Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem Leeter Games o K19 Army

  12:00aktualizováno  31. května 11:40
O chystané FPS K19 Army slyšel snad každý, kdo alespoň občas zabrousí do našeho žurnálu. Vydány byly již dvě betaverze a práce jsou neustále kupředu. Jak to v současnosti vypadá a jaké jsou další plány Leeter Games?

Leeter Games

Mohl bys v krátkosti představit sám sebe a tým Leeter Games? Jak dlouho vlastně existujete?
Já na internetu vystupuju pod přezdívkou Leeter,pocházím z Plzně,jsem leader týmu a dělam grafiku,program,design a scénář._Motorka_ je ze Slovenska a zastává funkci zvukaře,skladatele,betatestera a vypomáhá se scénářem. Pod názvem Leeter Games působíme tak rok a půl ale o programování a grafiku se já osobně snažím tak 5 let.

Tvým současným projektem je K19 army, můžeš ho čtenářům ve stručnosti představit?
K19 je akce z pohledu vlastních očí s příběhem točícím se okolo biologických zbraní,terorismu a osobního života hlavního hrdiny.Neměla by to být střílečka typu "zabij vše,co se hne" ale zase ne ultra realistická akce.V misích nepůjde jen o zabíjení ale také o plnění některých úkolů-najdi/zneškodni bombu,chyť informátora aniž bys ho zabil,zastav vlak atd.Z některých těchto úkolů se bude odvíjet další část příběhu.

Leeter Games Co tě vedlo právě k tvorbě FPS? Hraješ tento žánr rád? Pokud ano, které hry jsou tvé nejoblíbenější?
K tvorbě FPS sem se dostal hned z několika důvodů-jednak myslím,že se dá v FPS odvyprávět příběh mnohem lépe a dynamičtěji než v klasické adventuře a potom je také snažší vytvořit akci z pohledu první osoby,než například 3d strategii. Dnes již hry nehraju a pokud ano,tak čistě z profesionálního hlediska.Dohrál sem jen několik her do konce a byly to převážně střílečky. Jedna hra mi přirostla k srdci a to je Max Payne 1 a 2.Jedničku sem dohrál skoro jedním dechem a bavila mě až do chvíle,kdy jsem uronil slzu nad závěrečnými titulky.Také nesmím zapomenout Operaci Flashpoint z českých luhů a hájů,která podle mě dodnes kraluje válečným simulacím.

Jaké programy používáš při tvorbě hry?
Vizuální programovací nástroj PETR (www.gemtree.cz),Cinemu 4d CE6 a Corel painter.

Svou hru hodláš zasadit do prostředí ČR a Slovenska - jsou některé lokace založené na reálných podkladech nebo se jedná zcela o výplod tvé fantazie?
Většina levelů se zakládá na reálných podkladech,i když polovina textur je buď z úplně jiného místa,nebo jsou tvořeny v 2d editoru. Nedá se říci,že bych do detailů okopírovával celé prostředí,což bych v tuto chvíli asi ani nezvládnul, pouze se nechávám inspirovat.

Leeter Games Narozdíl od některých FPS bude mít tvoje hra zajímavou dějovou linii - bude zpracována v intru? Můžeš ji ve stručnosti nastínit?
Příběh bude postupovat jak v animacích mezi jednotlivými levely,tak přímo při hře.Po tom,co jsem udělal první animaci "in-game" neboli přímo nascriptoval ve hře jsem se rozhodl,že všechny in game nebudou,takže zde naleznete i předrenderované nebo formu jakéhosi komixu,čímž jsem se inspiroval z Maxe Payna.První 3 mise budou od sebe časově vzáleny několika dny/týdny a v pozdější části hry budou na sebe jednotlivé levely navazovat přímo.Hráč se vžije do role příslušníka speciální zásahové jednotky K19,specializující se na boj s terorismem.Celková hra se ovšem nebude zaměřovat až tak na tento "konflikt" nýbrž na životní příběh hlavní postavy.Scénář už mám skoro dokončený a chybí mi jen něco málo uprostřed.K19 by měla začínat nějak takto: Již zmiňovaný hlavní hrdina(běheme hry se z něj stává i trošku takový anti-hrdina) žije spokojený život-svoje sadomasochistické sklony si vyčerpává v práci,kde ho dokonce nedávno povýšily a ostatní touhy si vybíjí doma se svojí přítelkyní,která se k němu v nejbližší době má nastěhovat.Taková pohoda ale nemůže trvat dlouho a když už je na vrcholu jak v práci,tak v osobním životě,spadne na úplné dno.Jeho přítelkyně je totiž dcerou jednoho velvyslance,kterého jistá teroristická skupina vydírá.Shodou náhod je to zrovna ta,které se už pár měsíců snažíte dostat na kobylku.. Bohužel teroristé neskončí jen u vydírání ale přikročí k ráznému kroku a jediná kulka z odstřelovací pušky ukončí život vaší vyvolené přímo před vašima očima.Samotná hra začíná o rok později,kdy už jste na nějakou tu stopu narazily a jednou dokonce úspěšně zasáhly. Další zátah ale tak optimistický není a vaši lidé při něm "zařvou".Nicméně překazíte výbuch nálože(patrně jen výstraha),která je přímo "narvaná" jistou látkou,která není úplně až tak bepečná a jen výbuch této malé bombičky by vyhladil několik měst v okolí....Charakter hráče by se měl v průběhu dost vyvíjet a myslím,že poznáte,jakej je to "blázen" a že je schopnej opravdu všeho :) .

