Doporučujeme

Rozhovor s týmem SGAMES

  • 1
Po delší době vám přinášíme další rozhovor se šéfem SGAMES, zakladatelem serveru gamecode.cz. Jak se mají absolutní vítězové Becherovka Game 2003, kdy vydají Sub Hunter 5 s Extreme Race 2 nebo jaké to je něco takového vytvořit? To vše a mnohem více v rozhovoru…
SGames Čau Shorte. Už to bude nějaký ten pátek, co jsi tu měl naposledy s námi rozhovor. I když tě většina, ať už jako výherce soutěže Becherovka Game 2003 či zakladatele serveru gamecode.cz zná, tak se přesto některým našim čtenářům, kteří o tobě třeba nic neslyšeli představ.
Takže mé civilní jméno je Aleš Krátký. Je mi teď 21 let (i když vypadám na 15) a pracuji jako grafik a technik PC .... jinak na netu mě můžou lidi potkat pod nickem short, sgames nebo gamecode, jak kde. Jak už napovídají nicky, tak jsem zakladatelem teamu SGAMES ( www.sgames.gamecode.cz) a taky serveru gamecode ( www.gamecode.cz). Jinak mám rad programování, hry, grafiku, fajn hudbu … a svoji přítelkyni ;-), to je tak asi vše.

Tvůj tým dělá na pátém pokračování Sub Huntera. Je pravda, že bude kompletně ve 3D? Podle vás můžeme očekávat okolo 20 misí, na co dalšího se můžeme těšit?
Ano je to tak, děláme na pátém díle hry Sub Hunter (1. místo na BG2003). Sub hunter 5 bude kompletně ve 3D, ale opět viděný z boku. 3D technologie je kvůli stínům, rotacím kamery a takovým těm vychytávkám. :-)

Také pracujete na Extreme Race 2 (první díl vyhrál 3.místo Becherovky Game 2002), ale nevypadá to, že byste mu věnovali moc velkou pozornost. Co EX2 nabídne?
Právě naopak. Momentálně je ex2 naším hlavním cílem (na úkor sh5). Předpokládáme, že hra bude na styl NFS: Underground, tedy ne kvalitou :-), ale možností koupě aut a tunningu. Zatím na hře neustále pracujeme, takže uvidíme co z toho vzejde.

SGames Uvažovali jste už o datech vydání SH5 a EX2?
Bohužel ještě ne. Práce začaly asi před 3 měsíci a moc to nešlo, ale před týdnem jsem přesedlal na nový engine.

Kdy vydáte nějakou betaverzi, či snad nějaké fascinující 3D video se Sub Hunterem 5?
Jak říkám, věnujeme se teď hlavně EX2, takže pokud něco vyjde, tak spíše na ex2. Uvažujeme o videu nebo něčem podobném, ale zatím je to ve hvězdách, stejně tak i data vydání obou titulů.

Kolik věnujete hrám času, neboli kolik hodin denně čučíte do monitoru?
Vzhledem k tomu, že mi PC neustále okupuje otec, tak ani moc ne ... tak 5 hodin denně s tím, že už ani moc nehraji, jen programuji, ale před pár roky jsem měl měsíce, kdy jsem u toho seděl i 12 a více hodin denně. Poděkujme hře Transport Tycoon Deluxe! ;-)

S čím zaútočíte na Becher Game 2004? Budeš chtít opět vybojovat nejvyšší výhru?
No, nevím jestli je nejlepší nápad jít do BG2004, ale uvidíme kolik bude času. Pokud čas bude, tak asi s ex2 a možná i sh5 a máme také nápad na super logiku, ale kdo ví. Třeba nakonec nebude nic. ;-)

Představ nám svůj tým. Kolik vás je a jak spolu vycházíte?
No, team sgames vznikl už hoodně dávno. Původně jsem byl sám, ale pak asi rok před BG02 jsem "přijal" dva grafiky z Prahy: Elenar - Michal Voják a ERV- Martin Henych ... ti se mimo jiné od té doby pekelně vylepšili. ;-) A jak spolu vycházíme? No, záleží na tom, jak jde vývoj hry a kdo co dělá.

SGames Co nám řekneš ke svým začátkům. V kolika jsi začal letech a jaké to je pracovat na SH5 nebo jakékoliv větší hře? Nic pro psychicky slabší že? ;-)
Začátky, to bylo už dávno, ale snad si vzpomenu ... myslím, že jsem dostal první 386ku a na ní jsem jako první spustil pomocí jediných dvou příkazů, které jsem znal (dir a cd) qbasic a od té doby se to se mnou táhne. Na 486ce jsem nahodil okna a už to jelo ... VB4 a na 400mhz už VB6. Do té doby to byly jen "blbosti" pro mé potěšení. Pak jsem dostal modem a udělal si stránky, kde jsem dával zdrojové kódy těchto her (ty jsou i dnes k dispozici na stránkách sgames) a pak jsem už nestíhal, tak jsem přijal ty dva borce. ;-)
A jaké to je dělat "větší" hry? No, prvně to chce hooodně trpělivosti! A navíc já jsem typ člověka co řeší věci poměrně "lidsky", neboli prostě jednoduše. Hodně lidí se do mně naváží, ale nevadí, až dokážou více než já (a je jedno jakým stylem to dělám), pak to bude oprávněné! No, jak říkám, prostě dělám věci hezky jednoduše a vše jde jak po másle ... prostě neřeším pakárny jako mistři vývojáři (kteří vesměs umí machry machry, ale výsledky žádné, skvěle :-)).

Teď máte určitě plné ruce práce s autíčkama (EX2). Co bude poté? Zamýšlíš do budoucna s SGames něco velkého?
Jo, plné ruce máme s oběma projekty a něco velkého? Co ty víš, třeba už ex2 a sh5 budou velké, ale to je zatím tajné nebo ve hvězdách. ;-)

Kdo je tvým největším vzorem z autorů komerčních a freeware her?
Vzor? Já žádný vzor nemám, protože dělám jinak, mám jiný názor na svět a takové věci a dost lidí to nechápe. Z komerční scény obdivuji Vochozku. Je to borec. Tajemství oslího ostrova je kult. ;-)

SGames Dá se podle tebe srovnávat česká freeware scéna se zahraniční? Jaký máš v tomto smyslu názor na scénu komerční? Za sebe bych řekl, že to češi prostě umí. Co myslíš?
Podle mne nedá ... česká je totiž jednoznačně lepši, alespoň ta freeware. ;-) V té profi je to 50:50.

Jak se má gamecode.cz? Prý čekají čtenáře tohoto serveru příznivé změny. Prozradíš nebo alespoň naznačíš jaké?
No, gamecode je hodně lidma zatracováno. Kdo ví, čím to je. Změny jsou v přípravě, ale nerad bych to zakřikl. :-)


Jaké máš záliby kromě PC?
sex? :-)

Těšíš se do EU?
Ale jo, docela se i těším. Snad tam mají méně volů než u nás, a tak se to i u nás trošku osvěží.

Co vzkážeš na závěr našim čtenářům?
Ať se těší na naše hry, navštíví naše stránky www.sgames.gamecode.cz a taky server pro vývojáře www.gamecode.cz, ať hodně čtou váš server :-) a jinak nevím ;-)

Děkuji ti za rozhovor a ať se ti daří s Ex2 a SH5.

  • Vybrali jsme pro Vás