Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem Proces Software

  8:39aktualizováno  9:01
Interview s Marwinem - leaderem českého týmu Proces Software. Týmu, který stojí za hrami jako SnowyNoid360, Mario: Apokalypse či I.D.E.A a který aktuálně připravuje čtyři další nové, zajímavé projekty.

Process SoftwareKdy a proč jste vznikli?
Proces Software má zdlouhavou a opravdu komplikovanou historii. Samotný Proces Software totiž vznik sloučením dvou jiných týmu - Circle Soft ( Marwin-Leader ) a Biohazard Games. Proces Software tedy vznikl přesně 12. dubna 2006. Vznikli jsme za účelem vás pobavit a vytvořit co nejlepší freeware hry. Časem se k nám přidali další týmy: Galaxy Illegal Studio, Under Software. Více o vzniku týmu se dočtete v naší Historii na stránkách www.proces.xf.cz.


Jak jste přišli na název týmu, proč Proces Software?
Mno, jak jsme klábosili na Skype o spojení Circle Soft a Biohazard Games, došla samozřejmě řeč i na název týmu. Dlouho se vymýšlelo. A během chvíle padalo tolik názvů, že se to jen stěží dalo spočítat. Například: BluePoint Software, Hit and Board, Black Formation (nyní je to náš název připravovaného projektu, něco jako Skorpion Win Cheater ), apod. Ale Proces Software zvítězil :-)


Čím vším se zabýváte a co je vaší hlavní činností?
Náš sortiment je opravdu široký. Zabýváme se především tvorbou her v Game Makeru, ale také tvorbou kvalitních www stránek. Do našich služeb patří i tvorba grafiky -Â? loga, animace a podobně. Jste dobrý tým a chcete být lepší či prostě se nějak zapojit do našeho světa?! Máme pro Vás spolupráci ve skvělém prostředí Proces Softwaru.


Která vámi nevytvořená hra vás v poslední době nejvíce zaujala a proč?
Poslední dobou jich bylo hodně. Jelikož jsem redaktor na Hernisvet.cz , her mi rukou prochází opravdu sousta. Freeware her, u kterých jsem zůstal opravdu delší dobu, je však málo - jedna z nich je Čerto. Perfektní RPG s lehce parodujicími prvky mě dostalo nejvíce. Hraji ho vždy, když mi je opravdu zle a potřebuji se odreagovat. Dále třeba BabyMagniPix, Super Mario 2006, Nanozoa, Roboťs Arena apod.


Kolik lidí váš tým tvoří?
Hmm... Ještě, že je nemusím popisovat, to bych tu byl snad do večera :-D
Se mnou 15, ovšem 2 lidé jsou u nás na zkoušku a snaží se nás přesvědčit, jestli mají na to, aby se k nám připojili. No jo no, testovat se musí přeci :-)
Více o nás najdete na našem webu v sekci - týmu.


Process SoftwareJste poměrně plodný tým... Na čem všem teď aktuálně pracujete? Představte své rozpracované projekty...
V současnosti jich máme celkem hodně a v nejbližší době, 24.12 vyjde jedna hra, kterou vám teď popíši. Jedná se o Arkanoida ve 360 stupňovém podání se sněžným kabátkem. Demo je stažitelné již teď na našich stránkách a můžete se přesvědčit, že to zas taková blbost nebude a zabaví vás na nějaký ten čas. Ovšem demo je již starší a neobsahuje nové prvky a vychytávky. V plné verzi uvidíte efekty hořícího míčku a další věci, které v tomto stylu her bývají.
Dále připravujeme Duel Battle, který byl kvůli jedné z chyb pozastaven a odložen na Leden (Během Vánoc se bude makat na silvestrovské hříčce -ÂÂÂ? skákačce). Jedná se o hru typu Bulánci, Worms ovšem s novinkou -ÂÂÂ? zajímavou kampaní, kdy roboti převážně ovládají svět. Spousta bitev o území, obchodování, smlouvy...
Nation Bounce je pracovní název hry, jejíchž příběh sahá do daleké historie japonských samurajů. Hra vás přenese tak do dějin starého Japonska plného krásných budov, lesů, studánek. Vše ještě se skřítky a dalšími kouzelnými tvory obývající tento překrásný a nyní ohrožený svět. Opravdu čekejte příjemnou a zajímavou odreagovačku, která vás dostane! Největší, nejambicióznější projekt - Star Cry. Ten je na delší povídání a příběh též. Více o projektu se dozvíte na stránkách samotné hry - www.starcry.xf.cz . Těšte se na zábavnou herní, vánoční nabídku od týmu Proces Software.


Do které (ze svých připravovaných her) vkládáte největší naděje a proč?
Asi do dlouhého projektu Star Cry, který vyjde ještě za delší dobu.