Hodláš do své hry zakomponovat nějaký zajímavý prvek nebo prostě něco, co donutí freeware hráče vybrat si z kvanta akčních her zdarma právě tu tvou? Inspiruješ se nějakým projektem?
Nemyslím že by tam mělo být nějak extra zvláštního nebo něco naprosto úžasného,co prostě musí hráč mít, ale doufám,že se nám povede udělat něco,co bude hráče bavit a přitom to nebude jenom další free kopie Dooma.Navíc se pokusím(slibuji jen že se pokusím ne že to zvládnu) o nějaké opravdu primitivní ovládání jednotky a jednoduché kooperace s ostatními členy.K19 už teď disponuje nejmíň 5ti zbraněmi ,což u freeware taky nebývá zvykem (v konečné fázi by jich mělo být kolem 7mi),několika málo levely v rozličných prostředích,vlastním soundtrackem o 7mi a více skladbách a příběhem,který bude navíc doprovázet česko-slovenský dubbing a pár animací. Dosud jsem na freescéně nenarazil na podobně zaměřený projekt,takže se nemám čím inspirovat.Z pár komerčních projektů ano ale opravdu jenom okrajově.

Leeter Games Doposud jsi stihl vydat dvě betaverze - hodláš zpřístupnit ještě nějaké další? Pomáhají ti postřehy od hráčů nějakým způsobem ve vývoji?
Dlouho jsem o tomto přemýšlel a myslím,že dvě jsou až moc na takovouto "hru",takže asi ne i když jistá šance by tu byla.Jak se říká.. do třetice všeho dobrého. Postřehy hráčů mi již několikrát pomohly.Například bez jejich protestů na "divnou střelbu" bych ten systém nepředělával,což by byla škoda.Taky bych si možná nelámal hlavu s tak samozřejmou pomůckou,jako jsou úkroky do stran... No a grafiku bych stejně předělal a předělávat jí budu stále.

Jak daleko vlastně s K19 army jsi a na kdy odhaduješ datum vydání?
Tak datum vydání si netroufám odhadovat.Myslím,že by jste se její konečné fáze měli dočkat ještě tenhle rok, měsíc vám zatím ale neřeknu :)). Nynější stav bych odhadoval tak 38%,takže ta největší práce nás ještě čeká.

Vedle K19 army zmiňuješ na svém webu také Operaci Vietnam. Jak Leeter Games daleko jsi s vývojem této hry, oč se vlastně bude jednat?
No to už je poněkud starší projekt :D .To jsem měl takovou vizi když jsem začínal s 3d.Jako správnej začátečník sem si vzal hodně velký sousto.Udělat jungli,když ani neumím namapovat textury,to mohlo napadnout jenom mě.Potom přišla K19 a já se asi po 2 měsících vybodnul na OV a začal pracovat jenom na ní(tím ovšem nechci říct,že se OV nedokončí). Jestli se hra na záložních CD zachovala dodnes,tak tam jsou jen základy a nějakej náznak grafiky. Až se do ní pustíme,tak budeme začínat prakticky od znova.Jediné,co bych tam nechal je asi mapa levelu.Stromy,zbraně,vietnamci a vše ostatní se bude muset předělat.

