Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem Rainbow Creatures

  12:00aktualizováno  11:00
Příjemná arkáda B.I.R.D. je již nějakou dobu venku a zahrála si ji velká spousta freeware hráčů - jak se však na samotné dílko dívá sam autor a co chystá do budoucna? Čtěte náš rozhovor.

RainbowCreaturesVyzpovídali jsme šéfa týmu Rainbow Creatures, jehož posledním dílkem je nedávno vypuštěný B.I.R.D., jenž je v podstatě hrou na pomezí mezi freeware a shareware. Zajímá vás tedy, kam budou dále mířit kroky tohoto nadějného týmu?

Takže můžeš na úvod představit kdo se ve vašem týmu nachází, jak dlouho fungujete a s jakým cílem jste tým zakládali?
Tým tvořím hlavně já, dá se říct že součástí se stal i příležitostný hudebník Mem, jinak s poslední hrou pomáhalo ještě pár dalších externistů. Pod značkou Rainbow Creatures dělám hry asi přes půl roku, i když první "vydanou" hru jsem zmákl před rokem a čtvrt. RC jsem založil s cílem stát se tvůrcem kvalitních shareware her, abych se mohl živit tím co mě baví. To je asi ten hlavní cíl, dělat věc která mě baví.

Nakousl jsi živit se tím co tě baví. Myslíš si, že tě dokáže tvorba sharewaru uživit? Takovou snahu má podle mě spousta i českých tvůrců. Kdybys dostal nabídku, nechtěl by ses raději podílet na nějakém komerčním projektu?
Co se týče uživení - myslím že určitě, jen to chce výdrž a odhodlání. Mám kontakty na několik lidí co se tím živí a sleduju celkem dlouho shareware scénu. Jestli se tím uživím konkrétně já ještě nevím, ale vím že je to možné a to mi stačí :-) Na komerčním projektu bych se podílet nechtěl, mám rád relativní nezávislost a kontrolu nad vývojem hry, i nad vším tím okolo..nebavilo by mě být jen tím kolečkem ve stroji.

I přes to, že jak píšeš se chceš věnovat sharewaru, vypouštíš pro české hráče své hry zadarmo - nebojíš se že se hra tímto způsobem rozšíří masivně do světa jako tomu bylo v případě Plane Arcade , kterou se nakonec tvůrci také pokoušeli v zahraničí prodat?
Tak vypustil jsem na testing zatím 2 hry, ty sharewarově prodávat nebudu. Co se týče hry BIRD, free verze bude obsahovat 2x míň levelů než full verze, samozřejmě je to o dost víc než co poskytne oficiální demo k shareware. U BIRD je to naposled co to tak budu dělat, chtěl jsem se touhle hrou nějak tady uvést a je to v podstatě takový dárek CZ free scéně. Pravděpodobně vyjde ta free verze v češtine takže to snad rozšiřitelnost omezí. Ale jinak se zas tak nebojím..lidi kteří nezaplatí za full a raději budou hledat omezené verze zadarmo nebo někde na warez nejsou většinou potencionální zákazníci.

Co si myslíš o shareware hrách žánrově - které se nejlépe prodávají nebo na žánru dle tvého nezáleží? Neomezuje tě tak trochu tento fakt?
: S nástupem herních shareware portálů na tom začlo dost záležet. Jak se kdekoliv začnou točit větší peníze, je tam riziko ztráty a provozovatelé portálů sázejí raději na osvědčené žánry. Máš dvě možnosti - udělat hru "portal-friendly", což je dneska "casual" hra(tj.pro příležitostné hráče), nejlíp když se to líbí i holkám, po tom portály jdou.
Nebo můžeš jít do čehokoliv - třeba rpgčka, ale musíš prodávat jen z tvého webu, takže chvilku potrvá než se něco prodá, závisí to na návštěvnosti tvého webu. Omezování bych tohle nenazýval..je to o tom, jaký přístup si kdo zvolí, jestli chce dělat hry pro portály nebo ne. Když je hra dobrá, na žánru nezáleží.

RainbowCreaturesNeláká tě vyzkoušet si ani některou ze soutěží jako je Únos nebo Becherovka Game či snad něco menšího pořádaného kupříkladu Českými hrami?
Ty soutěže jsou moc zajímavé, ale víc mě láká vydat hru přímo pro lidi. Myslím že mi to dá víc jak pro kvalitu budoucích her tak snad i finančně. Neznám přímo pravidla soutěží, ale tuším že Becherovka si pak hru vezme, což je pro mě neadekvátní vynaložený energii na vývoj hry:) Ale jak říkám, ty soutěže jsou prospěšné, alespoň pro zvyšování úrovně vývojářů a jejich výtvorů. Třeba taky nějakou soutěž někdy zkusím.

