Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem RT Soft

  12:00aktualizováno  25. ledna 10:39
Rozhovor se slovenským týmem RT Soft. Hry tohoto vývojového uskupení si získaly nemálo příznivců na Slovensku i u nás. Z tvorby jmenujme například RT Tournament, 2 Shoot, Street Driver, Bloody Hunter, Votřelci nebo sérii logických games Bludisko...

RT SoftJak se člověk dostane k tvorbě her?
Ja som sa dostal k tvorbe hier pomocou časopisu Počítač pro každého. Našiel som tam GM a malý tutoriál. Neskôr som prehľadal internet a našiel som stránky, ktoré sa zaoberajú a čerpal som z nich. 


Kdy a proč vznikl RT Soft a kolik lidí ho tvoří?
RT-soft vznikol niekedy začiatkom roku 2004 a vznikol jednoducho preto, lebo nás baví vytváranie hier a máme chuť vytvárať čo najlepšie hry. RT – soft zatiaľ tvoríme dvaja. 


Co znamená RT ve vašem názvu?
R znamená Róbert (to je moje meno) a T znamená Tomáš (to je meno druhého člena týmu a rozhodli sme sa tak preto, lebo to znelo najlepšie a chceli sme sa vyhnúť tomu, aby sme sa niekde nestretli s tým, že takéto názov už niekto má. 


Děláte hry převážně za pomocí GameMakeru?
Hry robíme len v GM, ale jednu hru som robil aj vo FLASHI. 

Jaké byly vaše první dojmy, když jste poprvé GameMaker spustili?
Zdalo sa nám to také obyčajné a mali sme pocit, že ten program veľa nedokáže, no mýlili sme sa. 


Nechystáte se využít i jiné technologie nebo vám GameMaker plně vyhovuje?
GM nám plne vyhovuje a iné technológie nás veľmi nezaujímajú odkedy prišiel GM6 v ktorom sa dajú tvoriť aj 3D hry veľmi jednoducho oproti ostatným zložitým programovacím jazykom. 


Obávám se, že programy typu GameMaker v budoucnosti vytlačí programování jednoduchých her pomocí klasických programovacích jazyků jako VisualBasic, C++, Delphi a podobně. Obávám se zbytečně?
Podľa nás GM vytlačí ostatné programovacie jazyky, ale len v oblasti programovania FREEWARE hier, pretože s klasickými programovacími jazykmi sa dá dosiahnuť lepší výsledok. Ale GM na FREE hry si myslím, že celkom postačuje. 


RT SoftKolik času vám zabrala tvorba Bloody Huntera?
<Tomáš>Tvorba mi zabrala asi jeden mesiac. Nebola to náročná hra na programovanie a grafiku nebolo ťažké získať
Co vás k jeho tvorbě inspirovalo?
<Tomáš>Zaujal ma taký tutoriálik, kde ovládaš postavičku kurzormi a nepriatelské postavičky chodili náhodnými smermi. Tak základ som odkukal, potom som pridal zameriavač, životy, pestrú grafiku a zvuky z Quake3 a samozrejme menu, dej záver a bolo to. 


Co vás na jeho tvorbě nejvíce bavilo a co nebavilo?
<Tomáš>Na tvorbe som sa veľmi nenatrápil lebo niektoré hlavolamy s programovaním mi pomohol vyriešiť Robo a tak ma nič nebrzdilo. Niekedy v budúcnosti vyjde BLOODY HUNTER 2 a to bude už iná paráda. Grafikou a zvukmi sa inšpirujem z 3 hier a bude to detailne prepracovaná hra s dobrým postupným dejom a super BLOOD efektami, ktoré vytváral Robo. Potrvá nám ešte nejakú tú dobu kým bude hra hotová a tak asi vydáme malé demo pre nedočkavých hráčov. 
Při hraní Bludiska 2 mě napadlo zda má nějakou spojitost s jedničkou, navazují na sebe nebo jde o zcela jinou hru?
Bludiská na seba nadväzujú a príbeh sa môžete dozvedieť keď si zahráte práve dokončené BLUDISKO 3...


Nechystáte se vytvořit RT Tournament 3?
Uvažujem o tom, ale zatiaľ sa nechystám. Ak by som sa chystal, tak 2D to už asi nebude a na 3D si ešte počkáte
Kterou ze svých her považujete za nejzdařilejší? A kterou si rádi zahrajete? A proč?
Najviac sa asi podaril RT-tournament 2. Mal na našich stránkach najviac hlasov, ale myslím si, že aj nové BLUDISKO 3 je slušná hra. BLOODY 2, by to však mal všetko prekonať. 

RT SoftKterou naopak považujete za nejméně povedenou?
Najmenej sa asi podarila hra Votrelci, pretože je to hra urobená za krátky čas a dá sa dohrať za 1-2 minúty. 


Jaký je váš názor na brutalitu ve hrách?
Máme radi krvavé hry a budeme tvoriť takéto hry. Keby bola nejaká hra napr. bez krvi tak by nebola taká autentistická a zábavná. 
Jaká je situace na poli freeware games na Slovensku? Existují tam také vývojářské servery jako třeba u nás GameCode, JoyNet nebo CeskeHry?
Myslím že niečo existuje, ale nieje toho veľa a ani sa o tie servery nezaujímame. 


Které slovenské týmy či vývojáře uznáváte?
Poznám len www.tsoft.sk. Na iné si asi nespomeniem. 


Co připravujete do budoucna a co to bude až to bude?
Snáď to bude nejaká 3D hra, alebo nejaké RPG, ale ešte musíme dokončiť dlho vyvíjaného Bloody Huntera 2 a potom uvidíme. 


Jaké jsou vaše vyhlídky do velmi vzdálenější budoucnosti, řekněme za rok až dva?
Do budúcnosti až tak nepozeráme, keď máme nejaké rozrobené projekty a hlavne GM. 


Proč vlastně tvoříte hry?
Hry robíme zo zábavy a preto aby mali ľudia, ktorí uznávajú freeware hry, čo hrať a potom sa k tomu vyjadrovať. 


Může se člověk proslavit tvorbou her?
Samozrejme že môže, ale nám to nehrozí :-). 

Chtěli byste se tvorbou her živit?
Áno, ale mám na to krátku odpoveď: “NEMÁME NA TO“. 


RT SoftKterý program vás v poslední době nejvíce zaujal?
Určite to bol GM. 


A který vtip vás v poslední době rozesmál?
Neviem. 


Co byste vzkázali našim čtenářům?
Hrajte freeware hry a my sa ich budeme snažiť robiť čo najlepšie.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.