Jaké vidíš hlavní rozdíly mezi těmito dvěma hrami?
To je jako nebe a dudy.OV nemá skoro ani příběh,grafika špatně optimalizovaná a hnusná,program postrádá jakýkoliv příkaz kromě chůze....začátky jsou těžké... Myslim, že se to zatím nedá moc srovnávat.

Operace Vietnam je momentálně pozastavena - kdy plánuješ její obnovení? Myslíš si že se dá pracovat na dvou projektech v jednu chvíli?
Na dvou projektech se najednou pracovat dá,ale záleží na tom o jaký projekt se jedná.Jednomu z nich se musí dostat jednoznačně menší péče,když pracujete na grafice a programu jenom vy.My v současné době také pracujeme na dvou projektech zároveň,ale o tom druhém radši nebudu nic prozrazovat jen že se jedná o hru ne nepodobnou mechwarrioru, na kterou jsem si přizval i jednoho 3d/2dgrafika na tvorbu budov a level designu,kterého na tomto projektu "testnu" a jestli se osvědčí,přijmu ho do týmu natrvalo.Práce na OV jsou zatím v nedohlednu...Snad po vydání K19 :) .

Máš už nějaké vývojářské plány do budoucna? Zůstaneš věrný akcím nebo tě láká něco úplně jiného?
Ani ne.Akční hry jsou úspěšné už od svého zrodu a zatím jsem si nevšiml,že by nějak upadaly.Samozřejmě,že všechny naše projekty snad nebudou FPS ale ty hlavní projekty zřejmě asi ano.No a co se týče her,mám tu připravený scénář na druhý díl K19 ale na to je teď přece jenom trošku brzy :) .

Sleduješ nezávislou scénu? Ať už českou nebo světovou? Jaký tým či projekt ti přijde nejzajímavější?
Světovou scénu moc ne.Nejsem dobrý angličtinář.Ale v té České mám trochu přehled.Z týmů sleduji například Jakasoft a C4 software s kterými jsem v kontaktu (několik členů Jakasoftu dokonce uvidíte přímo v K19 jako NPC postavy),dále pak Tatka,zatím "lenošící" Tony's Games,Michala Virkovského a sledoval jsem i Davida Havlíčka se sérií textovek fuck story - nyní jsem zvědavý na čtvrtý díl od The_Pretendera.Z dalších projektů na které se těším bych uvedl třeba Berlin 1945 nebo Eternity. Leeter Games

Co rád děláš kromě sezení u počítače?
Airsoft,"kulturní akce" v hospodě,psaní scénářů,příběhů a ostatních ptákovin,natáčení amatérského filmu,válení se na posteli nebo kreslení návrhů postav. Převážnou část svého času věnuju vývoji a na jiné aktivity moc času nemám(i když osoby opačného pohlaví mají samozřejmě před PC přednost :)).

Dokázal by sis představit, že by ses někdy tvorbou her třeba i živil?
Ne tak bujnou fantazii zase nemam.Koníček je to pěknej,ale přímo živit se tím?To by mi nesedlo a stejnak by mě hned vyhodily:).

Dík za tvůj čas, je něco co bys rád vzkázal čtenářům?
Aby podporovaly všechny freetýmy,zvláště ty začínající a perspektivní a hlavně pařily,pařily,pařily a pařily nekomerční hry.Bez vás by nebylo nás a naopak :) Já děkuji za rozhovor :))

Homepage Leeter Games:leetergames.wz.cz

Autor:


Témata: Vlak


Nejčtenější

Eagle Island
Akční plošinovka Eagle Island je noční můrou ochránců zvířat

Hlavní hrdina ve hravé a barevné Eagle Island má ten nejpodivnější druh útoku. Na své nepřátele vrhá svého mazlíčka. Tomu to ale naštěstí nijak nevadí. Ponořte...  celý článek

Další z rubriky

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

2011
Nejlepší nezávislé hry roku 2010 - 1. část

První část nabízí výběr nejlepších adventur, akčních her a arkád, které jste si v minulém roce mohli z Plných her stáhnout.   celý článek

Osada
Osada – interaktivní klip od autorů Machinaria

Mix trampů a Divokého západu šokuje svou vytříbeností.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.