Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem Oasis Games

  12:00aktualizováno  12:55
Líbila se vám ručně kreslená adventura, jež se zúčastnila naší BW Competition a v recenzi byla označena za hru podobnou českému Horkému Létu? Pak vás jistě bude zajímat, co pro nás hoši z Oasis Games chystají do budoucna.

Oasis Games Tým Oasis Games by se dal s trochou nadsázky označit za nováčky na české nezávislé scéně. Proč s nadsázkou? Neboť jádro tohoto týmu prakticky vzniklo z již neexistujícího ADMAsoftu. V současné době čítá tým tři členy, ovšem na pokračování jejich tajemné adventury Jízda Smrti 2 pracuje hned 5 vývojářů …

Kolik lidí dělalo na adventuře, kterou jste poslali do BW Competition? Jste s výsledkem spokojeni?
S Tam a Zpět jsme spokojeni jen do určité míry, protože se nám nepodařilo hru udělat tak dlouhou, jak jsme prvně plánovali. Bohužel s výsledkem v soutěži  - alespoň já  - nejsem vůbec spokojen, hra měla na víc....

Proč jste ji neudělali tak dlouhou, jako jste plánovali? Nezbyl čas? Jak dlouho jste na hře vůbec pracovali?
Na hře jsme začali pracoval začátkem prázdnin....tím pádem si každý asi řekne, že času bylo dost....ale bohužel jsme vydrželi dělat hru asi 14 dnů, potom nám do toho něco vlezlo a vrátily jsme se k ní až týden před uzávěrkou. Proto ten magický čas odevzdaní hry 23:59.

Můžeš nám říct, proč vlastně Admasoft zanikl? A proč trvalo tak dlouho, než z něj vznikl nový tým?
Vnitřní neshody v týmu:) Proč to tak dlouho trvalo? Čekali jsme na správný okamžik:)

Mno dobrá. Nepočítáte náhodou s pokračováním Tam a Zpět, když bylo řečeno, že jste nakonec hru neudělali tak dlouhou, jako jste původně zamýšleli?
Popravdě řečeno nepočítáme. Za prvé není dobrý příběh (a ani nebude) a za druhé se neujala tak jak jsme čekali, takže není třeba pokračování. Teď se hlavně soustředíme (ostatní se soustředí, já dělám všechno, jenom neprogramuju :)) na Jízdu smrti 2, což měl být původně hit letošních Vánoc. Jenomže nám odešel hlavní 3D grafik, takže se vývoj pozastavil, dokud neseženeme náhradu... Oasis Games

Můžeš nám o hře povědět něco bližšího? Bude přímo navazovat na předešlý titul?
Bude. Snad nebude vadit, když řeknu něco k začátku. Ocitnete se v márnici. Klasicky nebudete vědět kdo jste, proč tam jste atd. Cestou vás budou provázet vzpomínky na zamordování dvou důchodců. Více radši neprozradím, jinak by scénáristu provázeli vzpomínky na mou vraždu :) Bude navazovat...

Jaké bude zpracování Jízdy smrti 2? (myslím tím 2D nebo renderované 3D), bude obsahovat dabing?
Původně jsme zamýšleli 3D renderované zpracování, ale kdoví jak to dopadne teď, když není 3D grafik. Byli jsme nuceni uvažovat o 2D, ale se tato myšlenka hned zavrhla. Jinak JS2 bude nadabovaná, ale kým a jak se ještě neví, je to příliš brzy a není to to, čím bychom se teď hlavně zabývali.

A co délka? Splní protentokráte vaše očekávání? Jak na tom budou hádanky? Budou čistě logické?
Budou logické, vše bude dávat smysl, hráči nebudou nuceni kombinovat předměty zcela nelogicky. Co se týče délky. Rozhodně se zvýší oproti původní Jízdy smrti a to o dost. Netroufám si ale říct, za kolik minut (hodin) ji bude průměrný zaujatý hráč schopen dohrát. Příběh se také ještě stále předělává.... Ale bude to drsný :)

V jaké fázi se hra momentálně nachází, co je již hotovo a na kdy odhadujete dokončení?
Jízda smrti 2 se nachází ve fází plánování (to už je asi půl roku :)). Hotovo je 5 artworků a scénář. To víte, já a Atic (další programátor) se nechceme pouštět do enginu, dokud neuvidíme nějaké grafické výtvory. Dokončení, pokud půjde vše hladce, odhaduji já osobně, někdy na Velikonoce příštího roku (tento rok bychom to už asi nestihli)

