Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem Reload Games

  12:00aktualizováno  12:23
Zajímá vás, co chystají tvůrci chytlavé arkády ve stylu GTA - Smash the Granny, logického Magiccrosu či JetwaveX? Pak byste neměli minout náš rozhovor se samotným šéfem týmu.

Reload Games

Před nedávnem jste vydali první díl Juniora - jak jsi spokojen se svým dílkem a ohlasy na něj? Kolik času vám tvorba zabrala a na kdy plánujete jeho pokračování?
Já osobně jsem s Juniorem spokojen. ;) Ohlasy se různí, samozřejmě nechyběla kritika, ale naštěstí se to i spoustě lidem líbilo. Napovídá o tom i naše anketa, kde se ptáme, zda chtějí hráči další díl. Vývoj trval asi měsíc, nebylo to nic těžkého. Ale neměl jsem tolik času, a tak jsem to musel dělat jen občas o víkendech. Kdybych na tom dělal neustále, určitě by to bylo za týden. Pak jsem ještě musel několik týdnů čekat na vytvoření online tabulky ;)). Další pokračování je v plánu, ale ještě se na něm nezačalo ani dělat, takže o datu vydání je předčasné hovořit.

A řekneš nám co bude jeho náplní?
Neřeknu, protože to sám ještě nevím. ;) Musím dostat inspiraci, ale budu se snažit udělat to zábavnější.

Co vaše adventura Tajemství hradu Karachov ? Vypadá hodně zajímavě, nicméně je již dosti dlouho dobu pozastavena. Proč je tomu tak a plánujete vůbec někdy její obnovení?
Na to se ptám Hollowa pokaždé, když ho vidím na ICQ.;) Co vím, tak to má co dělat s nedostatkem času a taky chybí prý část grafiky, tedy přesněji řečeno lokací. Samozřejmě bychom rádi dovedli Karachov až do samého konce, ale jak to bude, to zatím skutečně nemohu říct. 

Minulý rok jste spoustě hráčů zpestřili vánoce příjemnou Nadílkou :-). Plánujete něco podobného ještě do budoucna, třeba i u příležitosti jiných svátků? 
Reload GamesAno, Nadílka se opravdu povedla.;) Na letošní Vánoce jsme nic nestihli připravit, bohužel. A že bychom něco udělali na Velikonoce?? No to je dobrý nápad, možná uděláme Juniora s velikonoční tématikou.;)

S hrou MagicCross jste se zúčastnili minulého ročníku Becherovka Game. Chystáte na ten příští něco dalšího?
Jelikož mě tato soutěž z jistého důvodu zklamala, zatím nemám v plánu se jí v budoucnu zúčastnit. Ale pokud uděláme fakt dobrou pecku a měli bychom velikou šanci se umístit na stupni vítězů, proč to znovu nezkusit? Zatím se ale nepracuje na žádné další hře, takže se ani neplánuje se v příštím roce účastnit. 

A máš nějaké plány o budoucna? Nebo nějaký tajný vývojářský sen týkající se hry, kterou bys rád vytvořil?
Problém je v tom, že Delphi jsou zkrátka na hry poněkud nevhodné. Já to vím, ale nemám čas se teď učit v C++. Sny by tu byly, udělat druhý Moorhuhn ;) nebo alespoň dosáhnout s Juniorem jisté oblíbenosti a úspěchu.

Snad se ti to s dalším dílem povede! :) Jaký máš názor na programy jako Gamemaker? Odsuzuješ hry v něm vytvořené ještě před tím, než si je zahraješ?
No sám jsem zkoušel něco v Gamemakeru vytvořit. A zjistil jsem, že tam jsou některé chyby stejné jako v Delphi. Například že když je více pohyblivých předmětů v okně, pak se vše zpomaluje. Ale neodsuzuji to. Pro neprogramátory je to dobrý začátek, jak se dostat na herní scénu.;) Ale celý život bych v tom dělat asi nemohl. Hodněkrát jsem narazil na netu na spoustu her v GM, které se například jen lišily barevným pojetímReload Games a jinak to bylo to samé.;) Tak to pak vážně nemám chuť si to stahovat.

