Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem SG Software

  12:00aktualizováno  12:35
Rozhovor s českým týmem SG Software, který stojí za vydařenou strategickou gamesou Hrady. Jaké byly ohlasy na Hrady? Jak probíhala tvorba? Zda autoři rádi hrají podobné hry? Na čem pracují? Budou mít Hrady pokračování? Na tyto a další otázky, najdete odpovědi v tomto rozhovoru.

SG SoftwareKdy a proč tým SG Software vznikl?
SG Software vznikl někdy v červnu roku 2004. Vznikl hlavně proto, aby sjednotil pár dobrovolníků a společně tak tvořil tým, který vytváří hry na PC.

Kolik členů tvoří tento tým? Prosím, představte se... Co kdo dělá?
Tak jako první jsou programátoři eMan a Filip Fila (nový člen). Potom následují grafici James.Pond (2D a 3D), Speedy (3D a animace) a Georgin (2D) a nakonec zvukař a skladatel Riccardo. 

Kolik hodin denně strávíte u počítače a kolik z toho vám zabere tvorba her?
Konkrétně u mě (J.P) je to denně kolem 4-6 hodin. A tvorbou her se zabývám asi polovinu času, tedy 2-3 hodinky denně. 

Vytvořili jste jednoduchou předělávku klasického Araknoidu nazvanou "Arkanoid 3D", co vás k tomu přimělo? Jaký vztah máte k Arkanoidu?
Arkanoid byl náš testovací projekt. Museli jsme vyzkoušet jestli nová sestava lidí bude dobře spolupracovat a taky jsme se chtěli sehrát. Taky tato jednoduchá hra sloužila pro testování enginu a jeho schopností. Nebyl to moc náročný projekt, strávili jsme u něho necelý měsíc práce, kdy se jelo naplno tak 2 týdny. Původně byl určen do jedné soutěže, kde jsme bohužel nestihli uzávěrku. Vztah k arkanoidu máme určitě kladný, je to geniální jednoduchá hra, která pořád baví a baví.

V čem svoje hry tvoříte?
Co se grafiky týče, modely jsou vytvářeny v programu 3ds max, animace v cinemě 4D, 3ds max a 2D grafika (textury a obrázky) jsou dělané ve Photoshopu. Samotná hra je programovaná v jazyku C++ pod OpenGL a setup programu je v jazyce Visual Basic 6.

SG Software Kolik času strávíte betatestingem?
No, dá se říct, že poslední měsíc vývoje jsme jenom ladili a testovali. Následovně jsme hru dali několika lidem na otestování bugů a potom vydali.

Kdy a proč jste se rozhodli vytvořit Hrady?
Nápad se zrodil u mě (eMan) při hraní Mravenců. Inspirovali jsme se taky u několika podobných her a do hradů jsme převzali snad jen to lepší. Na hře jsme dělali něco kolem 7 měsíců, což je docela dlouhá doba na hru pro freescénu, ale jak je vidět snad se to vyplatilo.

Měli jste nějaký herní vzor?
Čerpali jsme z několika her typu Arcomage, Mravenci, ACD, Melior annis â?Ś.

Představte prosím Hrady těm, kteří neměli zatím možnost se s nimi setkat?
Ve hře proti sobě stojí dva hrady a cílem je zničit soupeřův hrad. K dispozici má hráč několik kouzel různých účinků a taky několik vojenských jednotek. Ve hře se taky nachází výzkum, kde hráč může zkoumat nová vylepšení pro svůj hrad, především ale musí budovat dobrou ekonomiku za pomocí kupování zlatých dolů, kamenictví a chrámů. U hradů je důležité, jakou strategii na dané kolo zvolíte, nejde jenom o prosté posílání jednotek na soupeřův hrad. Obtížnost hry je trošku větší a všechny kola dokončí jenom ti lepší stratégové.

Proč by jste Hrady doporučili hráčům?
Hlavně proto, že je hra hodně hratelná, graficky a zvukově taky nezaostává a navíc je zcela zdarma. Co víc si může hráč přát? 

Jaké byly ohlasy hráčů?
Až na některé jedince, kteří hru nepochopili nebo jim nejela, tak byly ohlasy hodně dobré. Většině lidí se hra líbila a přáli si pokračování.

A neplánujete tedy vytvořit jejich pokračování?
Ano, myslíme že tento typ hry má své publikum a byla by škoda, kdyby jsme pokračování neudělali.

Vy sami hrajete rádi strategické hry?
Ano, jak real-time, tak tahové. 