Tvým posledním projektem byl BIRD, jak se na něj teďka po dokočení díváš - povedlo se ti udělat vše, cos chtěl? Jak Dlouho ti vlastně vývoj zabral?
Ani jsem nečekal, že se tak rozroste, mělo to být o dost jednodušší, původně vlastně jen jeden level se zvyšujícím se počtem nepřátel. Ale transformovalo se to do podoby v jaké je to teď a jsem s tím spokojen. Všechno co jsem chtěl jsem do hry nedal, myslím že se to nepovedlo ještě nikomu kdo tvoří hry:-) Ale v téhle podobě je to přijatelné a odvážím se to i vydat. Vývoj zabral s různými pauzami přes půl roku, asi 3 měsíce jsem dělal na engine který půjde s úpravami použít i na další hry, další cca 3 měsíce na hře a levelech pro free verzi a poslední dobu jen ladím bugy, detaily a dodělávám levely do shareware.

Máš již nějaké nápady pro své budoucí projekty? Něco co bys rád vyzkoušel?
Právě stojím před dokončením BIRDa, takže ho mám plnou hlavu. Ale v budoucnu bych se rád věnoval spíš něčemu složitějšímu jako rpg, asi to zní jako klišé typu "chcu udělat se sousedem rpgčko", ale myslím to vážně. Samozřejmě by se nejednalo o Baldur's Gate, inspirací jsou pro mě třeba Spiderweb Software. BIRD je spíš portálová hra a na tom, jak se ujme, bude záviset jak brzo se budu moc přesunout k těmto věcem.

Prozatím byly všechny tvé hry v 2D grafice - nehodláš někdy prozkoumat také vody 3D her? V čem má podle tebe 2D nad 3D výhodu?
Hlavní výhoda je , že si sám umím nakreslit solidní pixel grafiku:)Taky myslím, že nemusí automaticky znamenat 3D=hezká grafika, dobrá hra. Další věc byla v programování..(i když vím o všemožných 3D knihovnách). A celkově pokud bych chtěl dělat složitější hru ve 3D potrvá to určitě dýl, nebo na to budu potřebovat víc lidí, to třeba až později. Takže výhody budou asi v rychlosti vývoje, ušetřených nákladech. Až bude ten správný čas a budu "na to mít", 3D se bránit nebudu. RainbowCreatures

Čemu se věnuješ kromě tvorby her?
V současný době jen tvorbě her, předtím jsem dělal grafiku do pár shareware her. A ještě pár dalších věcí okolo her, ale ty ses ptala na věci kromě tvorby že:) Tak projíždím okolí naší vesnice na kole, skoro denně - když je dobrý počasí, potřebuju hodně pohybu. Mám taky strašně rád vodu, když se vyjasní a je teplo běžím hned plavat. Věnuju se přítelkyni(doufám že má stejnej názor:), na on-line novinách zkoumám rubriky věda a technika a ekonomika, trápím naše domácí zvířátka atd. Taky mám celkem rád cestování.

Kolik hodin denně/týdně ti tvorba her vlastně zabere?
Pravidelně to nepočítám, snažím se toho udělat co nejvíc, ale zas se nepřetěžovat a dávat si pauzy. Dřív jsem býval strašně línej. Záleží taky, co zahrnuješ pod pojem tvorba hry, jestli samotný programování/kreslení grafiky, nebo i testing, chaty se spolupracovníkama atd. Ale pohybuje se to různě, tak od 6-7 do 10 hodin, maxima jsou kolem 12. Když musím zabrat tak i víc, ale nejdůležitější je podle mě efektivita, co za těch 8 hodin udělám, než kolik hodin pracuju..

Chtěl bys něco na závěr vzkázat čtenářům?
Ať se mají dobře..život není jen o hrách:)

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Family Farm perex
Family Farm - dojmy z demoverze

Skvělý simulátor farmaření od českého týmu Hammerware má pohlednou grafiku a nabízí promyšlenou příběhovou kampaň. Ostatně vyzkoušet si ho můžete sami.  celý článek

Awakener
Návod: Awakener - zcela neznámý opilec

Sympatická adventura s poměrně logickými řešenímu hádanek je vhodná i pro začínající hráče adventur. Pokud byste se i přesto na některém místě zasekli, pomůže...  celý článek

Botanicula
Novinky ze světa nezávislých her - série Playboy se vrací

Nová hra od týmu Amanita Design, pokračování legendární série Playboy nebo soundtracky z nezávislých her za akční cenu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.