Jako redaktor jednoho z konkurenčních webů máš jistě přehled o nezávislé scéně. Co si myslíš o kvalitě té české v porovnání s tou zahraniční?
No je to asi veliká ostuda, ale já české hry moc nehraji. Ale hrál jsem třeba Plane Arcade a Becherov, a to jsou velice kvalitní dílka. Samozřejmě českou herní scénu sleduji a dívám se na připravované projekty. Co se týče porovnání se zahraničními hrami, řekl bych asi toto. Jsme malý národ a máme tudíž i méně vývojářů. Ale podle posledních vydaných her jako třeb Plane Arcade se podle mě dokážeme zahraničí vyrovnat. V budoucnu se mají ostatní země na co těšit a staneme se pro ně silnou konkurencí.;)

A co říkáš na letošní Becherovka Game? Prohlížel sis příspěvky? Měl jsi nějakého favorita?
Letos to šlo trochu mimo mě. Jelikož letos maturuju, neměl jsem na to moc čas.

Ok, tak zabrusme trochu do historie. Co tě před několika roky vedlo k tomu vytvořit tým? Už ti nevyhovovalo pracovat osamotě? Jaké výhody má pro tebe práce v týmu a co ti naopak chybí oproti tomu když jsi dělal sám?
No kontaktoval mě jeden programátor (Hollow), který má mimochodem narozeniny ve stejný den jako já. Tak nějak jsme se dohodli a vytvořili tým. Každý si dělá na svém projektu, jelikož bydlíme daleko od sebe a tudíž je společná práce na jednom kódu prakticky nemožná. Zatím všechny vyšlé hry jsem tedy programoval já, na Hollowa pořád čeká ten Karachov a uvidíme, s čím nás překvapí v budoucnu.;) Grafik (Samuel) dělal ve všech velkých projektech jako Karachov, Smash the Granny nebo JetWaveX grafiku. Teď jsou ale všici nějak pryč, Hollow už pracuje a že Reload Gamesbychom tedy teď dělali v týmu společně na nějakém projektu, to se bohužel říct nedá :(. Takže pro mě to je vlastně jako bych pracoval sám, takže žádně veliké změny nenastaly. Lidi nás už ale znají a nechceme to měnit.

A co Vánoce? Jak je oslavíš, kdes byl na Silvestra? Cos dostal pod stromečkem?
Vánoce jsem oslavil tradičně s rodinou, stejně tak Silvestra. Je to sice stereotypní, ale já jsem na to zvyklý.;) Pod stromeček jsem dostal nějaké to oblečení a taky LCD monitor, na ten jsem se těšil nejvíc, protože z tohohle už mě bolí oči.;) Co se týče předsevzetí, tak si jich každý rok pár dám. Většina se mi podaří splnit, ale jedno pořád nějak ne, tak snad příští rok.;))

A jak naložíš s takovým množstvím volna (mno moc ho není :). Čteš třeba knihy nebo zaujal tě v poslední době nějaký film?
Knihy a já, to nejde dohromady. Včera jsem volný čas trávil vypisováním jedné maturitní otázky z češtiny. Volno je vlastně jen týden + pár dní, takže to uteče jako voda. Filmů je hodně, které se mi libí. Rád se podívám na nějaké drama, sci-fi, horor nebo i romantickou komedii. Třeba se mi nedávno líbil Zámek hrůzy;).

Chtěl bys něco na závěr vzkázat čtenářům Plných Her?
To je klasická závěrečná otázka. Znamená to, že už končíme? Buuaaa. Tak se nedá nic dělat.;) Čtenáře PH zdravím a za tým Reload Games přeji krásné a pohodové svátky i příjemné vykročení do roku 2005.

Díky za rozhovor

Autor:


Témata: Advent a Vánoce


Nejčtenější

The Silent House
V retro hororu The Silent House vás maniak pěkně prožene

Zahradník šílenec vás pronásleduje s nůžkami v ruce. Zní to jako výjev z vaší noční můry? V retro pixelové The Silent House se vám to stane také. Uvidíme,...  celý článek

Další z rubriky

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

2011
Nejlepší nezávislé hry roku 2010 - 1. část

První část nabízí výběr nejlepších adventur, akčních her a arkád, které jste si v minulém roce mohli z Plných her stáhnout.   celý článek

Kulivočko
Kulivočko - dojmy z dema

Zahráli jsme si demo české adventury Kulivočko.  celý článek

Ferrari 612 5,8 Scaglietti F1
Ferrari 612 5,8 Scaglietti F1

r.v. 2005, naj. 20 500 km, benzín
2 370 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.