Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem Refraktory Games

  12:00aktualizováno  6. března 4:32
Po zajímavé arkádě Kulička 3D pro nás tým Refraktory Games připravuje hned dva další tituly. O nedávno obnovené adventuře, projektech minulých i budoucích jsme si povídali s jedním z členů.

Kulicka 3D Refraktory Games naptří prozatím mezi stálice české nezávislé scény, nicméně před nedávnem splodili velice zajímavou arkádu Kulička 3D a nyní se věnují přípravám hned dvou nadějných titulů. Více informací

Před nedávnou dobou byla úspěšně zakončena soutěž Únos Game, které jste se zúčastnili se svou hrou Kuličky 3D. Jak jste byli s průběhem a organizací spokojeni a jak byste soutěž celkově zhodnotili?
Začátkem bychom chtěli pozdravit celé Plné hry a všechny pilné čtenáře, kteří tráví čas tím, že čtou tento rozhovor. Celou soutěž Únos Game hodnotíme kladně. Organizace nebyla špatná, i když mohla být lepší. Jediné co nás trochu zklamalo byla malá účast soutěžních titulů.

První místo vám uniklo jen o fousek, počítali jste s lepším hodnocením nebo jste z umístěním spokojeni?
2. místo nás mile překvapilo. I když jsme skončili těsně pod vrcholem, jsme s umístěním spokojeni. Stále si musíme opakovat, že to mohlo být mnohem horší.

Ostatně jak jste s Kuličkou samotnou spokojeni? Neobjevil se během vývoje nějaký zádrhel díky němuž byste snad neměli stihnout uzávěrku?
S projektem jsme nadmíru spokojeni. V začátcích nikdo z nás nečekal, že bude mít takový úspěch. Přelomovým bodem byl určitě příchod nového zkušeného člena, bez kterého bychom dnes nemohli slavit. Problémy s uzávěrkou jsme měli. Někoho jiného by mohly zaskočit, nás však ne a to především díky Mili Killerovi. Henry

Vaším debutovým projektem byla variace na arkanoid s tématikou Dooma. Máte k této hře nějaký vřelejší vztah nebo proč jste ji vlastně zvolili jako hlavní motiv své hry?
Arkanoid je klasika, co si budeme vykládat. Programování je vcelku primitivní, grafiku zvládne udělat průměrný grafik za půl hodiny. Když jsme se rozhodovali, jak hru ozvláštnit, odlišit jí od ostatních, zrovna byl v přípravě DoomIII, který nás uchvátil již při prvním prewiev. Takže to byla vcelku jasná volba.

V připravovaných hrách se již notnou dobu válí vaše adventura Henry, která byla donedávna pozastavena. Co vás vedlo k jejímu obnovení?
Že projekt Henry bude obnoven jsme věděli už v dobách, kdy se práce definitivně pozastavily. Jediné, co jsme v té chvíli nevěděli bylo kdy se práce opět rozběhnou naplno...

Můžeš nám něco málo k této hře prozradit? Jaký bude příběh, jakého stylu logické hádanky?
Z důvodů velké konkurence při soutěži Becherovka Games, bychom se nechtěli nijak detailně rozepisovat. Jediné, co bychom mohli prozradit je fakt, že v příběhu půjde o život Henryho matky, který dokáže vyléčit pouze notná dávka léčivé becherovky a odvahy hlavního hrdiny.

Nabídne hra něco neotřelého, co není v jiných k vidění? V co vkládáte největší naději, respektive co by mělo přesvědčit porotu Becherovka Game o tom, že vaše hra si prvenství zaslouží?
Největší naději vkládáme do grafiky a v ní především klademe důraz na prostředí (lokace), které jsou kompletně vyvedeny v 3D renderované grafice. Dalším lákadlem by měl být příběh zasazený do neotřelého středověku s fantasy prvky.

Chystáte rovněž zajímavou akční hru prozradíš nám k ní nějaké detaily? Na co se mohou hráči těšit?
Agent Octopus: projekt X je naše první FPS akce, která by měla kromě skvělé grafiky obsahovat také složitější prvky, jako jsou efekty výbuchů, deště apod. Hráči by se mohli hlavně těšit na příběh, který bude připomínat tajuplné akta X. 

Na kdy zhruba odhaduješ datum vydání obou projektů?
Henryho bychom chtěli dokončit do uzávěrky letošního ročníku Becherovka Games. U Agenty Octopuse zatím není stanoven přesný termín, ale odhadujeme, že by práce mohli trvat na beta verzi mohly trvat do konce roku 2005.

Henry Co přesně znamená název vašeho týmu, má nějaký hlubší význam popřípadě jak jste na něj přišli?
Název Refraktory Games vznikl z anglického spojení Refractory Games, což v překladu znamená úsporné hry.

Vzhledem k tomu že váš první projekt byl úzce spjat s DOOMem nemohu se nezeptat jaký máš názor na jeho třetí díl?
Doom III je opravdu kvalitní titul, který dnešní herní scénu opravdu obohatil. Jsem přesvědčen, že vývojáři z Nerve Software odvedli skvělou práci a doufám, že i jejich připravovaný datadisk uchvátí svět stejně jako základní verze.

Co freeware scéna, sleduješ ji? Jaké projekty se to v poslední době nejvíce líbily?
Freeware scéna je opravdu rozmanitá. Návštěvník internetu má velký sortiment titulů, které se svou kvalitou navzájem předhánějí, což si myslím, že je opravdu skvělé. Naposledy jsem hrál hry World War 1990 a Fuk, které mě velice upoutali svým zpracováním.

Tradiční otázka: Vzkázal bys rád něco za celý tým čtenářům Plných Her?
Ano. Milí čtenáři Plných Her, za celý tým Refraktory Games Vám děkuji, že jste s námi strávili tento doufám, že zajímavý rozhovor. Loučíme se s Vámi s příslibem, že již brzy přijdeme na scénu opět s něčím novým a neotřelým.

Autor:




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.