Jaká je vaše představa o kvalitní freeware hře?
Kvalitní freeware hra by mě měla chytnout jako "láska na první pohled". Pěkně ozvučené menu hry a stejně tak kvalitní grafická stránka. Po spuštění hry by měl být předveden kvalitní začátek - příběh, který během hry pěkně vyvrcholí a klidně nadchne na pokračování. Hra musí být zajímavá, propracovaná, efektivní, pěkně ozvučená a podobně :-) ...


Kolik her už jste dodělali?
Celkem 3 + vydali jsme jedno demo na připravovanou Vánoční hříčku SnowyNoid360.


Kterou ze svých her považujete za nejlepší a proč? Co je to za hru?
No zatím asi sérii Mario:Apokalypse, jelikož jsme zatím moc her nevytvořili, ale nyní vám to vynahradíme. Je to skákačka s hlavním hrdinou italským instalatérem Mariem, převedená tak trochu do nového kabátku, kde byla přidána nějaká ta jiná grafika. Zvuk se hodí ke hře a je některý vytržen z předchozích dílů. Více o hře najdete samozřejmě na naší homepage :-P


Vytvořili jste také remake populární skákačky Mario. Proč vás inspirovala právě tato hra?
Popravdě ... Po vzniku Proces Softwaru jsme neměli několik měsíců žádnou vytvořenou hru. Jen jsme slibovali velké projekty a nic. A tam jsem se rozhodl pro Maria, jelikož sem si všiml, že právě on přitahuje spoustu lidí a dělá velký rozruch na freeware scéně poslední dobou.


Co musím udělat proto, kdybych se k vám chtěl přidat?
Stačí nás kontaktovat jakýmkoliv způsobem uvedeným na našem webu, takže na ICQ, Skype, shoutboard, forum, email ... jak kdo chce :-) Sdělit nám, co umí, jak by chtěl pomoct, ukázat pár svých prací a to většinou stačí. Pokud si nejsme hned jistí, jestli bude pro nás dotyčný člověk přínosem, nabídneme mu zkušební dobu, ve které se může předvést.


Process SoftwareJe něco, co na tvorbě her opravdu nesnášíte?
Vždycky se najde něco, co vás vytočí a na chvíli pozastaví váš projekt. Já tyhle věci řeším spánkem. Vyspím se a ráno mám šedou mozkovnu o něco šedší. Ne, vážně, spánek vše vyřeší a když ne, poraďte se s někým, kdo by té věci mohl rozumět lépe. Pravidelně na tvorbě her nesnáším asi začátek. Vše rozvrhnout, napsat, popsat, připravit, domluvit, popřípadě nakreslit. To je opravdu makačka, ale potom když se vývoj rozjede na plné obrátky, jde skoro všechno jako po másle. (pozn. PepiCzech -Â? já ty začátky právě miluju, nesnáším to konečný ladění a pilování detailů - to je pro mě pruda:-)


Má podle vás smysl dělat počítačové hry?
Samozřejmě že má. Počítačové hry jako takové jsou perfektním odreagovacím prostředkem. Určitě se vám zdají někdy dny dlouhé, nuda vás žere, tak nejlepší variantou je, že zvolíte právě PC hry. Já osobně však freeware :-)


Jaké jsou ohlasy hráčů na vaší herní tvorbu?
Většinou kladné a pevně věřím, že to tak zůstane i nadále.


Kde máte internetové stránky a co je na nich k vidění, ke stažení?
Stránky máme na www.proces.xf.cz a je na nich info o nás, našich hrách. Naleznete zde servis, nabídku na spolupráci s námi a nově sekci článků, kde komentujeme dění okolo tvorby her. Inspirujte se textem o Gamedesignu od PepiCzecha.


Které české vývojáře freeware her uznáváte?
Nejvíce asi Kyller Studio, Fiolasoft, Speedy Games a další ( je jich opravdu mnoho). Za vzor mám asi Fiolu, který vede svůj vlastní tým Fiolasoft. Věřím, že se mu někdy vyrovnám a doufám, že budeme v budoucnosti spolupracovat na stejném projektu, který dotáhneme do konce. Sám Fiola prohlásil, že se teď poslední dobu řadíme mezi nejlepší týmy tvořící hry v programu Game Maker - děkuji.


Co by jste vzkázali našim čtenářům?
Čtenáři... hrajte freeware hry a podporujte vývojáře. Je to důležité a já o tom vím své. Samozřejmě sledujte náš web ( www.proces.xf.cz ), ať víte, co chystáme, či co jsme vydali. Hrajte naše hry a hlasujte v anketách. Také zanechte vzkaz, pač nám to udělá strašnou radost. A hlavně nezapomeňte navštěvovat i Plnehry.cz . Snad se někdy zde ještě uvidíme a děkuji za rozhovor.


Za Proces Software mluvil Marwin ( Leader týmu - programátor )...
Autor:


Témata: Robot, Skype


Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.