Čeho si člověk na Hradech hned všimne, tak to je povedená grafika, jak ji tvoříte?
Základem je 2D grafika, která je nejdůležitější, ať už se jedná o různé obrázky či textury pro 3Dmodely. Většina 2D grafiky je tvořena v Adobe Photoshopu a něco málo v Adobe Ilustrátoru. Pak je zde ještě 3D grafika, které je v hradech požehnaně. Ta je tvořena v programu 3ds Max 5. Jako poslední jsou animace, tedy video (intro a outro), ty se dělaly v programu Cinema 4D.

Aktuálně pracujete na projektu deskové tahové strategie Ambrosie, co to bude, až to bude?
Ano práce na projektu Ambrosia se opravdu rozjely, momentálně se upravuje Design Dokument, kvůli změně zpracování a to z 2D na 3D. Měla by to být vlajková loď deskových her na PC a já doufám, že tomu tak bude! Bude to desková fantazy strategická hra až pro 4 hráče, víc zatím neprozradím.

Kdy bude Ambrosie dokončena? 5. 04. 2005 jste psali, že datum vydání se blíží a furt nic, kolik vám toho ještě zbývá?
Hlavním důvodem proč Ambrosie ještě není hotová je projekt Hrady, který jej zastínil a nezbyl na ní čas. Doufám že hra vyjde do konce tohoto roku.

A co projekt "Knights vs Saracens"? Aktuálně není možné dostat se na stránky této gamesky? Co to bude za hru? Opět strategie?
Tento projekt nespadá do našeho týmu, náš tým dělal pouze grafiku pro tuto hru, ale druhá strana, tedy programátor to bohužel vzdal (již před rokem), tzn., že tento projekt asi nikdy nevyjde.

SG Software Které freewarovky a komerční hry máte nejraději?
JP: U mě je to z freewaru Pekka Kana 2 a z komerční scény asi Heroes of Might and Magic 4, Transport Tycoon Deluxe a taky SimFarm od Maxisu.

eMan : z freeware pařím občas Icy Tower, z komerčních je to spousta her, ale nejvíc mě za poslední dobu asi chytnula serie Fallout a Mafia.

Jaký máte vztah ke Game Makeru a produktům vytvořeným v něm?
Tento program moc neznám, ale co sem zkoušel hry v něm vytvořené, tak se mi zdá, že má moc vysoké HW nároky, příkladem je hra Čerto, která má doporučený takt procesoru 1,5 Ghz a přitom v C++ by se to dalo stáhnout na 300Mhz. Myslím, že toto je velká nevýhoda programu Game Maker.

Kde lze nalézt vaše internetové stránky a co na nich mohou internetoví brouzdalové najít?
Tak adresa je www.sgsoftware.wz.cz (bohužel zatím mimo provoz) na těchto stránkách lze najít vše o našem týmu a jeho projektech. Ještě máme oficiální stránky pro hru Hrady (http://hrady.freegame.cz) Tam najdete vše o této hře.

Co plánuje váš tým do vzdálenějšího budoucna?
Hlavně dodělat Ambrosii a taky pokračování Hradů.

Myslíte si, že je možné živit se u nás tvorbou počítačových her?
Ano myslíme, že to možné je, ale musíte se orientovat na zahraniční trh. 

Co by jste vzkázali našim čtenářům?
Všem bych chtěl vzkázat, že je i mnoho důležitějších věcí než jen hraní her. Třeba je důležité zachránit vysídlování velryb obecných a tučňáků z jejich přirozeného lovného teritoria, kterým je Antarktida. Hlavně se tedy podívejte na: SG Software a na stránku Greenpeace. :)

Autor:


Témata: Adobe Photoshop


Nejčtenější

Eagle Island
Akční plošinovka Eagle Island je noční můrou ochránců zvířat

Hlavní hrdina ve hravé a barevné Eagle Island má ten nejpodivnější druh útoku. Na své nepřátele vrhá svého mazlíčka. Tomu to ale naštěstí nijak nevadí. Ponořte...  celý článek

Další z rubriky

webovky3_poster
Germánské webovky: Travian a OGame

Ještě jsme zde. Z původně plánovaného týdeníku rozebírajícího necelý tucet signifikantních webových her poslední dekády se sice z recenzentských,...  celý článek

Awakener
Návod: Awakener - zcela neznámý opilec

Sympatická adventura s poměrně logickými řešenímu hádanek je vhodná i pro začínající hráče adventur. Pokud byste se i přesto na některém místě zasekli, pomůže...  celý článek

2011
Nejlepší nezávislé hry roku 2010 - 1. část

První část nabízí výběr nejlepších adventur, akčních her a arkád, které jste si v minulém roce mohli z Plných her stáhnout.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.