Kdy a
proč jste vznikli?
Proces Software má zdlouhavou a opravdu komplikovanou historii. Samotný
Proces Software totiž vznik sloučením dvou jiných týmu - Circle Soft (
Marwin-Leader ) a Biohazard Games. Proces Software tedy vznikl přesně
12. dubna 2006. Vznikli jsme za účelem vás pobavit a vytvořit co
nejlepší freeware hry. Časem se k nám přidali další týmy: Galaxy
Illegal Studio, Under Software. Více o vzniku týmu se dočtete v naší
Historii na stránkách www.proces.xf.cz.
Jak
jste přišli na název týmu, proč Proces Software?
Mno, jak jsme klábosili na Skype o spojení Circle Soft a Biohazard
Games, došla samozřejmě řeč i na název týmu. Dlouho se vymýšlelo. A
během chvíle padalo tolik názvů, že se to jen stěží dalo spočítat.
Například: BluePoint Software, Hit and Board, Black Formation (nyní je
to náš název připravovaného projektu, něco jako Skorpion Win Cheater ),
apod. Ale Proces Software zvítězil :-)
Čím
vším se zabýváte a co je vaší hlavní činností?
Náš sortiment je opravdu široký. Zabýváme se především tvorbou her v
Game Makeru, ale také tvorbou kvalitních www stránek. Do našich služeb
patří i tvorba grafiky -Â? loga, animace a podobně. Jste dobrý tým a
chcete být lepší či prostě se nějak zapojit do našeho světa?! Máme pro
Vás spolupráci ve skvělém prostředí Proces Softwaru.
Která
vámi nevytvořená hra vás v poslední době nejvíce zaujala a proč?
Poslední dobou jich bylo hodně. Jelikož jsem redaktor na Hernisvet.cz ,
her mi rukou prochází opravdu sousta. Freeware her, u kterých jsem
zůstal opravdu delší dobu, je však málo - jedna z nich je Čerto.
Perfektní RPG s lehce parodujicími prvky mě dostalo nejvíce. Hraji ho
vždy, když mi je opravdu zle a potřebuji se odreagovat. Dále třeba
BabyMagniPix, Super Mario 2006, Nanozoa, Roboťs Arena apod.
Kolik
lidí váš tým tvoří?
Hmm... Ještě, že je nemusím popisovat, to bych tu byl snad do večera
:-D
Se mnou 15, ovšem 2 lidé jsou u nás na zkoušku a snaží se nás
přesvědčit, jestli mají na to, aby se k nám připojili. No jo no,
testovat se musí přeci :-)
Více o nás najdete na našem webu v sekci - týmu.
Jste
poměrně plodný tým... Na čem všem teď aktuálně pracujete? Představte
své rozpracované projekty...
V současnosti jich máme celkem hodně a v nejbližší době, 24.12 vyjde
jedna hra, kterou vám teď popíši. Jedná se o Arkanoida ve 360 stupňovém
podání se sněžným kabátkem. Demo je stažitelné již teď na našich
stránkách a můžete se přesvědčit, že to zas taková blbost nebude a
zabaví vás na nějaký ten čas. Ovšem demo je již starší a neobsahuje
nové prvky a vychytávky. V plné verzi uvidíte efekty hořícího míčku a
další věci, které v tomto stylu her bývají.
Dále připravujeme Duel Battle, který byl kvůli jedné z chyb pozastaven
a odložen na Leden (Během Vánoc se bude makat na silvestrovské hříčce -ÂÂÂ?
skákačce). Jedná se o hru typu Bulánci, Worms ovšem s novinkou -ÂÂÂ?
zajímavou kampaní, kdy roboti převážně ovládají svět. Spousta bitev o
území, obchodování, smlouvy...
Nation Bounce je pracovní název hry, jejíchž příběh sahá do daleké
historie japonských samurajů. Hra vás přenese tak do dějin starého
Japonska plného krásných budov, lesů, studánek. Vše ještě se skřítky a
dalšími kouzelnými tvory obývající tento překrásný a nyní ohrožený
svět. Opravdu čekejte příjemnou a zajímavou odreagovačku, která vás
dostane! Největší, nejambicióznější projekt - Star Cry. Ten je na delší
povídání a příběh též. Více o projektu se dozvíte na stránkách samotné
hry - www.starcry.xf.cz . Těšte se na zábavnou herní, vánoční nabídku
od týmu Proces Software.
Do
které (ze svých připravovaných her) vkládáte největší naděje a proč?
Asi do dlouhého projektu Star Cry, který vyjde ještě za delší dobu.
Jaká
je vaše představa o kvalitní freeware hře?
Kvalitní freeware hra by mě měla chytnout jako "láska na první pohled".
