čemu bych se rád v souvislosti s Inputwish vyhnul.
Ty servery mám rád a často si tam čtu :) Becherov

Co vánoce, co letos očekáváš pod stromečkem a jak oslavíš silvestra?
Tak já doufám, že hráči nebudou smažit vánoční verzi Becherova a pomůžou maminkám se smažením kapra. Já sám neočekávám nic konkrétního, nechám se překvapit. A na silvestra bych se rád někam ztratil ven z města.

Jaký máš názor na českou scénu? Jaká hra se ti v poslední době líbila?
Je tu řada šikovných lidí, kteří to jednou někam dotáhnou.
V poslední době krátké rychlé závody v Burnout3. Z freewarovek Dispečer.

V poslední době stále méně lidí čte, jak jsi na tom ty? Čteš knihy? pokud ano, jaké?
Jsem na tom podobně, bohužel. Naposledy jsem měl příležitost přečíst si skvělou knížku Time od Stephena Baxtera, nebo trojdílný prequel k Duně.

Kolik času trávíš denně u počítače? A kolik z toho věnuješ vývoji her?
Je to celkem dost, určitě kolem 6 hodin denně. Ale je to moje práce, sedět u počítače a dělat obrázky. Na hry zbývají večery a víkendy.

Chtěl by ses někdy v budoucnu tvorbou her živit? Když tě tak zaujal Dispečer od 3D games, nehodláte se někdy také pustit do nějaké té logické gamesky?
To je určitě otázka pro celý tým Inputwish. Myslím, že můžu za všechny odpovědět, že ano.
Myslím, že ta jedna logická hra, co jsme kdysi dělali, nám myslím na dlouhou dobu stačila.

Chtěl bys něco vzkázat čtenářům Plných Her?
Ok, tak zkusíme trochu citovat - Než vyjedeš, přemýšlej...

Díky za rozhovor a přeji hodně úspěchů :-)

Autor:


Témata: Advent a Vánoce


Nejčtenější

Další z rubriky

Kulivočko
Kulivočko - dojmy z dema

Zahráli jsme si demo české adventury Kulivočko.  celý článek

Botanicula
Novinky ze světa nezávislých her - série Playboy se vrací

Nová hra od týmu Amanita Design, pokračování legendární série Playboy nebo soundtracky z nezávislých her za akční cenu.  celý článek

Awakener
Návod: Awakener - zcela neznámý opilec

Sympatická adventura s poměrně logickými řešenímu hádanek je vhodná i pro začínající hráče adventur. Pokud byste se i přesto na některém místě zasekli, pomůže...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.