Nějaké další plány do budoucna máte? Budete se i nadále věnovat adventurám?
Snad už ne. Pokračováním Jízdy smrti to snad zakončíme, ale bůhví, co bude dále. Možná ještě nějakou patlaninu (adventuru) do kupy dáme, spíše bych teď chtěl zkusit udělat nějakou akční hopsačku, nebo simulátor alkoholu v krvi :)

Máte na české nebo zahraniční freeware scéně nějaké vzory? Oasis Games
No, snad Enteroni z freeware scény a Adventure Company z té komerční. To jsou ale zase tymy specializované hlavně na adventury, takže nám to nakonec asi i zůstane...

Uvažoval jsi někdy nad tím, že by tě tvorba her mohla živit? Líbilo by se ti to? Nehodláte někdy zkusit štěstí také na poli shareware?
O to mi jde :) ... Uvažovali jsme o Jízdě smrti 2 jako shareware, ale pro adventuru se to moc nehodí. Jinak, už hážeme pravidelně každý týden 10,- Kč do prasátka, abychom si mohli v budoucnu koupit kompy, software atd a začít tvořit hry profesionálně... Možná to padne nakonec nějakou Internetovou kavárničku, PC hernu .... :)

Ačkoliv nejste s umístěním na letošním BWC spokojeni - hodláte zkusit štěstí v některé z rychlosoutěží či třeba nadcházejícím ročníku Becherovka Game? Jaké vůbec máš na tyto vývojářské soutěže názor?
Pokusíme se zúčastnit rychlosoutěže, co probíhá na Gamecode. Snad bude dostatek času... Jinak, rychlosoutěže nám nevadí, hlavně když nějakou příště vyhrajeme.... Třeba BG2005 :)

Co si vůbec myslíš o projektech jako České Hry a Gamecode? Který z nich je osobně tvůj favorit a proč? :)
Kdysi sem lezl na Gamecode.... Teď už se o to moc nezajímám, na ČH ani GC jsem nebyl už hodně dlouho. Rozhodně to má určitě pozitivní účinky na free vývojáře :) ... A já tam nechodím a dopadl jsem jak jsem dopadl :)

Oasis Games A co Vánoce? Co očekáváš pod stromeček a jak strávíš Silvestra?
Pod stomeček nic neočekávám, prý už jsem velký a všechno mám. Na Silvestra asi vyrazím s kámošema někam daleko.

Hraješ freeware hry? Pokud ano, která tě poslední době nejvíce zaujala?
Freeware sice stahuju, ale všechny většinou nezůstanou na mm hadru moc dlouho. V poslední době jsem hrál hodně dlouho Plane Arcade, to je určitě jedna z nej freewarovek. 

A co komerční hry, co si myslíš o Doom 3 a Half-Life 2?
Doom 3 mě dost zklamal a Halfa 2 jsem ještě nehrál a ani se na něj zrovna 2x nechystám .... Musím přeci pracovat, že?

A již tradiční otázka na závěr - chtěl bys něco vzkázat našim čtenářům?
Omluvte mě za chyby. Psal jsem slohovku, umřela mi má oblíbená moucha a venku pořád nesněží, byl jsem psychicky na dně...

:-) To že nesněží mě štve taky ;) Díky za rozhovor

Autor:


Témata: Advent a Vánoce


Nejčtenější

Symmetry
Symmetry je děsivý výjev ze života s psychickou chorobou

Pokud se považujete za perfekcionisty, pravděpodobně vás Symmetry vyděsí. Mít v životě všechno pěkně „na svém místě“ je však mnohdy těžší, než se zdá. Zvlášť...  celý článek

Další z rubriky

Mario
Největší herní klaďas Mario týrá zvířata, tvrdí jejich ochránci

Do videoher se kriticky pustila už i Americká organizace na ochranu zvířat PETA. Terčem kritiky se stalo nošení virtuální kožešiny. Organizace tvrdí, že nechce...  celý článek

Awakener
Návod: Awakener - zcela neznámý opilec

Sympatická adventura s poměrně logickými řešenímu hádanek je vhodná i pro začínající hráče adventur. Pokud byste se i přesto na některém místě zasekli, pomůže...  celý článek

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.