Pěkně ozvučené menu hry a stejně tak kvalitní grafická stránka. Po
spuštění hry by měl být předveden kvalitní začátek - příběh, který
během hry pěkně vyvrcholí a klidně nadchne na pokračování. Hra musí být
zajímavá, propracovaná, efektivní, pěkně ozvučená a podobně :-) ...
Kolik
her už jste dodělali?
Celkem 3 + vydali jsme jedno demo na připravovanou Vánoční hříčku
SnowyNoid360.
Kterou
ze svých her považujete za nejlepší a proč? Co je to za hru?
No zatím asi sérii Mario:Apokalypse, jelikož jsme zatím moc her
nevytvořili, ale nyní vám to vynahradíme. Je to skákačka s hlavním
hrdinou italským instalatérem Mariem, převedená tak trochu do nového
kabátku, kde byla přidána nějaká ta jiná grafika. Zvuk se hodí ke hře a
je některý vytržen z předchozích dílů. Více o hře najdete samozřejmě na
naší homepage :-P
Vytvořili
jste také remake populární skákačky Mario. Proč vás inspirovala právě
tato hra?
Popravdě ... Po vzniku Proces Softwaru jsme neměli několik měsíců žádnou
vytvořenou hru. Jen jsme slibovali velké projekty a nic. A tam jsem se
rozhodl pro Maria, jelikož sem si všiml, že právě on přitahuje spoustu
lidí a dělá velký rozruch na freeware scéně poslední dobou.
Co
musím udělat proto, kdybych se k vám chtěl přidat?
Stačí nás kontaktovat jakýmkoliv způsobem uvedeným na našem webu, takže
na ICQ, Skype, shoutboard, forum, email ... jak kdo chce :-) Sdělit nám,
co umí, jak by chtěl pomoct, ukázat pár svých prací a to většinou
stačí. Pokud si nejsme hned jistí, jestli bude pro nás dotyčný člověk
přínosem, nabídneme mu zkušební dobu, ve které se může předvést.
Je
něco, co na tvorbě her opravdu nesnášíte?
Vždycky se najde něco, co vás vytočí a na chvíli pozastaví váš projekt.
Já tyhle věci řeším spánkem. Vyspím se a ráno mám šedou mozkovnu o něco
šedší. Ne, vážně, spánek vše vyřeší a když ne, poraďte se s někým, kdo
by té věci mohl rozumět lépe. Pravidelně na tvorbě her nesnáším asi
začátek. Vše rozvrhnout, napsat, popsat, připravit, domluvit, popřípadě
nakreslit. To je opravdu makačka, ale potom když se vývoj rozjede na
plné obrátky, jde skoro všechno jako po másle. (pozn. PepiCzech -Â? já ty
začátky právě miluju, nesnáším to konečný ladění a pilování detailů -
to je pro mě pruda:-)
Má
podle vás smysl dělat počítačové hry?
Samozřejmě že má. Počítačové hry jako takové jsou perfektním
odreagovacím prostředkem. Určitě se vám zdají někdy dny dlouhé, nuda
vás žere, tak nejlepší variantou je, že zvolíte právě PC hry. Já osobně
však freeware :-)
Jaké
jsou ohlasy hráčů na vaší herní tvorbu?
Většinou kladné a pevně věřím, že to tak zůstane i nadále.
Kde
máte internetové stránky a co je na nich k vidění, ke stažení?
Stránky máme na www.proces.xf.cz
a je na nich info o nás, našich hrách. Naleznete zde servis, nabídku na
spolupráci s námi a nově sekci článků, kde komentujeme dění okolo
tvorby her. Inspirujte se textem o Gamedesignu od PepiCzecha.
Které
české vývojáře freeware her uznáváte?
Nejvíce asi Kyller Studio, Fiolasoft, Speedy Games a další ( je jich
opravdu mnoho). Za vzor mám asi Fiolu, který vede svůj vlastní tým
Fiolasoft. Věřím, že se mu někdy vyrovnám a doufám, že budeme v
budoucnosti spolupracovat na stejném projektu, který dotáhneme do
konce. Sám Fiola prohlásil, že se teď poslední dobu řadíme mezi
nejlepší týmy tvořící hry v programu Game Maker - děkuji.
Co
by jste vzkázali našim čtenářům?
Čtenáři... hrajte freeware hry a podporujte vývojáře. Je to důležité a
já o tom vím své. Samozřejmě sledujte náš web ( www.proces.xf.cz ), ať
víte, co chystáme, či co jsme vydali. Hrajte naše hry a hlasujte v
anketách. Také zanechte vzkaz, pač nám to udělá strašnou radost. A
hlavně nezapomeňte navštěvovat i Plnehry.cz . Snad se někdy zde ještě
uvidíme a děkuji za rozhovor.
Za Proces Software mluvil Marwin ( Leader týmu - programátor )...
- pondělí 30. července 2007