Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem NextCorp

  12:00aktualizováno  3:15
Jak to vypadá s nadějným přepracováním populární deskové hry Dostihy a Sázky? Co plánují jeho tvůrci do budoucna a jak se dívají na své dosud vydané hry? Odpovědi na tyto a mnohé další naleznete v dnešním rozhovoru.

Nextcorp Tým Nextcorp není na nezávislé scéně žádným nováčkem a na svém kontě má již velkou spoustu dokončených projektů, ačkoliv se zpravidla jedná pouze o jednoduché gamesky. Zrak mnohých hráčů se však momentálně upírá na jejich připravované Dostihy, jež by měly být přenesením populární deskové hry do počítačové podoby.

Becherovka Game je za námi, ty jsi do soutěže také přispěl. Jak jsi spokojen s výsledky?
V duchu jsem doufal že dopadnu o něco lépe a třeba dojde i na ten alkohol :-)

Myslíš si, že měla natolik jednoduchá hra jako puzzle šanci umístit se daleko lépe?
Ne. Byl to nehratelný škvár a i já jsem měl problém při závěrečném testování hru dohrát .-) Po zkušenostech z minula jsem vsázel spíš na vzhled, ale v tomhle směru se způsob hodnocení výrazně zlepšil (tedy na úkor mojí hry).

AirStrike: Šturmovík 2004 byl tvou již druhou multiplayerovou hrou, hodláš se v tomto směru ubírat i s některými z následujících projektů Myslíš si že se má výhradně MP hra možnost na nezávislé scéně prosadit, když je tak velká konkurence z řad komerčních her?
V současné době pracuji na multiplayeru do hry Dostihy 2004 (vlastně už 2005), ale bude zde i možnost hry proti počítači, takže čistě multiplayerovými hrami se už zabývat nehodlám. Komerční sféra v tomto směru ukojí hráče do sytosti... Kvalitní freewarovka samozřejmě může konkurovat komerční gamesce. U leckteré freewarové hry jsem strávil více času než u komerčních.

Zúčastnili jste se a vyhráli rychlosoutěže na Gamecode. Motivoval vás tento úspěch pro to, abyste zkusili štěstí také v některé z následujících? Nextcorp
Samozřejmě mě to motivovalo, jen jsem se žádné další zatím nezúčastnil :-)

Přesuňme se nyní k projektu Dostihy 2004. Kde jste se inspirovali je vcelku jasné - co tě však vedlo k přepracování právě této stolní hry? Patří/patřily deskové Dostihy mezi tvé oblíbené hry?
Mno to je asi tak, že si jednoho dne před spaním řekneš: "Tak na čem já teď budu vlastně dělat?". Podíváš se na poličku a vidíš krabici Dostihů a sázek. Náhle přijde pocit osvícení. Celou noc nespíš a přemýšlíš jak bude hra super a hned druhý den okamžitě začíná "kódění". (pozn.: po týdne velká část nadšení vyprchá a následující měsíce je to otázka silné vůle). Deskové hry na PC mě nebaví a proto se snažím udělat takovou, která by mě bavila!

V jaké fázi se projekt momentálně nachází a co všechno nám přinese. Můžeš alespoň trochu odhadnout datum vydání?
Hru lze téměř bez problému hrát. V současné době pracuji na hře po internetu. Chybí hra proti počítači, intro, zvuky, hudba a řada dalších věcí-drobností. Datum vydání si předpovědět netroufám, jelikož už jsem ho dvakrát nedodržel, do třetice chci aby bylo definitivní a proto ho oznámím až bude vše hotovo.

Pro mnoho svých her využíváš nástroj jménem Petr. V čem shledáváš jeho výhody a co ti naopak při vývoji vadí?
Hodně her jsem v něm dělal a musím říct, že je to jako droga - těžko se odvyká. Ta volnost tvorby, rychlost a efektivita s jakou se dělají hry je neuvěřitelná. Nevýhodou je, že to není "standard" a pokud se chce někdo programováním živit, určitě to nebude pomocí Petra. Dostihy (i Puzzle do BG) už dělám v Delphi.

Co si myslíš o Petrovi ve srovnání s programy jako Gamemaker? Jaký máš k němu vůbec vztah?
Gamemaker se Petrovi nevyrovná. Za Petra je ale třeba zaplatit nějaký ten (sic zanedbatelný) peníz. Vztah k němu mám dobrý.

Hodláš se pustit do budoucna opět do Becherovka Game či jiných podobných vývojářských soutěží?
Minulý rok touhle dobou jsem si říkal, že Becher Game se už nikdy nezúčastním a jak to dopadlo :-). Pokud bude rychlosoutěž jejíž téma mě zaujme a pokud budu mít zrovna čas, třeba se zúčastním.

Sleduješ svou českou konkurenci? Která freewarovka tě v poslední době nejvíce zaujala?
Sleduju. Například bitvu v Plane Arcade si na chvíli zahraju skoro každý den. Skvělý je StarShip Trooper a Fuk se mi taky moc líbí. Taky nesmím zapomenout na Želvíky :-) Nextcorp

Jak uvádíš na stránkách, v týmu jsi prakticky sám. Jak ti tato práce vyhovuje? Nezatoužils někdy po nějakém trvalejším pomocníkovi?
Jsem sám a proto mám ve vývoji dost obstojný bordel - nemám tolik potřebu dělat vše přehledně a dělat dokumentaci. Je to chyba a do budoucna se v tomhle směru musím zlepšit. Grafik by neuškodil!

Co děláš ve volném čase, nepočítám-li sezení u kompu a tvorbu her?
Pravidelně se snažím sportovat. Nepravidelně je to celkem zajímavá spousta věcí (od hospody a fesťáků až po tůry přírodou...)

Můžeš čtenářům vysvětlit co znamená název vašeho týmu a jak jsi na něj vůbec přišel?
Neznamená to nic, leda že by to někdo rozložil na "Next" a "corp" což by mohlo být "corporation". Těžko říct :)

Chtěl bys něco vzkázat čtenářům Plných Her?
Lžete, kraďte, podvádějte a poslouchejte heavy metal! :-)

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.